D*N:’ Attentie iedereen, we gaan beginnen’. Schulz:’ Voor deze bijzondere avond hebben we Fatima Moreiro de Melo gevraagd als winnaar van Expeditie Robinson om een liedje voor ons te zingen’. Swifty grijpt snel naar haar handtas:’ psst ik heb oordopjes meegebracht’. Schulz:’ Grapje, dat doen we jullie niet aan. Onze speciale gast is niemand minder dan..’. D*N:’ Winnaar van Survivor 2012 Ycaris’! Ycaris:’ Danku danku, zeer vereerd’. D*N:’ Welkom Ycaris’. Ycaris:’ Even zodat iedereen het weet, ik mag niet over mijn grens van vijf handtekeningen heen hoe veel jullie ook smeken’.Schulz:’ Duidelijk. We hebben een heerlijk lopend buffet klaarstaan, dus geniet ervan’! Molcrazy:’ Oliebollen’? D*N:’ Alvast voor oud en nieuw’. Vieffan:’ Oh poedersuiker’! Ze grijpt naar de fles en blaast een wolk in Molcrazy zijn gezicht, die er deze keer wel om kan lachen. Elise laat ondertussen haar foto’s zien:’ Maar vijf euro per stuk, mooie foto’s van apen’. Nextgp:’ Vind je vijf euro niet wat veel’? Elise:’ Weet je wel wat ik er voor heb moeten doen’? Daisy:’ Verdwalen’? Elise:’ tss’. Hillo komt eindelijk binnen gelopen. Nieky:’ Hillo! Geef me een knuffel’. Hillo:’ Dit is eng, waar heb ik dit aan te danken’? Nieky:’ Je was nog best lief dit seizoen…uiteindelijk’. Hillo:’Bedoel je niet het minst gemeen’? Nieky:’ Ook goed’.
Achter in de keuken rent Miek37 langs het fornuis. Kok:’ U mag hier niet komen mevrouw’. Miek37:’ Zorg dan dat die etter weg blijft’ en ze rent de wc in. Bjorrn:’ Heeft uw een vrouw gezien meneer? Ongeveer zo groot, loopt wankel op hakken en heeft last van bindingsangst’. Kok:’ Euhm, die kant op’! Bjorrn:’ Dank u’. Dolfie rent naar binnen:’ Er landt een vliegtuig op een parkeerplaats hier recht voor het gebouw’! D*N:’ Daar zal je ze hebben’. Politieagent:’ Uw mag hier niet parkeren …met een vliegtuig’. Hulpdakdekker:’ Waar mag dat wel dan’? Politieagent:’ Goede vraag, jullie krijgen een boete’. Grasisgroen:’ Ach ja, hij staat toch al. Fijne dag agent’. De twee lopen naar binnen. Agent:’ Maar maar…. Ach laat ook maar’. Nextgp:’ Hé Grasisgroen, ik zag jullie al op de tv’. Grasisgroen:’ Ik ontken alles’! Lukie4 en Jann nemen plaats naast Hulpdakdekker. Jann:’ Zeg HDD, heb jij toevallig het nummer van Jolanthe nog’? Hulpdakdekker:’ Natuurlijk niet. Sterker nog, ik heb haar niet eens meer gezien’. Jann:’ Was die ontvoering met piraten dan niet in scene gezet zoals dat met Addie was gebeurt’? D*N:’ Ik weet van niets’. Schulz:’ Ik ook niet’. Lukie4:’ En Maikemeisje’? Hulpdakdekker:’ Die heeft de supermarkt vaarwel gezegd en is een nieuw leven begonnen op de boot. Gelukkig werd haar kerstpakket opgestuurd’.
Opeens vallen de lichten uit. Schulz:’ Geen zorgen dit wordt gefixed. ‘Jullie gaan vanavond drie geesten ontmoeten’ zegt een spookstem door de ruimte heen. Ibung:’ Kom maar tevoorschijn Koebeest’! Koekoe:’ Ah, die ouwe taart moet ik ook altijd alles verpesten’. KD:’ En ik was nog wel de geest van de onderwereld’. Maud:’ Ach kom, ik heb pannenkoeken gebakken en meegenomen’. D*N:’ Leuk dat jullie er ook zijn mentoren’. Ycaris tikt even tegen haar glas en iedereen gaat zitten. ‘ Mag ik namens alle kandidaten, mentoren en kijkers Schulz en D*N bedanken voor het geweldige avontuur. Daarom hebben we een kleinigheidje meegenomen voor jullie’. Bassteijns en Lemmyfan laten een wijnfles zien en geven deze aan Schulz en D*N. D*N:’ Ik drink geen wijn, dat smaakt naar kots’. Schulz:’ Ik geef het wel aan Mrs. Schulz’. Tdietz:’ Gewoon zuipen kreng’. Ycaris:’ Ja die goedkope wijn is van de verliezers, dat snappen jullie wel. Maar nu graag het echte cadeau’. Ycaris loopt naar voren en geeft beide heren een pakketje. D*N:’ Oh dit ziet er zo cool uit, beste cadeau ooit’! Ycaris:’ Ja leuk hé’! D*N:’ Wat is het’? Ycaris:’ Een Kokosphone’! Schulz:’ Nu kan ik eindelijk bellen met mijn favoriete Aboriginal’? Ycaris:’ Nee, het is een speciale uitgave van de Iphone en Pearphone’. D*N en Schulz omhelzen Ycaris:’ Bedankt iedereen!’ roepen Schulz en D*N. Lukie4:’ En nu weer aanvallen want ik heb honger’! Nieky:’Je weet wat er gebeurt als je Lukie4 niet goed voert’. Molcrazy:’Daar zou je een stichting voor moeten oprichten Swifty’. Iedereen stort zich op het hoofdgerecht, de kalkoen. Grasisgroen:’ Ik heb al tijden niet meer zo lekker gegeten’. Hulpdakdekker:’ Onze vliegtuig cookies zijn anders super lekker’. Grasisgroen stoot hem aan:’ Niet zo brutaal’.