Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 23496 keer)

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 18-10-2012, 21:21:31 »
of hoop ik dat gewoon te erg?

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 18-10-2012, 21:28:12 »
Niet dus, wel verwacht.
Vind het ook wel terecht dat ze weg moet. Totaal geen tactisch inzicht. Fatima had gelijk dat ze eerder actie hadden moeten ondernemen met Lodewijk en Peggy.
Denk dat Fajah haar wel verslaat.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 18-10-2012, 21:30:13 »
Helaas gegaan zoals verwacht. Nu hopen dat ze een van de pokeraars wegstemmen in de stemming voor de eilandraad.
Niets is wat het lijkt

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 18-10-2012, 21:30:35 »
Exit Lodwijk... Het ervarings voordeel van Fajah is gewoon te groot, Lodewijk moest tijdens de proef nog uitvogelen hoe hij het beste de emmer kon vullen en Fajah weet dat al, de proef duurt niet lang genoeg om zo'n nadeel goed te maken...

Ook jammer dat Tess weggestemd is, zat er wel aan te komen, ze heeft haar kans gemist om het complot van het poker trio op te (proberen te) blazen... Wordt weer een duel waarbij ik het allebei de spelers gun, maar Fajah toch het meest, die toont elke keer scherp inzicht, en ze heeft er hard voor gevochten...

De samensmelting gaat interessant worden... :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 18-10-2012, 21:32:22 »
Ook wederom niet slim van Tess om op Peggy te stemmen, ze wist toch al dat ze eruit lag, had ze beter een van het pokertrio een stem kunnen geven zodat een van hen in de toekomst in elk geval een stem tegen zou hebben (en daarmee haar vriendjes Ruud en Fajah geholpen zou hebben).

Offline Kalaydowscoop

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 18-10-2012, 21:33:22 »
Interessante aflevering. Vind persoonlijk wel dat zowel Fatima als Tess een grove fout gemaakt hebben. Wat ze hadden moeten doen is een pact van zes maken met Fatima/Chris/Matthias/Tess/Fajah/Ruud en er Peggy uitstemmen. Het resultaat is nu dat Tess moet hopen dat ze wint tegen Fajah, waarbij als Fajah tegen Peggy had moeten strijden Fajah al meer kans had om te winnen. Daarnaast is het in het belang van het pokertrio om een pact te hebben dat hun beschermt. Ze moeten nu hopen op het feit dat een van Fajah/Tess niet slaagt om de rest van de samensmelting tegen hun te keren. Voor beide een gemiste kans voor alle mensen van kamp Noord afgezien van Peggy

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 18-10-2012, 21:34:40 »
Ook wederom niet slim van Tess om op Peggy te stemmen, ze wist toch al dat ze eruit lag, had ze beter een van het pokertrio een stem kunnen geven zodat een van hen in de toekomst in elk geval een stem tegen zou hebben (en daarmee haar vriendjes Ruud en Fajah geholpen zou hebben).

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar toen bedacht ik me dat meestal de tegenstemmen van voor de samensmelting niet meetellen. Of vergis ik me nu?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 18-10-2012, 21:35:09 »
Balen dat Lodewijk eruit ligt. Het leek net alsof zijn emmer veel sneller naar boven ging dan die van Fajah, op een gegeven moment hingen ze allebei even hoog. Toen Lodewijk een keer heen en weer was, was zijn emmer al bijna bovenaan terwijl die van Fajah maar 10 centimeter of zo omhoog was. Viel me gewoon op.
dan zat er dus meer water in de emmer van Fajah ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #28 Gepost op: 18-10-2012, 21:36:14 »
dan zat er dus meer water in de emmer van Fajah ::vergroot::

Maar dan zou de emmer in elk geval toch een stukje gestegen moeten zijn tegen de tijd dat ze op de terugweg was, dat was niet het geval.

