Auteur Topic: Het traagste woord - 2011 editie  (gelezen 62441 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het traagste woord - 2011 editie
« Reactie #520 Gepost op: 31-10-2011, 19:07:36 »
De eerste regel bemoeilijkt hogere scores, de tweede maakt het makkelijker !

dat vind ik ervan :P
You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #521 Gepost op: 31-10-2011, 19:09:07 »
ik vind een aantal maximum posts wel een goed idee ook voor het hele forum ::)
Maar ik sluit me gewoon aan bij wat jij voorstelt :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #522 Gepost op: 31-10-2011, 19:10:24 »
Overigens heb ik een idee voor de 2012 editie, een editie waar meerdere mensen het gevoel van de winst kunnen voelen. van Januari tot November spelen we het traagste woord. 11 maanden, en 11 winnaars. Deze 11 winnaars spelen in december 2012 de grote finale, om het traagste woord 2012. :P Zomaar een idee hoor, zodat ook mensen als Nieky en D*n een winnaarsgevoel kunnen hebben :P

Ik vind dit persoonlijk geen goed idee, dit is een spelletje dat je eens in de zoveel tijd moet doen, niet het hele jaar door, dan gaat de leukigheid er vanaf in mijn ogen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #523 Gepost op: 31-10-2011, 19:13:31 »
Ik vind dit persoonlijk geen goed idee, dit is een spelletje dat je eens in de zoveel tijd moet doen, niet het hele jaar door, dan gaat de leukigheid er vanaf in mijn ogen.
Okee, dat is niet erg :) Geef ik je ook wel gelijk in op zich, dat de lol er in augustus bijvoorbeeld wel vanaf kan zijn. Over jouw aangepaste regels: dat er nog maar 1 user tussenzit en dat het aantal woorden naar 3 gaat is een goede verbetering, ook het maximale aantal posts maakt het spel net iets taktischer, je kan inderdaad mensen dwarszitten, maar niet onbeperkt.

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 31-10-2011, 19:13:54 »
dat ben ik met Daisy eens, dat het een af en toe spel moet zijn, anders kost het sommigen teveel nachtrust :P

ik vind van de voorstellen van Daisy mn het beperken van het aantal posts wel een aardig idee. Het wordt dan tactisch een ander spel denk ik, maar wel leuk
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #525 Gepost op: 31-10-2011, 19:15:16 »
voorstel van daisy lijkt me een enorme opluchting ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #526 Gepost op: 31-10-2011, 19:15:40 »
* Om het mezelf makkelijker te maken en de spelers duidelijker, wil ik het aantal ongeldige posts omlaag hebben. Ik weet het, ik heb mezelf er ook aan schuldig gemaakt. Ik zit aan twee wijzigingen te denken. Allereerst, het minimaal aantal woorden in een post terugbrengen van 6 naar 3. Daarnaast hoeven er niet meer 2 posts van anderen tussen je eigen posts te zitten, maar slechts één user. Alleen direct achter elkaar posten wordt dus verboden.

Voor mijn part gaat aantal woorden per post terug naar 1 woord, inclusief smilies en quootjes.
Wat betreft 1 user in plaats van 2... zou het eerder andersom doen. Uit eigen ervaring weet ik dat ik steeds zat te springen om een tweede user, zodat ik in geval van nood me kan verdedigen. Met slechts 1 user er tussen wordt het voor de koploper een stuk makkelijker zich te verdedigen. Met 3 users ertussen kan er makkelijker een aanval worden ingezet.

* Daarnaast zit ik er aan te denken een maximaal aantal posts voor dit spel invoeren. Nu kan je onbeperkt medeforummers dwarszitten, maar door een maximum in te voeren, zal dit verminderen en wordt het spel nog tactischer en de tijden gaan daardoor omhoog (een minimum van 12 uur moet lukken). Op het moment dat je over je maximum heengaat, wordt je onherroepelijk gediskwalificeerd. Ik zat te denken aan 10 of 15 posts. Je kan dus mensen gaan dwarszitten, maar op een gegeven moment zit je alleen jezelf er maar dwars mee.
Het heeft mij ook verbaasd dat sommigen zo vaak gingen posten. Ze blokkeerden niet alleen anderen, maar ook zichzelf. Je moest immers wachten op 2 users alvorens je zelf weer een geldige post kan plaatsen. In feite wordt het vaak posten al een beetje afgestraft.
Ik weet niet of je een maximaal aantal post moet instellen. Misschien iets van strafminuten... Elke post kost een minuut van je maximale score. Dus als je 30 keer hebt gepost ben je al een half uur kwijt. Maar als je 5 keer gepost hebt, kost je dat maar 5 minuten, dus meer kans op winst met minder postjes.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #527 Gepost op: 31-10-2011, 19:16:51 »
Al met al vind ik nog steeds dat Ibung moet winnen, want in het Twee voor Twaalftopic staat een post van haar, waarbij de voorgaande post ruim 3 JAAR daarvoor was geplaatst. Helaas was dat dus in het verkeerde topic.

