Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 23493 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 19-10-2012, 00:31:32 »
Dat op bezoek gaan bij het andere kamp zou echt verboden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 19-10-2012, 01:57:06 »
wel een beetje een voorspelbare aflevering. Wel weer een leuke proef ::jaja::.

Dat op bezoek gaan bij het andere kamp zou echt verboden moeten worden.
inderdaad, ze zouden nu gewoon 1 kamp kunnen gaan vormen bij wijze van spreken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 19-10-2012, 04:57:57 »


Ik vraag me af of het Trio niet beter Peggy had kunnen wegstemmen. Haar zijn
nu immers de ogen geopend, Ruud heeft het ook door en Fajah weet als geen ander
hoe alles in elkaar steekt. Als het goed is, als ze dus echt nu het spel gaat
spelen, zoals ze zegt, haakt Peggy dus meteen na de samensmelting bij hen aan.
Aangenomen dat toch zeker Min Hee, maar wellicht Joke en Gene ook, zal inzien
dat de Bende van Drie zo snel mogelijk geelimineerd  moet worden, zullen minimaal
twee van hen er direct uitgewipt worden.
Tess daarentegen snapt er, ondanks alle goedbedoelde pogingen van Ruud en Fajah,
nog steeds helemaal niks van en had wellicht nog gemanipuleerd kunnen worden om
het Trio trouw te blijven ('Zonder ons had je er niet meer in gezeten', 'Weet je nog wel
dat ik voor jou dat touw ben ingeklommen', etc.).
Anderzijds zou het me ook niet verbazen als het Trio hierop anticipeert en alweer
'n tegenzet bedacht heeft.
Wat betreft het strategisch gekonkel was deze aflevering erg leuk, wie er zou winnen
of verliezen was niet erg spannend, het survival-element lijkt dit jaar inderdaad volledig naar de achtergrond verdrongen (op zich niet heel erg, maar dan kun je het ook net zo
goed in het Gooi ofzo opnemen).

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 19-10-2012, 13:13:40 »
jammer Tess gaat voor de smelting eruit die Fatima en die broertjes gaan na de smelting ook wel gauw na huis.
Super goed van Fajah?? Het is onmogelijk geworden om van Fajah te winnen. Het is echt niet eerlijk dat ze steeds dezelfde proef moeten doen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 19-10-2012, 13:28:36 »
Maar ja stel he? Dat de productie op deze manier zou manipuleren? Wat zouden ze er dan voor baat bij hebben om Fajah er dit keer in te houden? Duels tegen andere spelers kan ik me voorstellen dat het voor de serie goed zou zijn om Fajah erin te houden. Maar een furieuze Lodewijk die terugkeert lijkt mij vermakelijkere televisie opleveren dan Fajah die keer op keer wint en waar iedereen steeds meer sympathie voor krijgt.

Ik blijf erbij dat ik denk dat ze exact dezelfde emmers gebruiken.


Ik zeg niet dat het werkelijk zo is maar het is mogelijk mits kleine verschillen zo'n duelproef te manipuleren.

Grootte van de gaten in de emmer, klein verschil in countergewichten.  Dan de bak waar de stokken inmoeten die anders staat. 

Fajah heeft tot hiertoe ook telkens de proef aan dezelfde kant gedaan ::vergroot::

Misschien dat ze gelijkaardig maar toch iets ander beloop dan vorig jaar willen neerzetten..

