Het MoerasTer noorden van Battle Island bevind zich een plaats die vaak overstroomt en al heel lang niet meer bewoond is. Het is er nat en vochtig, je moet uitkijken dat je niet in drijfzand staat.
D*n:' Welkom Ldhmolletje, Vieffan en Bjorrn in het moeras. Deze plek is dit jaar het 'afvallerseiland'. Alle afvallers zullen hier terecht komen en uiteindelijk zal er weer de gelegenheid komen om terug in het spel te komen'.
Voor de duidelijkheid, dit wordt een duel tussen Vieffan en Bjorrn. Ldhmolletje zit al in de samensmelting maar is hier met een andere reden.
D*n:' Jullie verdere instructies komen straks per boot aan'. Bjorrn:' Per boot'? Vieffan:' Geen domme vragen stellen, je hoorde het wel'. Bjorrn:' Ik ben zo blij als jij straks weg bent'. Een grote jacht komt het moeras binnen varen.
KD:' Welkom losers, ik ben weer terug'! Bjorrn:' Heb je hem weer'. KD kijkt naar de kandidaten:' Het zijn ook altijd dezelfde. Vieffan komt ook niet verder dan het afvallerseiland sinds onze samenwerking. Maar goed loop mee'.
D*N:' Voor de duidelijkheid, die jacht was niet mijn idee'. KD:' Ik wou perse een limo hebben, maar om een kinderachtige reden was dat niet mogelijk'. D*n:' Limo's kunnen niet zwemmen'. KD:' Toen werd besloten mij een jacht te geven. En ach, een jacht kon ermee door'.
Liaan hangen:Het is voor jullie nog niet voorbij. In dit moeras zullen weggestemde kandidaten moeten overleven om alsnog kans te maken op de finale. Maar er is maar plaats voor één. Jullie gaan hier zo lang mogelijk hangen aan een liaan. Van te voren maak je een keuze: Vast hangen, Normaal hangen of Los hangen.
Vast hangen: Je kan 6 gewichten hebben voor je eraf ligt. Je mag een gewicht weggeven eens per 2 beurten.
Normaal hangen: Je kan 4 gewichten hebben voor je eraf ligt. Je mag 1 gewicht per beurt weggeven.
Los hangen: Je kan 2 gewichten hebben voor je eraf ligt. Hoewel je mag 2 gewichten weggeven per beurt of 1 keer omhoog klimmen waar door je een gewicht meer kan dragen.
Degene die de laatste is die nog hangt wint de proef en maakt nog kans in het moeras. Als je eraf ligt mag je nog steeds gewichten weggeven.
Wat moet er gedaan worden:
Vieffan en Bjorrn kiezen een strategie per pm graag vanavond nog.
Daarna mogen ze hier zeggen wat ze doen.
Ldhmolletje is hier omdat we dit eigenlijk met meer dan twee kandidaten zouden doen. Ldhmolletje heeft de mogelijkheid om elke ronde 1 gewicht weg te geven.
Jullie mogen hier gewichten weggeven op volgorde van dat jullie je strategie insturen en als derde mag Ldhmolletje.
De uiterste deadline van deze opdracht is
Vrijdagavond 19.00.
Dan zou er gekeken worden wie er de meeste gewichten heeft gekregen.