Mogelijke hint naar Daphne. Ik heb het een paar keer opnieuw beluisterd en misschien komt het omdat ik het wil horen... Bij de uitleg van de 2de opdracht van aflevering 2 lijkt Art "goede
molgen," i.p.v. "goede morgen," te zeggen. Als ik niet oost indisch doof ben, kan dit een verwijzing zijn naar "Goede Morgen Nederland" dat Daphne een aantal jaar gepresenteerd heeft.
Daphne heeft in elk geval nog niks nuttig bijgedragen aan de pot:
1.1 Als ze in aflevering 1 de groenteboer moeten zoeken roept ze meteen tegen Freek dat het waarschijnlijk op de markt is. Wat niet zo is. Naast de markt kunnen ze niet echt op veel andere plekken gezocht hebben, want ze komen acht minuten voor tijd aan. (Zelf daar kan nog een hint in zitten. De klok begint op 8:05 als ze aan komen lopen => 8 + 0 + 5 = 13 = M = Mol.
)
1.2 Bij de opdracht met de lichtjes zit ze bij de start slechts paniekerig te doen, wat niet bijdraagt aan het behalen van de opdracht. Daarna zit ze Jan-Willem ook alleen maar van zijn taak af te houden door hem te voeden met foute ideën (hoewel Jan-Willem er zelf ook wat van kan.)
1.X De opmerking die Daphne maakt tijdens haar biecht over het informatie uitwisselen met Jan-Willem en vooral de manier waarop, geeft me ook een molgevoel. Het doet mij denken aan Yvon. "...Daphne je moet toch wat meer liegen. Jan-Willem dat heb ik gedaan. (Ik ben namelijk... de mol.)"
2.1 Bij het aanwijzen van de twee opera mensen zit ze eerst wel op de lijn dat ze Susan en Owen moeten aanwijzen, maar gaat heel makkelijk mee met de suggestie om gewoon maar twee karakters aan te wijzen die hen zijn bijgebleven. Ze neemt het initiatief bij het voorstellen van karakters.
2.2 Ze gaat als derde koppel weg (niet te opvallend). Na het vinden van het touw neemt ze de porto over. De opdracht faalt, de opdracht waar het meeste tijd voor stond. Zij blijven achter op het dak en er is een portofoon uit het spel. (ook bij deze opdracht klooit Jan-Willem ook lekker mee.)(Aan de start van de opdracht zat ze uitgebreid in haar mollenboekje te schrijven, wat dan wel weer erg kandidatig is.)
2.3 Ze pakt een vrijstelling en zet hem in, hoewel ze er vrijwel van overtuigd is dat hij weggespeeld gaat worden door de zwarte vrijstelling.
(Er wordt gezegd dat de mol ook als rol heeft kandidaten weg te spelen. Door een vrijstelling te pakken verkleind ze de kans dat iemand anders hem pakt en meeneemt naar een volgende aflevering.)Vanwege deze punten staat ze op dit moment even boven aan mijn verdachten lijstje.