Daisy, Loezel, Hulpdakdekker en ik zijn vandaag naar Zuiderspel geweest, een spellenbeurs in Veldhoven.
En we hebben gespeeld:
Paniek in de Wei, een spel waarbij je jouw schapen in de kudde moet laten rondblaten en punten scoren door:
- eerst je twee schapen naast elkaar in de kudde te krijgen
- dan komt de Ram waar alle schapen verliefd op zijn, en waar je op de eerste rij bij de ram moet proberen te komen
- vervolgens moet je allemaal naast het zwarte schaap komen te staan
- en dan komt de schapenscheerder en moet je proberen zo ver mogelijk, in de achterste rij te staan.
Grappig spel, dat ik ooit al wel gespeeld had, maar dat kon helaas niet b(l)aten, want niet ik, maar HDD werd de winnaar!
Beasty BarJe hebt 13 beesten vast en al je beesten willen naar de populaire bar. Maar daar moet je voor in rij gaan staan. Elk beest heeft een specifieke eigenschap waardoor er dieren uit de rijd verdwijnen of je voor kan kruipen. Als er vijf dieren in de rij staan, mogen de eerste 2 binnen en de laatste wordt opgegeten.
Erg leuk spel, al hebben wij de uitleg niet helemaal juist gekregen en hielden wij al onze kaarten in handen. Vermoedelijk is hierdoor iemand ontslagen door een 12-jarig jochie.
Maar het was dus leuk. Leeuwen mochten meteen vooraan in de rij gaan staan. Krokodillen aten alle kleinere beesten open. Het nijlpaard kroop telkens 2 plaatsen voor, etc etc.
Ik was de winnaar, maar aangezien we het fout gespeeld hadden, tellen we dat niet mee.
SpyfallJe neemt een stapeltje kaarten waar overal dezelfde locatie op staat, maar één van de kandidaten krijgt de spion kaart. Iedereen weet dus in welke locatie we zijn, behalve de spion. Vervolgens krijg je 8 minuten om elkaar vragen te stellen en zo te weten te komen wie de spion is. Maar doe het voorzichtig, want als de spion te weten komt waar we zitten, dan wint hij.
Bvb: ronde 1 zaten we allemaal in een supermarkt. Dus ik vraag aan Loezel wat ze gegeten heeft. Ze zegt iets van appeltjes en peren, vooral fruit. Loezel vraagt aan HDD wat hij vanavond gaat eten. Hij antwoordde ook (ik weet niet meer wat) en vroeg vervolgens aan Daisy wanneer ze op vakantie ging. Toen gingen er bij Loezel, Daisy en mij al alarmbellen rinkelen, want wat had dat met de supermarkt te maken? En jawel, HDD was, zoals altijd, de slechterik!
In het rondje daarna zaten we in het pretpark, behalve Daisy. Maar Spion Daisy wist door onze vragen te ontcijferen waar we zaten en won dus zelf!
RevoltaaaRobots versus eendjes. Je kiest een kaart, rood (eendjes) of blauw (robots) en er wordt er ook één van een aftrekstapel omgedraaid. Vervolgens kijken we of rood of blauw in de meerderheid is. Die kleur wint. En binnen die kleur wint degene met het laagste getal. Die persoon krijgt de stapel en legt zijn winnende kaart bovenaan en zo gaan we verder. Tot er 5 stapels met dezelfde kleur kaart bovenaan ligt. Dan tellen we hoeveel stapels ieder heeft met diezelfde kleur bovenaan én de kaarten van die kleur die je nog in je hand had. Degene met de meeste punten wint. HDD in ons geval.
StingyWe zijn piraten en we sparen schatten. Die mogen we bij elkaar pikken, maar dan mag de andere ook van gelijke waarden terug bij ons nemen. Van elke schatsoort zijn er een aantal fiches en als je die allemaal hebt, is je setje compleet (bvb 3 rode rumflessen, 3 gele rumflessen, etc / 4 rode papegaaien, 4 gele papegaaien, etc /)
Degene die de hoogste waarde aan schatten heeft als het spel ten einde is, wint. HDD wederom bij ons!
PitBeetje raar kaartspel waar je allemaal tegelijk gilt hoeveel kaarten je wil ruilen, tot je iemand vind om mee te ruilen. Vervolgens ruil je je kaarten etc tot je een set van 9 dezelfde kaarten hebt. Wie dat het eerste heeft, is de winnaar. Ofzo. Ik was in ieder geval de winnaar!