Auteur Topic: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]  (gelezen 20657 keer)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #40 Gepost op: 24-09-2012, 16:59:49 »
Vorige aflevering (3) zei ze ergens : "voor mij maakt het toch niet meer uit"
Volgens mij laat ze zich wegstemmen bij verlies van haar team of zal ze niet meestrijden om de samensmelting te halen...jammer.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #41 Gepost op: 24-09-2012, 22:51:16 »
Ik zag net een reclame voor de volgende aflevering voorbij komen en daarin was ze alweer aan het huilen... Dan hoop ik echt dat ze er nu uitgaat. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #42 Gepost op: 27-09-2012, 21:42:25 »
Aagje kan met opgeheven hoofd naar huis, wat een wijze woorden tijdens de eilandraad, grote klasse!   ::bravo::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #43 Gepost op: 27-09-2012, 21:44:34 »
Aagje kan met opgeheven hoofd naar huis, wat een wijze woorden tijdens de eilandraad, grote klasse!   ::bravo::

Daar sluit ik me volledig bij aan. ::jaja::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #44 Gepost op: 27-09-2012, 21:44:46 »
Lief dat ze "Bedankt voor deze kans" zegt als ze naar huis mag gaan.  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #45 Gepost op: 27-09-2012, 21:45:41 »
Ik vond Aagje ook geweldig hoor. Zeker in het begin, stoer en sterk wijf. Maar wat is het verschil tussen Aagje en Dennis?
Het zijn toch allebei opgevers?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #46 Gepost op: 27-09-2012, 21:47:34 »
Of het verschil met Freddy....

Enig verschil is dat er toen door de productie besloten werd dat er wel iemand wegmoest en nu ( jammer genoeg ) niet :P
You'll never walk alone

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #47 Gepost op: 27-09-2012, 21:47:56 »
Dan nu even mijn waarschijnlijk onpopulaire mening: Aagje heeft simpelweg opgegeven en is in deze niet anders dan alle andere opgevers in de geschiedenis van Expeditie Robinson. Ik begrijp best dat ze het op haar eigen manier heel zwaar heeft gehad maar er bekruipt mij wel een gevoel van onbegrip wanneer ik aanschouw dat iemand met zo’n geprivilegieerd leven (lees: rijke West-Europeaan) er geestelijk gezien zo doorheen zit. Elke vorm van relativering lijkt afwezig te zijn. Ze is het (mentale) gevecht moe? Dan hoop ik voor Aagje dat ze nooit echte rampspoed mee zal maken want daarbij verbleken haar huidige zorgen. Haar leeftijd mag in deze eigenlijk geen excuus zijn, ze is geen meisje meer maar een 24 jarige vrouw. Wellicht dat juist haar geprivilegieerde leven ervoor heeft gezorgd dat tegenspoed spaarzaam is geweest en ze daardoor zaken niet in perspectief kan plaatsen maar daar kan ik slechts naar gissen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #48 Gepost op: 27-09-2012, 21:49:30 »
Dan nu even mijn waarschijnlijk onpopulaire mening: Aagje heeft simpelweg opgegeven en is in deze niet anders dan alle andere opgevers in de geschiedenis van Expeditie Robinson. Ik begrijp best dat ze het op haar eigen manier heel zwaar heeft gehad maar er bekruipt mij wel een gevoel van onbegrip wanneer ik aanschouw dat iemand met zo’n geprivilegieerd leven (lees: rijke West-Europeaan) er geestelijk gezien zo doorheen zit. Elke vorm van relativering lijkt afwezig te zijn. Ze is het (mentale) gevecht moe? Dan hoop ik voor Aagje dat ze nooit echte rampspoed mee zal maken want daarbij verbleken haar huidige zorgen. Haar leeftijd mag in deze eigenlijk geen excuus zijn, ze is geen meisje meer maar een 24 jarige vrouw. Wellicht dat juist haar geprivilegieerde leven ervoor heeft gezorgd dat tegenspoed spaarzaam is geweest en ze daardoor zaken niet in perspectief kan plaatsen maar daar kan ik slechts naar gissen.

Ik zeg het net in een ander topic  ::ok:: Ze heeft gewoon opgegeven en verschilt dus niet van de andere opgevers inderdaad.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #49 Gepost op: 27-09-2012, 21:49:46 »
en ik was "bang" dat ik alleen in mijn mening zou staan.
Al vind ik de argumentatie van Goyathlay wat ver gaan. Dan kun je alles wel weg relativeren
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #50 Gepost op: 27-09-2012, 21:50:50 »
Ik vond Aagje ook geweldig hoor. Zeker in het begin, stoer en sterk wijf. Maar wat is het verschil tussen Aagje en Dennis?
Het zijn toch allebei opgevers?
Ik denk dat het verschil is dat zij zelf verantwoordelijkheid neemt voor haar opgeven, terwijl Dennis behoorlijk liep te foeteren op de organisatie en de oneerlijkheid dat hij weer op zijn begineiland zat.

Maar helemaal begrijpen waarom Aagje zoveel fans heeft, doe ik niet. Ze is een sympathiek persoon en was sterk in de proeven, maar verder vond ik haar niet heel bijzonder. En hoe je het ook wendt of keert; toch een opgever.

Edit: koeterwaals verbeterd
« Laatst bewerkt op: 27-09-2012, 23:11:34 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #51 Gepost op: 27-09-2012, 21:51:29 »
Feitelijk gezien is ze niet verschillend van Dennis, of Freddy. Maar haar opgave geeft een heel ander gevoel dan die van hiervoor genoemden.
En ik weet niet hoe heftig het is om te stoppen met je topsport, maar het kan best zo zijn dat dat heel zwaar weegt. Net zoals Fatima die ook een traantje liet bij het zien van Aagje omdat ze wist hoe ze zich voelde.

