Auteur Topic: Leuke testjes  (gelezen 170629 keer)

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke testjes
« Reactie #980 Gepost op: 19-07-2020, 21:41:12 »
ISTP-T, maar in de beschrijving die erbij staat kan ik me totaal niet vinden
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #981 Gepost op: 19-07-2020, 21:50:32 »
INTJ-T

WHO IS AN ARCHITECT (INTJ)?

An Architect (INTJ) is a person with the Introverted, Intuitive, Thinking, and Judging personality traits. These thoughtful tacticians love perfecting the details of life, applying creativity and rationality to everything they do. Their inner world is often a private, complex one.

Had 49% extrovert en 51% introvert, dus dat lag dicht bij elkaar.

Ik kon me in alles vinden. Het is bizar hoe goed alles klopt.  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #982 Gepost op: 19-07-2020, 21:52:29 »
Had 49% extrovert en 51% introvert, dus dat lag dicht bij elkaar.

Hey twinssh :p. Well, vierling dan.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #983 Gepost op: 19-07-2020, 22:01:00 »
 ::dans:: ::dans::
Frankje Lapi

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #984 Gepost op: 19-07-2020, 22:08:18 »
Waarom wordt hier niet meer mee gedaan op school? Zou best kunnen helpen om elkaar beter te begrijpen denk ik. (Vooral als je in de meest zeldzame categorie zit..)

Ik heb me direct aangemeld voor de nieuwsbrief waar je ook wat typische advocaten-karakteristiekjes toegestuurd krijgt:
...re-read an e-mail after sending it (86%)
Zo waar dit.  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #985 Gepost op: 19-07-2020, 22:22:39 »
Is er ook zo'n email voor architecten? Waar vind je dat?
Frankje Lapi

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #986 Gepost op: 19-07-2020, 22:27:31 »
Nadat je de test hebt doorlopen en doorklikt naar meer informatie, krijg je een pop-up melding waar je je kan aanmelden.

Het kan ook direct via hier als het goed is.
https://www.16personalities.com/auth/sign-up

Je kan ook vanuit je profiel andere surveys invullen. En bijna alle resultaten komen bij mij voor 80% overeen met andere advocaten.  :o
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 22:38:19 door Brtdm »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #987 Gepost op: 19-07-2020, 23:00:32 »
Ik ben ook INFP. Die confrontation herken ik idd ook wel.  :P En die alone time is ook erg herkenbaar.

Hehe op het werk hebben we ooit een cursus moeten doen, waarbij je moest opschrijven wat je zeker wil hebben.
Ik had vrijheid opgeschreven. Mijn collega/beste vriendin keek me aan en zei "Euh dat heb je toch al heel veel?"
"Ja, maar ik wil het behouden!"

En dat staat nu dus letterlijk op dat plaatje.
Zoveel dingen die behoorlijk eng goed kloppen.

Daarnaast hebben we ook ooit een Insights cursus gedaan, waarbij je persoonlijkheid op een kleurenschaal komt. Ik zat op een geel/groene mix, waarbij geel staat voor creativiteit en groen voor gevoel.  Er zijn 80 vakjes waar je in terecht kan komen en ik zat toevallig in hetzelfde vakje als degene die de cursus gaf. Hij gaf telkens voorbeelden over zichzelf, waarin ik me dus 100% in herkende. Dat ik er een goed gevoel bij moet hebben. Ik kan jaren later nog beginnen over iets super banaals voor andere mensen. Dat ik bvb naar mijn gevoel een jaar geleden kortaf tegen iemand was en dan een jaar later dus tegen die persoon zeg "Oh weet je nog vorig jaar die ene dag dat we het over dit en dat hebben en ik toen heel kort Nee zei? Sorry dat bedoelde ik zo niet."

En die andere persoon heeft dan zoiets van "Huh, wat?"

Of piekeren hoe ik op school 20 jaar geleden iets heel stoms gezegd of gedaan had en me dan nog bedenk van "Ik had eigenlijk zus of zo moeten doen."
Tot dan toe dacht ik dat iedereen dat wel eens deed, maar blijkt dus van niet.  ;D
Maar Insights was dus ook wel een leuke training waarmee je collega's kan leren kennen en begrijpt waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Helaas is daar geen gratis online testje van.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #988 Gepost op: 19-07-2020, 23:06:52 »
Oeh, daar herken ik overigens ook wel veel van. Maargoed er is altijd wel wat overlap met andere profielen natuurlijk. Zeker als het maar 1 letter scheelt.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #989 Gepost op: 19-07-2020, 23:10:01 »
Waarom wordt hier niet meer mee gedaan op school? Zou best kunnen helpen om elkaar beter te begrijpen denk ik. (Vooral als je in de meest zeldzame categorie zit..)
Omdat het nogal pseudo-wetenschap is en niet op echte psychologie gebaseerd is ;)

