Mijn seizoen begon vorig jaar, toen seizoen 14 nog bezig was. Ik had kaarten gewonnen voor MolTalk. Daar zag ik al twee kandidaten van het nieuwe seizoen: Rik van de Westelaken & Evelien Bosch!
In de hoop om (nog meer) nieuwe kandidaten te ontdekken besloot ik halverwege mei om het nog serieuzer aan te pakken: ik ben op Schiphol te gaan kijken of ik BN'er zag! Ondanks dat ik ze niet ben tegengekomen toch een vet avontuur, want ik kwam wel twee cameramannen tegen die op een vliegtuig stapten!
De kandidaten werden bekend gemaakt, Pieter met een filmpje in De Wereld Draait Door. Op het forum ontstonden vragen rond dit filmpje als: Wat is dat voor rare boom? En: Waar is Wally? Dus ging ik op expeditie naar Nijmegen om het park uit het filmpje te onderzoeken. Ik vond de boom én Wally.
Ik kocht het Molboekje, waar de vetste prijsvraag ooit in stond. Je kon kaarten winnen voor de live ontknoping! Hiervoor moest ik een Molfie maken. Volgens mij heb ik hier het woord
molloot echt eer aangedaan: Met Jan-Willems mol-shirt aan ging ik
op m'n kop boven een molshoop staan
Het seizoen zelf begon uiteindelijk goed: in aflevering 1 was ik bij MolTalk in de nieuwe studio te gast.
Ik belde met de voicemail van Wie is de Mol? in de hoop een joker te winnen, maar helaas.
Toen ik de Mol eenmaal ontdekt had, en daar bij een leuke hint had gevonden, uitte ik mijn creativiteit in een filmpje:
opzij, opzij, opzij!
Ik bleek de molfie-wedstrijd gewonnen te hebben! En mocht dus een van de gaafste mol-dingen ooit doen: de Ontknoping bijwonen! Het was geweldig en ik bleek het goed te hebben
De MolFanDag was al net zo'n hoogtepunt. Tijdens de veiling wist ik de foto van de Mol te bemachtigen en als klap op de vuurpijl won ik de quiz!
In de hoop een laatste geweldige Molervaring ging vorige maand naar de Avrotros-ledendag in de Efteling. Daar trof ik niet meer aan dan een poster van Art, maar dat mocht de pret niet drukken.
En dan ga ik volgende maand nog op WIDM-weekend met de studievereniging