amish en mechanics? rare combinatie.....
De aloude drie-mannenmop, in een leuke variant.
Een Belg, een Duitser en een Nederlander kwamen tijdens een Afrika-expeditie uit bij een nog onbekend natuurvolk.
Natuurlijk werden ze gevangen genomen, en voor ze de kookpot in gingen, vertelde het stamhoofd wat er met hen ging gebeuren. Hij legde de gevangenen uit, dat ze gestroopt werden, en dat van hun huid een boot waterdicht gemaakt kon worden. Maar ze waren de beroerdste niet, ze mochten allemaal nog een laatste wens doen.
De Nederlander koos voor een heerlijk driegangendiner, met alles erop en eraan. De Duitser koos voor twee kratten Konig Pilsener, die hij achter elkaar leegronk. Tja, als je de kookpot in gaat, redeneerde ie, dan maakt een beetje dronkenschap ook niet uit.
Toen was de belg aan de beurt: hij vroeg om een mes en vork. Het stamhoofd keek zijn assistent aan, en vroeg: wat wil je daar nou mee, je hebt niet eens iets te eten......
En de belg: nou geef me maar dat bestek, het is mijn laatste wens.
Ok, de belg kreeg zijn mes en vork, en begint meteen op zichzelf in te steken, onder het motto:
¨Van MIJ maken jullie geen roeiboot, van mij maken jullie geen roeiboot........´