Auteur Topic: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]  (gelezen 20656 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #60 Gepost op: 27-09-2012, 22:49:32 »
Ik ben toch wel blij dat ze weg is. Als je alleen maar aan het janken bent dan ben je duidelijk niet op je plek en kun je idd maar beter weg gaan. Doei!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #61 Gepost op: 27-09-2012, 23:03:14 »
Best wel jammer dat ze eruit is, maar ik snap t wel. Ik denk dat als er meer tijd had gezeten tussen het stoppen met turnen en ER, dan had ze nog wel eens ver kunnen komen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #62 Gepost op: 27-09-2012, 23:47:30 »
Alles is al gezegd. Dag Klaagje ::zwaai::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #63 Gepost op: 28-09-2012, 00:13:49 »
Alles is al gezegd. Dag Klaagje ::zwaai::

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #64 Gepost op: 28-09-2012, 01:09:09 »
Totaal niet eens met de meeste reacties hier. Ben normaal altijd erg kritisch op opgevers, maar ik heb groot respect voor de manier waarop Aagje deze expeditie beleefd heeft. Ze was heel eerlijk dat ze te vroeg had meegedaan en zat duidelijk in de knoop met zichzelf over de verdere invulling van haar leven na jarenlang topsport te hebben bedreven. En niet zomaar topsport, maar turnen. Ik heb er niet veel verstand van, hoor, maar volgens mij is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld voetbal of zo. Bij turnen word je volgens mij echt keihard gedrild, al van heel jongs af aan, en ik heb ook altijd m'n twijfels bij de manieren waarop ze die meisjes lichamelijk zo jong weten te houden.... Al met al hakt zo'n turnleven er volgens mij gigantisch in en vergeleken daarmee lijkt voetbal me echt iets voor mietjes... Ik kan me goed voorstellen dat je in een zwart gat valt als je net gestopt bent en dat je jezelf eigenlijk helemaal opnieuw moet leren kennen. Om zoiets een luxeprobleem te noemen vind ik eigenlijk ook een zwaktebod; dan kun je alles wel een luxeprobleem noemen als je het vergelijkt met Afrikaanse hongerkindjes of zo... Natuurlijk zijn we in het westen geprivilegieerd, maar ook bevoorrechte mensen kunnen wel degelijk échte problemen hebben.

Nee, ik heb zeker wel respect voor Aagje en beschouw haar niet als laffe opgever.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #65 Gepost op: 28-09-2012, 07:26:53 »
Helemaal met Narya eens. Aagje ik vind je een topper.  ::bravo::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #66 Gepost op: 28-09-2012, 08:44:09 »
Er is geen sprake van een vergelijking met Afrikaanse hongerkindjes, dat is een hellend vlak en zou wel een zwaktebod zijn. Ik wil haar problemen enkel even vergelijken met het soort leed dat we hier in Europa ook kennen en constateer daarbij dat haar problemen zelfs binnen onze maatschappij een luxeprobleem zijn. Ik begrijp echt wel dat ze het zwaar heeft en zoekende is, maar afgaande op de wijze waarop zij de laatste afleveringen in beeld werd gebracht (in een constante staat van rouw zoals reeds gezegd) kan ze wel wat relativeringsvermogen gebruiken. Maar wellicht verstaan wij iets anders onder échte problemen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #67 Gepost op: 28-09-2012, 10:54:05 »
Alles is al gezegd. Dag Klaagje ::zwaai::

 ::rofl:: ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #68 Gepost op: 28-09-2012, 13:55:58 »
Voor de proeven is het jammer dat ze heeft opgegeven, want ze was in haar kamp misschien wel de sterkste, maar haar geklaag begon toch wel te irriteren. Al bij al hoort ze gewoon in het rijtje opgevers dat reeds door anderen is genoemd thuis. Wel een geluk voor mijn poule overigens dat ik haar deze keer niet als verliezend finalist meer had ingevuld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #69 Gepost op: 28-09-2012, 16:25:22 »
t Is toch gewoon opgeven, en ik vind het wel apart dat vorig jaar bij Freddy gewoon nog iemand weg moest, en nu niet...
Zal ermee te maken hebben dat de regie vorig jaar per se iemand in de grot wilde hebben en nu per se een gelijk aantal kandidaten voor de nieuwe kampen die worden gevormd. Zo is de wat vreemde wending om Aagje eerst naar het andere kamp te sturen, pas op de eilandraad te laten opgeven en Zoë een zwarte stem te geven ook wat beter te begrijpen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #70 Gepost op: 1-10-2012, 17:20:11 »
Er is geen sprake van een vergelijking met Afrikaanse hongerkindjes, dat is een hellend vlak en zou wel een zwaktebod zijn. Ik wil haar problemen enkel even vergelijken met het soort leed dat we hier in Europa ook kennen en constateer daarbij dat haar problemen zelfs binnen onze maatschappij een luxeprobleem zijn. Ik begrijp echt wel dat ze het zwaar heeft en zoekende is, maar afgaande op de wijze waarop zij de laatste afleveringen in beeld werd gebracht (in een constante staat van rouw zoals reeds gezegd) kan ze wel wat relativeringsvermogen gebruiken. Maar wellicht verstaan wij iets anders onder échte problemen.

