3 WishesEen geest verschijnt en je mag drie wensen doen. Eentje voor persoonlijk gewin, eentje om een superkracht te hebben en eentje om de wereld te verbeteren. Ieder krijgt drie kaarten, allemaal wensen uit één van die drie categorieën. Je weet zelf niet welke je hebt. In je beurt mag je ofwel naar één van je eigen kaarten kijken of één van je kaarten wisselen met die van iemand anders of van de 3 in het midden. Vanaf het moment dat je denkt dat je drie verschillende wensen hebt, kondig je aan dat het spel gedaan is en draait iedereen zijn kaarten om. Degene die inderdaad 3 verschillende kaarten heeft, is de winnaar. Er staan ook getallen bij die je bij gelijkspel optelt om te zien wie dan de winnaar is.
What's UpEr liggen 25 (ofzo) kaarten midden op tafel met vogels erop: gele, rode, groene of paarse. En ze zitten ofwel alleen, met twee of met 3. De bedoeling is dat jer per kleur vogels spaart, te beginnen met 1 vogel op een draad, dan 2 op een draad en als laatste 3. Wie als eerste in elke kleur zo'n setje heeft verzameld is de winnaar. Hoe verzamel je ze? Door een kaart om te draaien. Ze zijn namelijk aan beide kanten bedrukt. De andere kant heeft ofwel een ander aantal vogels ofwel een andere kleur. Dus als je een kaart met 2 rode vogels ziet, kan er op de achterkant 1 of 3 rode vogels staan óf 2 vogels in een andere kleur.
Ik moest op een gegeven moment alleen nog 3 groene vogels hebben en had alle mogelijke kaarten waar die konden zitten omgedraaid, maar kreeg niks gevonden. Uiteindelijk bleek dat er geen kaart met 3 groene vogels meer was, want die stonden allemaal op de achterkant van kaarten die we reeds genomen hadden. Ik was dus wel de winnaar, ookal had ik een incomplete set. Beetje raar.
Dat speelde ik die donderdag. En ik kocht:
Twee bonus packs van
One Night Ultimate Werewolf.Voor wie bij een volgende spelletjesdag zin heeft, zijn er dus nieuwe rollen:
Aura seer: ziet welke spelers een kaart hebben gezien of verwisseld
Cursed: zit in het team van de burgers, maar als op het eind een wolf op hem stemt, wordt hij vervloekt en behoort tot het wolventeam.
Prince: kan niet vermoord worden. Als hij de meeste stemmen krijgt, sterft degene met de 2e meeste stemmen
Apprentice Tanner: Ziet wie de Looier is en wint enkel als de Looier sterft. Als er geen Looier is, moet hij zelf sterven om te winnen.
Beholder: Ziet wie de seer en apprentice seer waren en mag kijken of hun kaarten intussen verwisseld zijn of niet
Squire: zit in het wolventeam. Als hij wakker wordt moeten de wolven hun duim uitsteken zodat hij weet wie wolf is. Hij mag hun kaarten bekijken om te weten of iemand's kaart verwisseld is of niet. Hij wint als de wolven winnen. Als er geen wolf is, wint hij zolang hij zelf maar niet sterft.
The Thing: zit bij de dorpelingen en raakt 's nachts de schouder van de persoon links of rechts van hem aan
Er zit ook een vampier en artefacten bij, maar die kan je alleen gebruiken als je ook one night Vampire hebt.
Codenames PicturesZelfde als Codenames met woorden (die eerder in dit topic al uitgelegd staat) maar dan met tekeningen. Twee teams nemen het tegen elkaar op. Elk team heeft een master die aan zijn teamgenoten moet doorgeven waar hun medespionnen zich bevinden. Die hebben allemaal een picture als codenaam en de master moet die subtiel overbengen naar de rest.