Gloom leek me ook leuk ja.
Ik heb gekocht:
Pandemic Legacy, want het zou the new best thing zijn. Een spel waarbij de keuzes die je in eerdere spelrondes maakt onuitwisbare gevolgen hebben voor toekomsrige spelrondes. Letterlijk onuitwisbaar, want je moet stickers op het bord plakken en kaarten doorscheuren, zodat ze nooit meer gebruikt kunnen worden!
Celestia, prachtig artwork en leuk spel waarin je om beurt de kapitein bent van een steampunkig vliegend schip en zo naar oorden met waardevollere schatten vliegt. Als je echter de kapitein niet vertrouwt, kan je eruit springen en de schat in dat oord oppikken. De kapitein moet namelijk dobbelstenen gooien en de symbolen matchen met dezelfde symbolen op kaarten in zijn hand. Als dit niet lukt, crasht het schip. Dus als je denkt dat de kapitein het niet kan, spring je eruit, want als je crasht heb je niks. Maar als het de kapitein wél lukt zie je het schip verder vliegen naar oorden met betere schatten (als in: meer punten waard)
Hanabi: kaartspel waarbij je samenwerkt om een vuurwerkshow te maken door in vier of vijf kleuren kaarten neer te leggen van 1 t/m 6. Probleem: je ziet van je eigen kaarten alleen de achterkant, want je moet ze andersom vasthouden, zodat alle andere spelers wel zien welke kaarten jij hebt. Spelers moeten elkaar dan een hint geven als 'deze en deze zijn rood' of 'die en die zijn tweeën'. Je moet ze zelf zien te onthouden en op het juiste moment spelen. Bij een fout komt er een bliksemschicht. Bij drie bliksemschichten is het onweer, wordt de vuurwerkshow afgelast en is het dus game over.
Cash 'n Guns: een heerlijk partyspel waarbij je allemaal slechterikken speelt die een bank beroofd hebben en nu de buit gaan verdelen, maar jij wil alle buit, dus iedereen trekt tegelijkertijd zijn geweer om een van de andere neer te knallen. Je hebt drie echte kogels en vijf losse flodders. Als je bang bent, omdat ze op je richten, kan je je terug trekken, maar krijg je geen buit.
En een uitbreiding van Cash 'n guns erbij omdat ze een special Spiel promo hadden.
En we hebben in totaal 13 spellen gespeeld. Zal ik later over posten, eerst es ontbijten.
En ja D&D: weet niet, wanneer iedereen kan. En ook: waar? Iedereen is welkom bij mij, maar dan moet je wel naar België komen. Gelukkig maar nét over de grens, maar misschien toch ver voor sommigen?