Neemt niet weg dat ik Myers-Briggs al tijden interessant vindt en er veel te veel van weet :P Voor wie het ook interessant vindt: het gaat niet zo om de letters maar om de functies die daarbij horen. Het is niet zo dat je steeds maar een van beide letters bent, iedereen heeft namelijk zowel thinking als feeling en zowel intuition als sensing. De letters bepalen welke functies introvert en extravert zijn, en in welke volgorde de functies staan. Een INFP en een INFJ lijken bijvoorbeeld dicht bij elkaar te liggen met maar 1 letter verschil, maar ze hebben totaal verschillende functies. Voor een veel betere uitleg, zie bijv. dit linkje: https://www.wellandgood.com/what-are-mbti-functions/.

Overigens ben ik zelf, vermoedelijk, een INFJ.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #990 Gepost op: 19-07-2020, 23:33:10 »
Maar ik denk toch dat dit best van pas kan komen om jezelf en anderen te begrijpen. Kan best handig zijn met betrekking op studiekeuze en dergelijke. Niet dat er een heel vak van moet komen, maar iets meer aandacht zou toch best kunnen.

Em interessant die MBTI-functions. Wel ingewikkeld. Toch denk ik wel meer overlap te hebben met INFP dan met ESTP.
INFJ sluit vrijwel naadloos bij mij aan, maar herken toch ook wel een aantal specifieke dingen die horen bij INFP. Maar daar zijn dan ook weer dingen die echt niet kloppen.

En nog een INFJ!  ::joehoe::

Ik snap nu wel iets beter het verschil in letters, zo is het verschil tussen INFJ en INTJ kleiner dan tussen INFJ en INFP. Puur 1 letter verschil zegt inderdaad niet alles. (En toch blijf ik ook veel herkennen uit INFP  ;D)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 23:49:32 door Brtdm »

Online D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #991 Gepost op: 20-07-2020, 15:24:50 »
Ik ben ook INFP-A, ik heb deze test al meerdere keren gedaan ;D. Ik heb het wel op school gehad maar dat is omdat ik een sociale opleiding heb gedaan. Volgens mij komen ze op meerdere hogescholen wel terug, m'n moeder heeft het ook een keer gehad bij een management opleiding.

Alle dingen die jullie delen komen ook heel erg bekend voor. Piekeren over verleden, alone time nodig hebben, vrijheid belangrijk vinden, meegaand tot een bepaalde grens.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #992 Gepost op: 20-07-2020, 16:47:34 »
Ik heb de test ook gedaan, en ik kan me wel redelijk in de uitslag vinden, op één punt na.

INFP-t
19% extravert / 81% introvert > klopt helemaal
62% intuïtief / 38% realistisch > kan ik me wel in vinden
22% logica / 78% principes > dit vind ik een rare uitslag, had toch zeker 50/50 verwacht
28% plannend / 72% zoekend > klopt, slechte planner
33% assertief / 67% voorzichtig > klopt ook wel ::jaja::

Nu ga ik waarschijnlijk een hele domme vraag stellen maar ... wat kan ik hier nu mee?

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #993 Gepost op: 20-07-2020, 17:19:47 »
Het verschilt een beetje per persoon wat je er aan hebt natuurlijk. Bovendien kan je niet alles in 16 hokjes plaatsen, er is altijd wel wat overlap en niemand is 100% I of E.

Maar het kan wel handig zijn om jezelf (of anderen) beter te begrijpen. In mijn geval bij INFJ al helemaal. Het is de meest zeldzame variant en het kan dan fijn zijn om te weten dat er nog meer van die aparte figuren rondlopen. Vooral de sterktepunten en zwaktepunten vond ik zelf wel fijn om te lezen. (Wel opletten dat het natuurlijk nooit 100% overeenkomt, je hebt altijd nog een unieke persoonlijkheid)

Als INFJ loop je vaak wel tegen sociale of praktische problemen op en wat tips daarbij zouden kunnen helpen. Dit geldt ongetwijfeld ook voor andere categoriën.

Ik las ook ergens dat INFJ's dit onderwerp bovengemiddeld interessant vinden. Klopt ook wel aardig met de karaktereigenschappen. Dus vandaar mijn fascinatie opeens.  ::nieuwsgierig::

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #994 Gepost op: 20-07-2020, 17:28:56 »
INTJ-A is ook vrij zeldzaam  ::jaja::

En over E of I gesproken, ik zie mezelf als ambivert.
Frankje Lapi

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #995 Gepost op: 20-07-2020, 18:55:49 »
Net als bij zoveel testen zijn er ook hier te weinig archetypes.
En bij zulke testen heb ik steeds moeite met terminologieën als vaak, bijna nooit etc.
Maar deze test in combinatie met de hier al genoemde kleurentest geeft wel een behoorlijke inkijk in iemands persoontje.