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: Aflevering 7
« Reactie #29 Gepost op: 18-10-2012, 21:44:03 »
dan zat er dus meer water in de emmer van Fajah ::vergroot::

Ik zei toch dat het een moment was waarbij ze allebei even hoog hangde, dan moet er evenveel water in zitten.
Niets is wat het lijkt

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #30 Gepost op: 18-10-2012, 21:54:27 »
Ik zei toch dat het een moment was waarbij ze allebei even hoog hangde, dan moet er evenveel water in zitten.

Maar ja stel he? Dat de productie op deze manier zou manipuleren? Wat zouden ze er dan voor baat bij hebben om Fajah er dit keer in te houden? Duels tegen andere spelers kan ik me voorstellen dat het voor de serie goed zou zijn om Fajah erin te houden. Maar een furieuze Lodewijk die terugkeert lijkt mij vermakelijkere televisie opleveren dan Fajah die keer op keer wint en waar iedereen steeds meer sympathie voor krijgt.

Ik blijf erbij dat ik denk dat ze exact dezelfde emmers gebruiken.

Dan over de aflevering:

Kamp rood, leek erg gemoedelijk eraan toe te gaan. Ben blij dat ze de proef gewonnen hebben. Maar ze lijken mij toch niet één geheel. Dit kan consequenties hebben als ze te lang wachten met het pokertrio aan te vallen. Ben benieuwd hoe dit de volgende aflevering zal verlopen. Wel minder dat Ruud en Gene weer gingen 'buurten'. Dit vind ik tegen de principes ingaan, de productie kennelijk niet.

Kamp geel, toch wel weer interessante ontwikkelingen. Het trio lijkt sterk te staan en elkaar blindelings te vertrouwen. Peggy heeft zich nu aangesloten. Maar is denk ik slim genoeg om te bedenken dat zij op gegeven moment eruit gegooid zal worden. Dan is de vraag, gaat ze voor een zekere 4e plaats? of neemt ze risico's door andere bondgenoten te zoeken. Zij heeft op dit moment een sleutelrol. Tess was wederom weer ontzettend naïef. Zelfs toen Fajah haar hierop wees. Fajah vertelde precies aan Tess hoe de vork in de steel zat en waarom zij nog in het spel zat. Maar zij leek het niet te zien/ of er anders over te denken. Dat ze nu dan ook weggestemd is, is allerminst een verrassing en ook wel terecht in mijn ogen.

Hopelijk wint Fajah het duel volgende week en kan het echte werk gaan losbarsten. Te beginnen met Matthias of Christopher die weggestemd wordt zodat de verhoudingen wat worden hersteld. 

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 18-10-2012, 22:03:45 »
Vergeet ook niet dat de vers uitgestemde deelnemer ook met een grote (onverwachte) teleurstelling zit die Fajah al meer heeft kunnen verwerken

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 18-10-2012, 22:28:51 »
Vond het trouwens ook een saaie aflevering... naar verwachting van de preview van vorige week zou Lodewijk nog meer uitbarsten... maar dat was het dus al...

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #33 Gepost op: 18-10-2012, 22:33:33 »
Voorspelbaar inderdaad, het was overduidelijk dat kamp rood de proef ook zou winnen, al voordat de proef begon.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #34 Gepost op: 18-10-2012, 22:33:47 »
Ja super saai en voorspelbaar.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 18-10-2012, 22:36:26 »
Ik vond het toch knap van Lodewijk dat hij zich redelijk snel herstelde van de klap. Hij was nog wel heel boos en teleurgesteld in het pokertrio maar herpakte zich toch ook wel weer.
Maar ik denk dat die klap ook heeft meegespeeld in het verliezen van de proef met Fajah.

Ik denk trouwens ook dat bij de samensmelting iedereen wel weet dat het pokerfront doorbroken moet worden om niet zelf weggestemd te worden. Goed van Peggy dat ze er nu in mee ging, ze kon namelijk toch niets meer aan de stemming veranderen. Maar hopelijk pakt zij bij de eerste stemming na de samensmelting de dolk op en maakt een complot om deze in een van de ruggen van het pokertrio te steken. Ze zal toch niet zo dom zijn om bij die drie te blijven? Je weet toch dat je dan nooit verder komt dan plaats vier?