Ik vind het zelf erg lastig om voor anderen te bepalen wat échte problemen zijn. Gossiemijne, wanneer mag je dan verdrietig zijn of ergens om 'rouwen'? Er zal altijd wel iemand op de wereld rondlopen die het erger heeft dan jij. Is je moeder overleden??? Ach, niet zo lang rouwen, ik ken mensen die allebei hun ouders verloren hebben. Heb je borstkanker dat met een operatie en wat bestraling weg is? Niet om rouwen, want er zijn mensen die een veel ergere vorm hebben en er aan sterven.
Zo kan je dus volgens jouw redenatie dus nooit ergens van diep in de put raken.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #71 Gepost op: 1-10-2012, 21:04:47 »
Ik vind het zelf erg lastig om voor anderen te bepalen wat échte problemen zijn. Gossiemijne, wanneer mag je dan verdrietig zijn of ergens om 'rouwen'? Er zal altijd wel iemand op de wereld rondlopen die het erger heeft dan jij. Is je moeder overleden??? Ach, niet zo lang rouwen, ik ken mensen die allebei hun ouders verloren hebben. Heb je borstkanker dat met een operatie en wat bestraling weg is? Niet om rouwen, want er zijn mensen die een veel ergere vorm hebben en er aan sterven.
Zo kan je dus volgens jouw redenatie dus nooit ergens van diep in de put raken.

Nee, mensen kunnen door talloze kwesties mentaal op de bodem van de put geraken maar dat betekent niet dat de problemen die dat veroorzaken allemaal gelijkgeschakeld kunnen worden qua ernst. Ik plaats het zogenaamde zwarte gat waarin topsporters vallen op een heel ander niveau dan een zwaar ongeval, ziekte of dood. Daarmee bepaal ik niet voor een ander wat échte problemen zijn maar poog ik enkel de (luxe)problemen van Aagje te relativeren. De zaken die jij opnoemt zijn mijns inziens wezenlijke problemen, die zou ik veel minder snel proberen te relativeren omdat je dan zoals reeds gezegd op een hellend vlak terecht komt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #72 Gepost op: 1-10-2012, 21:21:41 »
Respect voor Aagje..Ze heeft tot het eind alles gegeven voor het team.
Het was op een moment gewoon op, en ze is op tijd eruitgestapt..

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #73 Gepost op: 1-10-2012, 22:24:44 »

Klaagje, maar ik ben eigenlijk blij dat ze eruit ligt.

Aagje is een schat van een mens,  maar ik heb echt een hekel aan kandidaten van het "BOE-HOE-HOE er is hier niets de doen, wat een marteling" type. Ik erger er me mateloos aan. Wees creatief, er is ALTIJD wel iets te doen. Ik ergerde er me ENORM aan toen Do het deed vorig jaar, en dat is niet anders bij Aagje.

Ik mag Aagje echter ondanks alles, want ik vind haar aanzienlijk toffer dan Do en kan eigenlijk *begrijpen* waar haar gevoelens vandaan komen (itt Do, die bovendien op hetzelfde team zat met de hyperkinetische NICOLAS).

Desalniettemin ben ik blij dat jw Vanwalleghem nu al weg is voor mijn Aagjopinie verzuurd werd.



HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

I-love-paars

  • Gast
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #74 Gepost op: 24-10-2012, 16:41:38 »
Aagje is vandaag 25 jaar geworden!
Hiep hiep hoera! ::jarig::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #75 Gepost op: 24-10-2012, 16:43:16 »
Gefeliciteerd Aagje !  ::feest::