Ik heb deze test op de Sph ( sociaal pedagogische hulpverlening) gedaan , lang geleden en ben in de jaren sindsdien klaarblijkelijk nog verder richting introvert en intuïtief gegegaan.
Waarbij ik wat minder voorzichtig ben geworden  en wat meer aan principes hecht.

Dat ik ook nu nog infp -t ben verbaast me niets. Al had ik wel verwacht dat ik wat hoger op plannend tov intuïtief zou scoren. Ben tenslotte op mijn werk voornamelijk plannend bezig, maar klaarblijkelijk is dat toch iets wat niet tot mijn kern komt( gelukkig maar)
( ook dit wordt specifiek genoemd bij de bemiddelaar, dat ze vaak vastkomen te zitten in een baan , die ze niet volledig past).

« Laatst bewerkt op: 20-07-2020, 19:08:35 door Tarbozan »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #996 Gepost op: 20-07-2020, 19:10:59 »
Nu ga ik waarschijnlijk een hele domme vraag stellen maar ... wat kan ik hier nu mee?
Ik denk vooral handig im elkaar te leren kennen en er eventueel rekening mee te houden. Vooral bvb binnen een groep collega’s. Meestal ken je jezelf al wel. Vond het zelf op zich ook wel een geruststelling van ok, ik ben niet de enige die dit of dat doet of zus of zo denkt.

En tja wat kan je met andere tests zoals welk liedje van One Direction ben jij?  ;D

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #997 Gepost op: 20-07-2020, 19:20:39 »

Hehe op het werk hebben we ooit een cursus moeten doen, waarbij je moest opschrijven wat je zeker wil hebben.

Ik kan jaren later nog beginnen over iets super banaals voor andere mensen. Dat ik bvb naar mijn gevoel een jaar geleden kortaf tegen iemand was en dan een jaar later dus tegen die persoon zeg "Oh weet je nog vorig jaar die ene dag dat we het over dit en dat hebben en ik toen heel kort Nee zei? Sorry dat bedoelde ik zo niet."

Of piekeren hoe ik op school 20 jaar geleden iets heel stoms gezegd of gedaan had en me dan nog bedenk van "Ik had eigenlijk zus of zo moeten doen."
Tot dan toe dacht ik dat iedereen dat wel eens deed, maar blijkt dus van niet.  ;D

Oh dit is echt heel erg herkenbaar voor mij. Ik vind zo'n test vooral interessant om te zien dat ik niet de enige ben die zulke dingen vind of denkt. Want ik vind mezelf soms echt wel eens raar ofzo en nu lees ik dit en denk ik: oh er zijn meer mensen die zo reageren op dingen. :P

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #998 Gepost op: 20-07-2020, 22:52:30 »
... welk liedje van One Direction ben jij?  ;D

Night Changes!  ::) :P

Geen idee wat ik allemaal heb ingevuld.

Online Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
« Reactie #999 Gepost op: 20-07-2020, 23:54:08 »
Wow dit is heel interessant!! Zelf kom ik na één keer de test te hebben gedaan uit op "ENFJ-T - Protagonist". Redelijk veel dingen komen wel overeen met hoe ik ben.  :o

EDIT: Ik besef dat ik nu al anderhalfuur bezig ben met het lezen over de ENFJ-persoonlijkheid en het begint mij meer en meer te verbazen hoe juist dit meestal is! Mijn mond valt er letterlijk van open.  ::oink::  Zojuist heb ik de test ook voor de tweede keer gemaakt en toen kwam ik weer op ENFJ-T uit. Hier even een foto met een kleine omschrijving:

Ik heb me direct aangemeld voor de nieuwsbrief waar je ook wat typische advocaten-karakteristiekjes toegestuurd krijgt:
...re-read an e-mail after sending it (86%)
Zo waar dit.  ::schaam::

Ik heb ook een profiel gemaakt en me aangemeld op de e-mails. Dit zou inderdaad wel vaker op scholen mogen worden gebruikt, want ik vind dit mega interessant en eigenlijk ook wel belangrijk. Ik snap niet waarom ik dit nog niet eerder ben tegengekomen en ik heb het ook al met redelijk veel vrienden en familieleden gedeeld.

(...) Ik kan jaren later nog beginnen over iets super banaals voor andere mensen. Dat ik bvb naar mijn gevoel een jaar geleden kortaf tegen iemand was en dan een jaar later dus tegen die persoon zeg "Oh weet je nog vorig jaar die ene dag dat we het over dit en dat hebben en ik toen heel kort Nee zei? Sorry dat bedoelde ik zo niet."

Maar Insights was dus ook wel een leuke training waarmee je collega's kan leren kennen en begrijpt waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Helaas is daar geen gratis online testje van.

Hier herken ik mij ook in!
« Laatst bewerkt op: 21-07-2020, 01:36:16 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::