Er worden mooie steden genoemd en ongetwijfeld hebben ze wel iets, maar wat maakt die steden nou speciaal?? Een grappig taaltje? Centrale ligging? Het is oud?
Leuk, maar daar gaat het niet om.
Het gaat uiteindelijk om willen werken. Productief zijn. En een niet lullen maar poetsen mentaliteit. Aanpakken en niet te beroerd zijn om je handen vies te maken. En waar vind je dit alles? Niet in de grote steden. Als je echt wil dat er iets gebeurt, kies dan voor een dorp. Een dorp waar hard werken, initiatief tonen, cultuur, sport op het hoogste niveau en een opgeruimde geest hand in hand gaan. Ik ken zo'n dorp. Dit dorp is van China tot Alaska, van Afrika tot Argentinië bekend en wordt overal gezien als oer-Hollands. Ook over de band met het koningshuis zijn er geen zorgen. Prins Hendrik kwam hier vroeger al regelmatig. Hij had hier zelfs een maîtresse. En ook de huidige generatie mag hier graag vertoeven.
Dit dorp ligt niet te ver van de luchthaven en wil je een keer naar een grote stad, dan ben je daar zo. Dit dorp is goed bereikbaar, zelf over water.
Mijn stem gaat naar mijn eigen dorpje.... Volendam!
- Nijmegen
- Utrecht
- Apeldoorn
- Breda
- s Hertogenbosch
- Volendam