Ik zei toch dat het een moment was waarbij ze allebei even hoog hangde, dan moet er evenveel water in zitten.
Maar ja stel he? Dat de productie op deze manier zou manipuleren? Wat zouden ze er dan voor baat bij hebben om Fajah er dit keer in te houden? Duels tegen andere spelers kan ik me voorstellen dat het voor de serie goed zou zijn om Fajah erin te houden. Maar een furieuze Lodewijk die terugkeert lijkt mij vermakelijkere televisie opleveren dan Fajah die keer op keer wint en waar iedereen steeds meer sympathie voor krijgt.
Ik blijf erbij dat ik denk dat ze exact dezelfde emmers gebruiken.
Dan over de aflevering:
Kamp rood, leek erg gemoedelijk eraan toe te gaan. Ben blij dat ze de proef gewonnen hebben. Maar ze lijken mij toch niet één geheel. Dit kan consequenties hebben als ze te lang wachten met het pokertrio aan te vallen. Ben benieuwd hoe dit de volgende aflevering zal verlopen. Wel minder dat Ruud en Gene weer gingen 'buurten'. Dit vind ik tegen de principes ingaan, de productie kennelijk niet.
Kamp geel, toch wel weer interessante ontwikkelingen. Het trio lijkt sterk te staan en elkaar blindelings te vertrouwen. Peggy heeft zich nu aangesloten. Maar is denk ik slim genoeg om te bedenken dat zij op gegeven moment eruit gegooid zal worden. Dan is de vraag, gaat ze voor een zekere 4e plaats? of neemt ze risico's door andere bondgenoten te zoeken. Zij heeft op dit moment een sleutelrol. Tess was wederom weer ontzettend naïef. Zelfs toen Fajah haar hierop wees. Fajah vertelde precies aan Tess hoe de vork in de steel zat en waarom zij nog in het spel zat. Maar zij leek het niet te zien/ of er anders over te denken. Dat ze nu dan ook weggestemd is, is allerminst een verrassing en ook wel terecht in mijn ogen.
Hopelijk wint Fajah het duel volgende week en kan het echte werk gaan losbarsten. Te beginnen met Matthias of Christopher die weggestemd wordt zodat de verhoudingen wat worden hersteld.