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 19-10-2012, 14:38:58 »
Ook eindelijk de aflevering gezien! Ik had al vanaf het begin goede hoop op tactisch spel van de pokerspelers, en ze hebben dat ook een beetje waargemaakt. Maar als ze zo doorgaan gaan ze het niet halen. Ze vallen me een beetje tegen. Het is zo openlijk bekend dat ze 3 sterk zijn. De rest MOET hier wel op inspelen! Zo niet dan is de rest echt.. onnozel  :P

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 19-10-2012, 15:30:48 »
Ook eindelijk de aflevering gezien! Ik had al vanaf het begin goede hoop op tactisch spel van de pokerspelers, en ze hebben dat ook een beetje waargemaakt. Maar als ze zo doorgaan gaan ze het niet halen. Ze vallen me een beetje tegen. Het is zo openlijk bekend dat ze 3 sterk zijn. De rest MOET hier wel op inspelen! Zo niet dan is de rest echt.. onnozel  :P

Dat is waar, dat complot zou zich wel eens tegen hun kunnen keren!  ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 19-10-2012, 17:06:45 »
Misschien niet de leukste aflevering, maar toch een mooie proef. Alleen, hoe opzichtig kan je doen om bewust een proef te verliezen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 19-10-2012, 19:51:34 »
Opvallend is dat er geen beelden getoond werden over toen Gene en Ruud terugkwamen bij hun kampgenoten met de info dat Lodewijk werd weggestemd. Waarschijnlijk hebben ze al een tegenzet bedacht en gaat het pokertrio eraan, ze hadden het er zelf ook over 'dat ze het slimmer gaan moeten spelen'. Ik denk dat ze ondertussen beseffen dat ze fouten hebben gemaakt en het zou mij ook niet verbazen mocht Peggy overlopen na de samensmelting om zo Lodewijk te wreken.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 19-10-2012, 20:22:40 »
Ivm die emmer... zou het niet kunnen dat er slijk of gesteente mee naar boven kwam?

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 20-10-2012, 10:30:30 »
Ik heb weer erg genoten van de aflevering ;D.
Erg leuke proef, lol dat Tess nog opmerkte dat het niet zo lekker liep, het was toch duidelijk dat haar team niet hun best deed en wilde verliezen ::rofl::
Geweldig tactisch spel van het pokertrio, heel slim spel. Alleen denk ik wel dat het tè overduidelijk is dat ze met z'n drieen zijn, en dit kan ze gaan nekken. Ik heb goede hoop voor Peggy nu haar ogen zijn geopend zou het mij niks verbazen als zij met ruud en de winnaar van het duel gaat samenwerken, en zich niet meer gaat inlaten met het trio, die natuurlijk een groot doelwit zullen worden.
Zoals hier eerder is gezegd was ik ook benieuwd naar de reactie van kamp rood nadat zei hoorden van Gene en Ruud dat Lodewijk was weggestemd.
Ook ben ik erg benieuwd naar de samensmeltings twist van volgende aflevering.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 20-10-2012, 10:49:35 »
Ik vond het een beetje een ambetante aflevering.
Niet echt een aflevering waar ik genoten van heb.

* Het duel Lodewijk-Fajah was niet echt spannend.
* Ik kreeg het ook enorm op mijn heupen van het trio dat constant aan het praten was over de eilandraad en ook van Peggy die zich bij hen aansloot. Maar ik hoop dat ze eenmaal in de samensmelting met de anderen probeert 1 van die 3 er uit te werken, zoals sommigen hier al hebben gezegd. Ik hoop er echt zo hard op dat ze in de samensmelting met al de anderen voor 1 keer  allemaal samenspannen en zeggen kom we stemmen op 1 van die drie. Daarna kunnen we terug zelf kiezen hoe we willen stemmen.
Maar het trio heeft Peggy er nu maar al te graag bij omdat ze een extra stem is voor de eilandraad en omdat ze volgens mij geen schrik hebben van haar. Dus ze wordt net als Tess een beetje bekeken als hun extra poppetje dat ze kunnen bedienen. Hoop dus dat Peggy zo slim is om niet met hen mee te doen!
* Het bezoekje van Ruud en Gene aan het andere kamp vond ik ook niet zo aangenaam.
* Ik vond Fajah deze aflevering heel leuk. De allereerste afleveringen heb ik mij keihard aan haar geërgerd. Maar nu brengen ze haar positiever in beeld. Ze zei echt dingen waarvan ik dacht: ja goed Fajah! Vooral de zaken die ze dus over het pokertrio zei. Ik hoop dus dat Fajah het duel wint en dat ze de anderen ook waarschuwt voor die drie.
En ik hoop dat de band tussen  Ruud-Fajah en Joke-Gene sterker wordt!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 20-10-2012, 11:25:29 »
Je kunt zelfs in alle openheid een tegenactie beginnen. Dat lijkt me echt geniaal, dat bijvoorbeeld Fajah nog tijdens het samensmeltingsdiner even aan iedereen uitlegt hoe het spel tot nu toe in elkaar zit en iedereen oproept om eerst het trio te elimineren en dan kunnen ze weer verder. Even een volgorde afspreken gewoon waar ze bij zijn (of hebben ze toch een hoop munten?)...

