Hoewel ik Daphne ook nog steeds verdenk, is één van mijn bezwaren bij haar dat ze (in het bonusmateriaal weliswaar, in het gesprek met Aaf) heeft verklaard echt niet de Mol te zijn. En volgens mij zijn mensen die op beeld verklaren niet de Mol te zijn, ook meestal de Mol niet. Als ik me goed herinner (maar ik kan het fout hebben) heb ik die les geleerd met mijn 'Wensmol' en meest favoriete mol-kandidate Liesbeth, die toen ook in beeld heeft verklaard niet de Mol te zijn, iets wat ik toen volledig genegeerd heb.
Door Liesbeth heb ik besloten om niet meer te letten op lichaamstaal en, met alle respect, al te moeilijke 'molloten-hints' (code nogwat verwijst naar Herschel en Liesbeth woont toevallig in de Herschelstraat, o.i.d.). Toen ik het vorig jaar weer mis had (ik bleef het hele seizoen lang op mijn schot-voor-de-boeg-mol Carolien zitten), heb ik besloten dit jaar te gaan proberen te letten op hints die ook daadwerkelijk in aflevering 10 terug zouden kunnen komen. En ik kan zeggen, dat valt nog geheel niet mee. Maar genoeg off topic, nu snel terug naar Daphne Bunskoek....
PS: Ik heb enorm veel plezier beleefd aan seizoen 12 en Liesbeth Staats, omdat ik volledig op haar gefocust was en me zo gigantisch door haar heb laten misleiden. Nou ja, ik deed het zelf, natuurlijk :-)....