Het piratenschip: Fysieke proefHier volgt alvast de uitleg van de proef. Het is zoals jullie weten een zesdelige proef. Je mag zelf een tijd aangeven wanneer je wilt begint, dan loopt de tijd tot je binnen bent. Je mag daarna niet laten weten hoe snel je klaar bent of bij welk onderdeel je bent op dat moment. Veel succes Hillo, Molcrazy en Robbie!
Onderdeel 1: Code krakenJullie zitten opgesloten in de kelder van het schip. Om de deur open te krijgen moet je een cijfer code invoeren. Die is voor jullie alle drie anders. Jullie maken twee sudoku's. Let op: Gebruik van solvers is
verboden. Wanneer je de sudoku hebt moet je 6 cijfers invoeren. Ieder heeft een eigen kleur. De ster van de eerste sudoku komt als eerst, daarna volgt die van de tweede. Je begint altijd met je eigen kleur en volgt dan de volgorde van namen. Nu heb je de deur open en ga je door naar onderdeel 2.
Onderdeel 2: FotoJullie rennen naar de 'huiskamer' van het schip. Daar krijgen jullie een foto opdracht. Die ga ik nu nog niet verraden omdat je die anders nu al kan doen. Wanneer je klaar bent ga je naar het dek.
Onderdeel 3: 2 voor 12Op het water bevinden zich meerdere sloepen om de boot heen. Door middel van een verrekijker kunnen de kandidaten de vragen zien. Door alle vragen goed te beantwoorden kan je met de 12 letters een woord maken. Dit woord is het wachtwoord om de juryleden die op de boot staan te laten praten.
Onderdeel 4: Muzikale JuryledenHet vierde onderdeel is een soort clue opdracht. Raad bij elk jurylid het juiste antwoord en krijg de sleutel van hoofd jurylid D*N. Met deze sleutel kan je de kapiteinshut in.
Onderdeel 5: Kaart lezenHet leuke maar moeilijke onderdeel van vorig jaar is weer terug. Een kaart is in stukjes gehakt en jullie moeten er weer een kaart van maken. Hij is moeilijker dan ooit omdat de stukjes kleiner zijn en het er meer zijn. Daarom krijgen jullie er deze keer een voorbeeld bij:
Wanneer je deze kaart hebt kunnen maken, pak je een fakkel die je aansteekt en ren je richting de masten voor het laatste onderdeel.
Onderdeel 6: Afvallers puzzelJe krijgt hier een laatste puzzel die ik niet ga verklappen. Wanneer je boven op de mast zit en het vuur doet ontvlammen met de fakkel die je mee hebt, dan ben je de winnaar van deze proef!
Het is nu aan jullie om een tijd te zeggen om te beginnen. Ik wil nog wel even de juryleden de kans geven om mee te doen met het vierde onderdeel. Daarom heb ik die ook omgewisseld met de 2 voor 12.