Boeken van Nicci French vond ik inderdaad ook erg leuk. Heb ze volgens mij bijna allemaal gelezen. Als laatste volgens mij de rode kamer. Erg spannend, meer de nadruk op thriller dan op psychologisch, althans vergeleken met de andere boeken dan.
Van Linda Davies heb ik ook een boek gelezen. Kan het zijn dat het 'de jungle' heet?
Wil de nieuwste Jef Gereardts nog kopen. Misschien deze week. Kan ik die op vakantie lezen.
O ja, voor de boekenlijst:
* The day of the jackall van Frederic Forsyth
* Das Parfum (auteur weet ik zo ff niet) Patrick Susskind
* De leeuw van Vlaanderen (oud Nederlands, maar erg spannend)
* The boys from Brazil van Ira Levin (standaardboek, maar erg leuk om te lezen)
* De ruimte van Sokolov van Leon de Winter
En nog een aantal andere boeken natuurlijk. Voor degenen die nog met de lijst moeten beginnen: zoek gewoon boeken die je leuk vindt. Pak niet de standaard boeken als je die niet leuk vindt. Er zijn genoeg boeken die wel leuk lezen. Zo voorkom je dat je een hekel krijgt aan lezen door die verplichte boeken.
van nicci french heb ik 2 boeken gelezen en ik moest worstelen om er door te komen. Ik vind ze persoonlijk erg saai.
Das Parfum vond ik ook een schitterend boek! De ironie wil alleen dat ik 'm voor mijn eindexamen in het Nederlands gelezen heb,
en toen was ik in de zomer een maand aan het werk in Frankrijk, had al mijn boeken uit, dus heb ik 'm daar in het Frans gekocht. Dus nooit in het Duits gelezen.. :-\
Ira levin: allemaal top! (alleen heb ik Rosemary's baby nooit helemaal uitgelezen wegens te eng. Ben niet zo'n held als het over duivels enzo gaat
)
andere titels van hem: this perfect day, (soort brave new world)
sliver, (die film kent iedereen) the stepford wives, a kiss before dying (daar is ook een bekende film van).
de day of the jackall daar ben ik ook wel eens in begonnen, maar daar kwam ik niet ver mee. Maar dat ga ik nog eens proberen. Hoor zo vaak dat dat een ontzettend goed boek moet zijn.. :-\
ik ben ook nog op zoek naar vakantieboeken.
ben begonnen in the night manager van john le carre, maar dat kan me tot nu toe niet echt boeien. (heleboel bla bla over hoe die spionage-agency's in elkaar zitten)