Raar dat Tess trouwens denkt dat het trio onder leiding van Fatima is. Ze geeft haar tenminste steeds de schuld van de complotten.

En dan lees ik tijdens het schrijven de twitter van Fatima. Fatima, dat je speelt om te winnen prima. Maar respecteer alsjeblieft dat er ook mensen zijn die willen winnen zonder anderen te kwetsen. Ook al is het leuke tv om naar te kijken en begrijp ik de redeneringen achter al die complotten, ik zou toch niet graag met iemand om willen gaan die in mn gezicht doet alsof ze dikke vrienden van me zijn en beloven niet op me te stemmen (1 vd tweeling tegen Lodewijk) en binnen twee dagen je wegstemt. Soms vraag ik me af hoe deze mensen dat in het echte leven doen, dat je blijkbaar zo makkelijk je sympathie opzij kan zetten voor je eigen belang.

Dus hoewel ik het leuke tv vind, zal ik het nog leukere tv vinden als dat trio eens de lid op de neus krijgen. Er moet er maar eens eentje weg. Liefst met een complot die ze niet aan zagen komen.

Offline Anjasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2012, 22:38:44 »
Voorspelbaar zeker!
Maar ik heb ook met groeiende verbazing gekeken naar het tactische spel wat er gespeeld wordt. Dat zelfs Fatima aan Tess uitlegd hoe ze het gedaan zou kunnen hebben.
En ik zie Fatima ervoor aan dat ze de tweeling nog eens in de rug steekt als het haar zo uitkomt. Een gehaaide tante!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2012, 22:41:29 »
Voorspelbaar zeker!
Maar ik heb ook met groeiende verbazing gekeken naar het tactische spel wat er gespeeld wordt. Dat zelfs Fatima aan Tess uitlegd hoe ze het gedaan zou kunnen hebben.
En ik zie Fatima ervoor aan dat ze de tweeling nog eens in de rug steekt als het haar zo uitkomt. Een gehaaide tante!
Echt een bitch ja, ik zou haar gezicht weleens willen zien als ze de boemerang terug krijgt  ::tandpastasmiley::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2012, 23:20:36 »
Even mijn mening over deze aflevering.
De winnaar van de proef was voorspelbaar en de weggestemde ook.
Tess kon zichzelf niet redden, dat had ze eerder moeten doen.
In de biechtstoel probeert fajah aan Tess uit te leggen hoe het in mekaar zit.
Het enige wat Tess doet is kwebbelen:
"Had jij verwacht dat we er nog inzitten, ik niet"

Ben wel benieuwd hoe er nog iemand afvalt voor de samensmelting.
Ik hoop dat het niet gewoon degene met de meeste stemmen is, want dan is het Matthias of fatima.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2012, 23:59:39 »
Beetje jammer dat een bezoekje van een paar kandidaten aan het andere kamp van invloed is op de stemming. Aan de andere kant wel goed voor het spel dat Tess is weggestemd. Ik denk dat Peggy wel doorheeft dat ze zich na de samensmelting niet meer bij het pokertrio moet aansluiten als ze wil winnen. Ik verwacht dan ook dat ze zich bij Min Hee en Paul, met wie ze het voor de kampwissel volgens mij prima kon vinden, zal voegen.

Gene en Ruud leken niet bepaald gecharmeerd van de stemmingswijze van het pokertrio en zullen daarom denk ik sowieso op één van hen stemmen. Joke zal Gene wel volgen bij het stemmen en Fajah (ervan uitgaande dat ze dankzij haar ervaring ook het laatste duel zal winnen) Ruud. Dus ik acht de kans groot dat Fatima, Christophe of Mathias de volgende keer wordt weggestemd. Maar goed, eerst nog even afwachten wie er vlak voor de samensmelting afvalt.

Overigens vind ik het tot dusver een boeiend seizoen, maar het tactisch/strategische aspect krijgt m.i. iets te veel aandacht. Ik kan dat aspect verder prima waarderen, maar vooral het overlevingsaspect (als het gaat om eten zoeken, vissen etc.) is nu wel een erg ondergeschoven kindje. Ik zou daar graag iets meer van willen zien.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."