LdH's Survivor in 14 afleveringen
Aflevering 1:
Daar zat ik dan ik het vliegtuig, hier had ik al maanden naar uitgekeken en eindelijk was het dan zover. Op Schiphol hadden we elkaar voor het eerst ontmoet, en ook onze presentatoren Schulz en D*N waren erbij. Maar goed, ee aantal kandidaten bleek ik dus al te kennen uit een eerder spel! Dat was mooi meegenomen, dacht ik, daar moet toch wel wat mee te doen zijn? In het vliegtuig bleek ik naast iemand te zitten met wie ik het verrassend goed kon vinden. Daarom, zeker omdat hij ineens halverwege van de presentatoren naar huis moest, zal ik hier af en toe ook zijn verhaal bij vertellen; dat vroeg hij mij, dus dat doen we dan maar.
Hij stelde zich voor als 'Rik', een kalende supermarktmanager. Ondanks dat hij nogal, tja, hoe zal ik het netjes zeggen, negatief en saai uit de hoek kon komen, konden we het al vanaf het eerste moment goed met elkaar vinden. We raakten in allerlei gesprekken verwikkeld, en ook met een aantal andere deelnemers kregen we fijne gesprekken. Voor we het wisten landden we al op de luchthaven. We werden naar een grote vlakte gebracht waar we al een eerste opdracht moesten vervullen. Het was de bedoeling dat we allemaal een gerecht uit een bepaald land vonden op het speelveld, en vervolgens een van de 4 kleuren vlaggen zouden meenemen naar D*N en Schulz. Ik mocht op zoek naar een Chinese maaltijd, wat nogal wat tijd in beslag nam, aangezien ik van alles tegenkwam... behalve Chinees. Uiteindelijk vond ik een lekkere Chinese maaltijd en repte me met een blauwe vlag naar D*N. Daar bleek Rik allang binnen te zijn, met een Braziliaanse maaltijd en een oranje vlag.
Bij D*N aangekomen bleek de opdracht no niet helemaal afgelopen te zijn. D*N stelde ons allerlei lastige geografische vragen. Nu wist ik ze allemaal wel, maar helaas bleek ik nogal erg lang te hebben nagedacht. Helaas betekende dat dat ik niet mijn koppelgenoot mocht kiezen, maar tot verrassing van mijzelf werd ik als een van de eerste gekozen. Bente bleek graag met mij het spel te willen spelen! Super, dat moet toch goed gaan. Ook Rik, die zich ondertussen, wel wat overdreven, Rik de Grote noemde, trof het met Daisy als partner. In het vliegtuig had ik al van hem opgevangen dat hij wel heel graag met Daisy een koppel had willen vormen...
Aflevering 2:
Nu de teams en koppels waren ingedeeld, was het spel echt begonnen. Aflevering 2 moesten we gaan 'samenwerken'. Benieuwd of dat zou lukken. Eerst moesten we allerlei puzzels gaan oplossen die door D*N en Schulz overal over Kea waren verspreid. Dit lukte best wel redelijk volgens mij. Beter ging opdracht 2, waar we via een geïmproviseerde internet-lijn allerlei Waldo's moesten zien te vinden. Het ging zelfs zo goed dat we als eerste binnen waren en zo dus immuniteit wonnen. Slechter verging het Rik. Hoewel hij toch snel zijn Waldo had gevonden bleek het voor de anderen toch onmogelijk om te vinden waar Waldo was. Heel vreemd, want zo moeilijk leken ze toch niet. Misschien had een aantal van zijn mede-eilandbewoners een dubbele agenda? Nu wij allebei beter weten zou het dat best wel eens kunnen zijn. Dat betekende dus eilandraad voor hem, met Abdullah en Floris als slachtoffer.
Aflevering 3:
Aflevering 3 bleek een perfect thema voor ons allebei te zijn: 'puzzelen'... Boggelen, mijn ding, zoals al eens bij een eerder survivalavontuur duidelijk was geworden. De woorden stroomden binnen, en zoals ik van Rik hoorde ook op het oranje eiland. Dit moest toch wel goed gaan komen. Door al dat gepuzzel was ik echter dusdanig afgepeigerd dat de puzzel voor de persoonlijke bonus op niets uitliep. Bij geel bleken Lukie en Timvdons het slachtoffer geworden te zijn van de eilandraad.
Aflevering 4:
Over deze aflevering kregen we alleen te horen dat het een portie 'nostalgia' zou zijn. En wat voor nostalgia, zo zou later blijken. Toen we bij de presentatoren aankwamen bleek er een enorm speelveld klaar te liggen voor ons in de vorm van... Jawel, we gingen een heerlijk oudhollands spelletje ganzenborden. Een heerlijk spel, zoals al snel bleek. Rik zag ik samen met Daisy alle kanten over het bord vliegen en hij bleek al behoorlijk snel binnen te komen. Bij Bente en mij duurde het wat langer, mede doordat we door Nieky werden teruggestuurd. Bedankt nog daarvoor... Hierna kwam ook nog een wisselproef, waar ik wel zin in had. Maar al gauw merkte ik dat we kansloos bleken. En daarom (okay misschien mocht het niet) besloot ik toch maar Rik te helpen om dit spelletje te winnen. En jawel, Rik en Daisy wonnen het spel. Hierna bleken de eilanden te worden heringedeeld. Riks eiland bleef intact, en kreeg met Mex en NextGP en Ycaris en Luc er 2 nieuwe koppels bij. Mijn eiland bestond nu uit de volgende koppels: Fleur en Molbelg; Bente en Ldhmolletje; Robbieazerty en Pjotr; Shannia en Stella; Kira en Jay.