 ;D Lijkt me echt hilarisch.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 20-10-2012, 11:27:06 »
Je kunt zelfs in alle openheid een tegenactie beginnen. Dat lijkt me echt geniaal, dat bijvoorbeeld Fajah nog tijdens het samensmeltingsdiner even aan iedereen uitlegt hoe het spel tot nu toe in elkaar zit en iedereen oproept om eerst het trio te elimineren en dan kunnen ze weer verder. Even een volgorde afspreken gewoon waar ze bij zijn (of hebben ze toch een hoop munten?)...

 ;D Lijkt me echt hilarisch.

Ja zou geniaal zijn! ::rofl::
Enkel Christophe heeft 1 munt!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 20-10-2012, 14:07:35 »
Je kunt zelfs in alle openheid een tegenactie beginnen. Dat lijkt me echt geniaal, dat bijvoorbeeld Fajah nog tijdens het samensmeltingsdiner even aan iedereen uitlegt hoe het spel tot nu toe in elkaar zit en iedereen oproept om eerst het trio te elimineren en dan kunnen ze weer verder. Even een volgorde afspreken gewoon waar ze bij zijn (of hebben ze toch een hoop munten?)...

 ;D Lijkt me echt hilarisch.

 ::rofl:: ::bravo::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 20-10-2012, 14:24:11 »
Lijkt me echt iets voor Fajah, zeker als ze een paar wijntjes opheeft.. ::rofl::

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 20-10-2012, 14:31:23 »
Ook wederom niet slim van Tess om op Peggy te stemmen, ze wist toch al dat ze eruit lag, had ze beter een van het pokertrio een stem kunnen geven zodat een van hen in de toekomst in elk geval een stem tegen zou hebben (en daarmee haar vriendjes Ruud en Fajah geholpen zou hebben).

Daar heb ik ook al heel veel aan gedacht!
Stel dat er ooit een ex-aequo komt en er wordt terug gekeken naar de stemmen in het verleden...

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 20-10-2012, 16:59:07 »
Viel mij ook al op.

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 20-10-2012, 18:17:45 »
Alle teamleden aan beide kanten weten nu hoe het pokertrio het aan pakt met hun complotjes.
En ik hoop dat dit het pokertrio de kop gaat kosten.
Christaan heeft maar een munt, Mathias heeft er geen, en ik geloof dat Fatima er ook geen heeft.
Na de samensmelting is het bij de proeven ieder voor zich.
Hoop echt dat het pokertrio een voor een weg gestemt gaat worden, want wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2012, 22:47:35 »
Alle teamleden aan beide kanten weten nu hoe het pokertrio het aan pakt met hun complotjes.
En ik hoop dat dit het pokertrio de kop gaat kosten.
Christaan heeft maar een munt, Mathias heeft er geen, en ik geloof dat Fatima er ook geen heeft.
Na de samensmelting is het bij de proeven ieder voor zich.
Hoop echt dat het pokertrio een voor een weg gestemt gaat worden, want wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.

Christiaan=Christophe ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.