Sta je extra vroeg op, om de grootste zitplaats-keuze te hebben, ligt de site van Transavia eruit wegens onderhoud. Online inchecken lukte dus niet. De servicedesk meldde me dat ik het rond 10 uur weer kon proberen.
Online inchecken is alsnog gelukt, heb ook mijn boarding pass al. Alleen jammer dat de zitplaatsen waaruit ik wilde kiezen (die met de c of d, gangpad) niet of niet meer beschikbaar waren. 8A is het geworden, hopelijk is dat net voor een vleugel, vanwege het uitzicht.
Online inchecken is vooral handig bij zeer vroege vluchten. Een hotel boeken nabij Schiphol heeft geen nut, als je je om half 4 's morgens al moet melden. Vandaar dat ik vanavond met 1 van de laatst mogelijke verbindingen met de trein naar Schiphol ga.
Bijkomend voordeel van online inchecken is dat je je ruimbagage meteen al kwijt kunt bij de drop off-balie, en niet hoeft te wachten tot de incheckbalie voor je vlucht open gaat. Ik hoef vannacht dus alleen maar mijn handbagage in de gaten te houden, en dat is wel zo rustgevend.