Van alle lijstjes ben ik door jouw opmerkingen het meest nieuwsgierig naar die van jou HDD
Oei, dan ben ik bang tegen te gaan vallen
Achja, het luisteren van alles kost redelijk wat tijd, dus dan neig ik weleens hier een postje te fabriceren
Of andere onzinnigheid, zoals hieronder
Overigens is het laatste dat ik heb gegeven een 3
Maar dat is niet zo exact; 5 is ergerlijk, en alles daar onder is een globale gradatie daarvan. Ben vnl. allergisch voor Nederlandse nummers - maar niet heel specifiek in de precieze hatelijkheid.
Heb op de eerste pagina v/h document ook maar even een legenda gemaakt, anders vergeet ik het allemaal zelf [hier in spoilertags, anders is het zo'n tekstvloed]
Legenda:
Y = nummer was bekend voor lijst
N = nummer was niet bekend voor lijst
Betrekking hebbende op becijfering:
Lager dan 5: dramatisch
5: ergerlijk
5.5 : lichte ergenis
6 : dertien in een dozijn, ene oor in, liefst andere oor uit: vaak inspiratieloos en herhalend
6.5 : twaalf in een dozijn, matig nummer, redelijk vergetelijk
7: aardig achtergrond-deuntje.
7.5: het soort dat je mogelijk download, maar vervolgens vergeet. In youtube-termen mogelijk een Like, maar geen fav.
8: goed nummer. Het soort dat je dl en wel af en toe luistert. Hint naar een YT-fav.
8.5: in windows media player termen de betere 4*; bij youtube een fav. Goed nummer, kom je voor terug.
9: favoriet, 5*, top nummer.
9.5: geweldig nummer. Absolute topper, ongeacht stemming of omstandigheden.
10: buitencategorie; aantal nummers op 1 hand te tellen. Hoogstens 2. Of toch 1..
Ik werk in praktijk met kwart-punten [dus ook bv 6.3 / 6.8 / 7.3 etc - maar die heb ik niet apart gedefineerd.
Nee, ik had toen inderdaad even niets beters te doen. Waarschijnlijk zat ik een nummer v/d lijst te luisteren. Net als tijdens het schrijven van deze post [Birdy - Skinny Love; 7.8]