Ik vind niet dat je je daar een mening over kan vellen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #52 Gepost op: 27-09-2012, 21:52:12 »
Ik vond Aagje ook geweldig hoor. Zeker in het begin, stoer en sterk wijf. Maar wat is het verschil tussen Aagje en Dennis?
Het zijn toch allebei opgevers?

Ik denk dat dat ook te maken heeft met de periode waarin Aagje's leven zich nu bevindt, ze heeft net haar sportcarriere beeindigd en beseft dat ER eigenlijk iets is wat ze nu even niet wil, weer dat gevecht, weer die competitie, dat had ze nu juist achter zich willen laten, bovendien heeft ze alles gegeven, vorige week de proef met glans gewonnen en ook nu, ondanks het feit dat ze eigenlijk voor haarzelf liever had verloren, toch doorgezet ten bate van het team, in mijn herinnering waren de motieven van Dennis veel zwakker, maar ik kan me vergissen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #53 Gepost op: 27-09-2012, 22:01:29 »
Ik denk dat dat ook te maken heeft met de periode waarin Aagje's leven zich nu bevindt, ze heeft net haar sportcarriere beeindigd en beseft dat ER eigenlijk iets is wat ze nu even niet wil, weer dat gevecht, weer die competitie, dat had ze nu juist achter zich willen laten, bovendien heeft ze alles gegeven, vorige week de proef met glans gewonnen en ook nu, ondanks het feit dat ze eigenlijk voor haarzelf liever had verloren, toch doorgezet ten bate van het team, in mijn herinnering waren de motieven van Dennis veel zwakker, maar ik kan me vergissen.

Zelfrechtvaardiging is een krachtig iets, Dennis vond waarschijnlijk ook dat hij opgaf om de juiste redenen. Aagje was mijns inziens iets te veel op haar eigen prestaties gericht en vergat daarbij dat haar teamleden ook elke keer weer alles gaven in de proeven. Met als verschil dat zij het niet nodig vonden om daar ellenlang over uit te weiden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #54 Gepost op: 27-09-2012, 22:06:41 »
Zelfrechtvaardiging is een krachtig iets, Dennis vond waarschijnlijk ook dat hij opgaf om de juiste redenen. Aagje was mijns inziens iets te veel op haar eigen prestaties gericht en vergat daarbij dat haar teamleden ook elke keer weer alles gaven in de proeven. Met als verschil dat zij het niet nodig vonden om daar ellenlang over uit te weiden.

Ellenlang over uitweiden?? Niet overdrijven hoor, kom op zeg.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #55 Gepost op: 27-09-2012, 22:09:49 »
Ik ga haar niet missen.
Niet dat ik haar onsympathiek vond, maar bijna alle zendtijd aan kamp geel ging naar Aagje's emotionele breakdowns. Begon te irriteren en vervelen.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #56 Gepost op: 27-09-2012, 22:12:06 »
t Is toch gewoon opgeven, en ik vind het wel apart dat vorig jaar bij Freddy gewoon nog iemand weg moest, en nu niet...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #57 Gepost op: 27-09-2012, 22:19:21 »
en ik was "bang" dat ik alleen in mijn mening zou staan.
Al vind ik de argumentatie van Goyathlay wat ver gaan. Dan kun je alles wel weg relativeren

Dit komt naar mijn mening nog niet eens in de buurt van 'doodrelativeren'. Haar zielenroerselen maken gewoon niet echt veel indruk, het beroemde gat waarin veel topsporters vallen in de nadagen van hun carriere is simpelweg een gigantisch luxe probleem en zegt met name iets over de hoge kwaliteit van ons leven. Natuurlijk is een ieder vrij om er een persoonlijk drama van te maken maar uiteindelijk steekt het wel heel erg magertjes af tegen echt leed. Aagje leek in een constante staat van rouw te verkeren, dan mis je toch echt relativeringsvermogen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #58 Gepost op: 27-09-2012, 22:27:35 »
Dit komt naar mijn mening nog niet eens in de buurt van 'doodrelativeren'. Haar zielenroerselen maken gewoon niet echt veel indruk, het beroemde gat waarin veel topsporters vallen in de nadagen van hun carriere is simpelweg een gigantisch luxe probleem en zegt met name iets over de hoge kwaliteit van ons leven. Natuurlijk is een ieder vrij om er een persoonlijk drama van te maken maar uiteindelijk steekt het wel heel erg magertjes af tegen echt leed. Aagje leek in een constante staat van rouw te verkeren, dan mis je toch echt relativeringsvermogen.

Dat gemarkeerde zo hard, ik werd er zelf elke keer een beetje triest van, en dat is niet waarvoor ik ER kijk.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aagje Vanwalleghem - [Kandidaat BE]
« Reactie #59 Gepost op: 27-09-2012, 22:28:51 »
Goyathlay, ik ben het wel met je eens dat het een luxeprobleem is omdat topsporters nu eenmaal in een cocon leven, afgesloten lijken te zijn van de wereld buiten hun om en gepamperd worden, maar ze is 25 jaar heeft idd waarschijnlijk buiten haar sport om nog niet veel van het "gewone" leven meegemaakt, ik denk niet dat je haar dat kwalijk kan nemen, veel meiden van haar leeftijd hebben niet anders gedaan als hun nageltjes lakken en uitgaan.