Oke er blijft van alles door mijn hoofd spoken, en Taeke blijft terugkomen. Ik heb het idee dat er wat links zijn die ik nog niet helemaal kan benoemen, maar ga het proberen.
a) Hij schrijft in zijn molboekje van achter naar voren, wat kan verwijzen naar "het spel gebeurt achter je rug" (met dank aan Hellevuur!)
b) Die gekke aankondiging op de Dam, het heeft iets weg van een selectie. Bij hockey zijn er ook 16(!) spelers. Hiervan staan 10 spelers op het veld plus 1 (vliegende) keep. Wellicht is deze laatste rol weggelegd voor Toprak ;-). Ik snap nl nog steeds niet helemaal wat hier nu precies de toegevoegde waarde van was. Zo kan het wel weer een leuke hint zijn.
c) Taeke was altijd Laatste Man in de selectie, een interessante positie waarbij het spel achter je rug wordt gespeeld terwijl je ook op de voorhoede let
d) Hij kan zijn fanatisme mooi verschuilen achter het topsporter zijn/ coachende rol nemen, geeft hem meteen vertrouwen
e) Op de achterkant van het geld staat een mozaïek, dat doet mij ook weer denken aan een soort rugnummer
f) Het duinenspel deed mij meteen denken aan een hockeyveld, met een opstelling van spelers. Taeke benoemd ook nog dat hij graag in het midden wordt geplaatst (ook laatste man). Veelal is de opstelling van de spelers 3-4-3, net zoals nu in die duinen. Voorbeeld is bijgevoegd.
Mmmmm, we denken nog even door komende weken. Even alle hersenspinsels op een rij.