Hello!
Vergeet het vorige spel, ik ben van plan ik hou van holland in een nieuw jasje te steken. Namelijk ik hou van holland 2.0. Het wordt een combinatie van ik hou van holland, dit was het nieuws, tien voor taal en lingo. Maar allemaal met een nederlands tintje. Daarvoor heb ik al een idee over een aantal rondes, die post ik dus hieronder. Aanvullingen en adviezen zijn welkom
- Raad een lied of niet rebus, 4 foto’s die een lied uitbeelden
- Namen raden (lijstje doorgeven aan teamcaptain via PM, de captain moet ze dan omschrijven)
Voorbeeld: Johan Cruijf. Teamcaptain mag dan op 2 manieren omschrijven:
1) voornaam van die man met die snor (johan)
2) bijvoorbeeld: de beste voetballer die we ooit hebben gehad, nu onder druk bij Ajax
- Anagrammen (anagrammen van bekende Nederlandse personen, liedjes, steden, gebouwen etc)
- Welk nieuwsfeit zoeken we? (omschrijving aan de hand van aanwijzingen, op zoek naar een nieuwsfeit uit de nederlandse geschiedenis, of juist uit het heden)
- Schattingsvragen(zelfde als in het programma)
- Spellingsronde (juist of onjuist gespelde woorden)
- Zoek de fout (zinnen met daarin een spelfout)
- Dit was het nieuws (opmerkelijke krantenkoppen, welk bericht hoorde hierbij)
- Dit was het nieuws: fotoronde (4 foto's 1 hoort er niet bij, maar wie?)
- Onderschriften ronde (verzin met je team een leuk onderschrift bij een foto, de leukste wint de punten)
- Lingo (5 beurten de tijd voor het raden van een woord)
- Kennisvragen over Nederland/over fragmenten etc zoals in het programma
- Lijstjesronde (hoeveel kun je noemen van.. zoals ook in het programma gedaan wordt)
- Wie, wat of waar ben ik?
Ik ben ook op zoek naar mensen die mij willen helpen bij de voorbereiding van het spel. Zoals het bedenken van leuke opgaves (vragen, anagrammen, de spellingsopdrachten etc.) Het is dan vanzelfsprekend dat je niet meedoet aan het spel, maar achter de schermen kan ook erg leuk zijn toch
Daarnaast vraag ik me af hoeveel teams ik moet laten meedoen. Zal ik op zoek gaan naar 4x2 personen zoals in het echt? of 3x4 deelnemers, zoals bij de eerdere versie van ik hou van holland?