En toen was het even stil
--
Goed, dus,
mensen, even centraal. Hoe vaak: Denk dat 1x per 2 weken, op een vaste dag & tijdstip handig is. Vaker wordt denk ik moeilijk plannen, en minder vaak dan is eerst een hele recap nodig wat de situatie is, en schiet je niet echt op.
Waar/Hoe: Indien het 1x per 2 weken zou zijn, dan is live denk ik niet haalbaar gezien hoe ver iedereen uit elkaar woont. Verder wel leuker, sure. Eventueel eens in de paar maanden een live-sessie?
Wie: Het lijstje van enkele posts hier boven? Of is er iemand die het misschien toch wat te ver gaand vindt om dit voor langere tijd te doen [en niet slechts 1x]? Of is er iemand die het bij nader inzien toch eigenlijk wel heel graag wil, maar nog niet wilde zeggen?
Als we dat weten, is denk ik een
datumprikker inderdaad de volgende stap, voor welke dag steeds het beste uit komt. En ik denk dat het handig is om sowieso de eerste sessie live te doen, dus dat zou eveneens moeten worden gepland.
Daarbij heeft m.i. de DM in principe het veto-recht, want zonder DM kan je niet spelen
Speaking of which:
wie zou de Dungeon Master willen zijn [note: je kan niet tegelijk Dungeon Master en tevens speler zijn]?
Robbie heeft m.i. eerste keuze, als aanslingeraar & Bezitter der Spelelementen
Maar ik weet niet of je dat wilt c.q. ziet zitten?
Alternatief zou ik het kunnen doen, aangezien ik redelijk goed weet hoe d&d gaat.
Verder nog gegadigden, die misschien ervaring met RPGs hebben, of het een heel toffe uitdaging lijkt?
Dan moet trouwens natuurlijk ook het geheel gefilmd worden
Bij een chat of skype kan een screencapture-video or something worden gemaakt I guess
Wat ook zou kunnen, bij de gratie van de mod's natuurlijk
, is om een d&d-specifiek topic te openen. En dat de characters na elke sessie een soort korte dagboek-entry doen vanuit hun personage. Sowieso vermoedelijk ook een goede methode om vanuit je personage te gaan kijken en interpreteren.