Nog even iets: is het misschien iets om het budget wat te verruimen, er zijn namelijk dit jaar helemaal geen echt goedkope kopmannen meer. Heb het even uitgerekend, maar als je op alle posities in je poule de allergoedkoopste renner neemt zit je al op 164 punten (en dan heb je dus nog een hopeloze ploeg), dat betekent dat je met 36 punten je ploeg samen moet stellen, wat wel heel erg krap is om op 14 (of 9) posities een goede bezetting te krijgen. Volgens mij krijg je dan heel veel dezelfde ploegen.
Het moet natuurlijk niet een enorm budget worden, zodat je alle duurste renners kan nemen, maar zo is er wel heel weinig keuze mogelijk denk ik.
Ik ben het ermee eens dat het krapper is dan eerdere jaren. Maar denk niet dat het voor veel dezelfde ploegen zorgt. Nu wordt iedereen als het ware gedwongen om een keuze te maken tussen bijvoorbeeld Froome en Contador. Terwijl bij een ruimer aantal punten meer mensen voor beiden hadden gekozen
. Of een van die 2 met een sprinter erbij. Nu is dat allemaal wat lastiger
Bij de beschermde renners ook. Ik begon heel enthousiast de duurdere ( meer dan 18 miljoen ) erin te zetten die ik wilde, maar uiteindelijk werd ik door het krappe budget gedwongen om een keuze te maken. Dat vind ik niet makkelijk, want ik ben een twijfelkont
. Maar ik denk wel dat de een bij zo'n keuze voor een andere renner kiest dan een ander en er niet noodzakelijk meer dezelfde ploegen ontstaan...
Fractie HDD is voor de motie
Zijn hoop 30+ kopmannen, terwijl er eerder dacht ik vaak maar een handvol was. En beschermers lijken ook duurder. Helpers zou ik niet durven zeggen, maarja daar valt natuurlijk het gros nog van af.
Kopmannen zijn iets duurder, maar dat valt wel mee, en de beschermde renners ook niet veel. Probleem is denk ik dat er dit keer geen supergoedkope kopman bij zit ( Voeckler in eerdere jaren ) die iedereen als reserve kopman nam. Dit scheelt al een miljoen of 5. En dat is ongeveer precies het bedrag dat ik tekort kom bij het kiezen van meerder esterke beschermde renners. Nu moest ik daartussen dus kiezen.