Ik denk eigenlijk dat Bakkertje werk doet wat officieel niet bij haar functie past. En dus niet de beloning krijgt die bij haar werk past. Want ze doet haar werk prima. En dus zou ze daar ook naar beloond mogen worden (ook beloning in de vorm van cursussen dus)...
Hier sla je de spijker op zijn kop...ik doe meer met mijn diploma dan dat eigenlijk mag maar heb daarbij het vertrouwen van mijn eigen leidinggevende, collega's en ouders, máár ook van de scholengroep waarbij ik werk. Als ik de Pabo zou willen doen dan moet ik die helaas zelf betalen en daar heb ik gewoonweg het geld niet voor...een onderwijsassistent verdient nu eenmaal niet veel en daarbij kan ik ook geen aanspraak maken op de lerarenbeurs en dat is helemaal zuur nu blijkt dat er miljoenen daarvan niet gebruikt zijn
Ik laat me zoals altijd niet uit het veld slaan en ga nu via een andere route proberen te bereiken wat ik wil. Ik had graag trainer willen worden voor de cursus anders leren zodat ik daar naast mijn baan nog een tweede inkomstenbron uit had kunnen halen, maar ga nu voor de cursus coach "anders leren". Daarmee mag ik een eigen praktijk opzetten waarbij ik ouders, leerlingen en leerkrachten mag begeleiden. Hoop dat ik dan wel kan doordringen tot diegenen die me nu de toegang tot de opleiding ontzeggen omdat ik geen HBO papiertje heb