Voor de rest vind ik de aanpassingen prima.

Online D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #528 Gepost op: 31-10-2011, 19:18:06 »
ik ga voor daisy haar voorstellen niuno ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #529 Gepost op: 31-10-2011, 19:20:09 »
Maar maar maar.. ongeldige posts waren juist leuk  :(

Dwingt je tenminste enigszins kernachtig te formuleren - indien je de tijd door wilt laat blijven lopen.
En het kan enige verwarring veroorzaken als mensen niet door hebben dat je post ongeldig was  ;D

edit: Voor het spel-element ben ik het overigens met Niuno eens qua aantal posts tussendoor, wegens de blok mogelijkheden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 31-10-2011, 19:20:32 »
Gefeliciteerd Niuno ::bravo:: ::hug:: ::bravo::

.....voor mij was de lol er op een gegeven moment toch wel een beetje vanaf op het moment dat men alleen zijn/haar eigen tijd ging verbeteren en niet voor de koppositie ging. Toen wist ik al dat het verdraaide moeilijk zou worden om jouw tijd te verbeteren. Ikzelf ging op die ene ochtend de "fout" in door te vroeg te posten maar ik zag jou online staan en dacht het is nu of nooit en toen ik gepost had zag ik dat je inmiddels al offline was...ik heb toen wel even een tijdje zitten schelden ::schaam::
Maar je bent een waardige opvolger want je hebt het heel mooi en vooral goed gespeeld ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #531 Gepost op: 31-10-2011, 19:24:41 »
Gefeliciteerd Niuno ::bravo:: ::hug:: ::bravo::

.....voor mij was de lol er op een gegeven moment toch wel een beetje vanaf op het moment dat men alleen zijn/haar eigen tijd ging verbeteren en niet voor de koppositie ging. Toen wist ik al dat het verdraaide moeilijk zou worden om jouw tijd te verbeteren. Ikzelf ging op die ene ochtend de "fout" in door te vroeg te posten maar ik zag jou online staan en dacht het is nu of nooit en toen ik gepost had zag ik dat je inmiddels al offline was...ik heb toen wel even een tijdje zitten schelden ::schaam::
Maar je bent een waardige opvolger want je hebt het heel mooi en vooral goed gespeeld ::ok::

Ik zag je online komen en ook veel te vroeg posten. De scores waren nog niet bijgewerkt, ik had enkele dagen ervoor al ongeveer 7 minuten bij mijn tijd weten te pushen.
Je had geloof ik nog zeker 15 minuten kunnen wachten, maar meer ook niet. Als je het erop aan had laten komen had ik zeker gepost.
Ik ging offline omdat jij ging posten en ik wist dat ik voor de komende 6 en half uur weer veilig was.

Daarnaast hoop ik dat in de komende editie er weer tijden van 18 uur of meer zullen komen, dit seizoen was dat nagenoeg onmogelijk.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 31-10-2011, 19:25:43 »
Maar maar maar.. ongeldige posts waren juist leuk  :(

Dwingt je tenminste enigszins kernachtig te formuleren - indien je de tijd door wilt laat blijven lopen.
En het kan enige verwarring veroorzaken als mensen niet door hebben dat je post ongeldig was  ;D

Het probleem was, jij poste bijna alleen maar ongeldig, en het begon dus op te vallen.

Maar ik neig nu de 2 user regeling er toch in te laten voor een volgende keer.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #533 Gepost op: 31-10-2011, 19:26:12 »
Ik vind nog steeds dat ik moet winnen met mijn negatieve score  ;D
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 31-10-2011, 19:26:37 »
Ik vind nog steeds dat ik moet winnen met mijn negatieve score  ;D

Je hebt wel de meest bijzondere score gehaald. ::jaja::

Offline trialk

• Forumlid
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
« Reactie #535 Gepost op: 31-10-2011, 19:28:04 »
Waarbij  Niuno : natuurlijk ook mijn hartelijke felicitatie erbijgevoegd ::dans:: ::dans:: ::dans:: ::megafoon::

WE have a winner N i u n i o
  ::feest:: ::feest:: ::vlaglinks:: ::boogie:: ::boogie::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #536 Gepost op: 31-10-2011, 19:28:40 »
Het probleem was, jij poste bijna alleen maar ongeldig, en het begon dus op te vallen.

Maar ik neig nu de 2 user regeling er toch in te laten voor een volgende keer.

Achja, een aardigheidje - anders telde alleen de post an sich ipv de inhoud  ;)

Was ook aanvankelijk niet van plan een legale score te halen - maar soms ontkom je er niet aan. ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #537 Gepost op: 31-10-2011, 19:29:21 »
En ik wil Dolfie feliciteren met haar geweldige score van 2 minuten  ::bravo:: , die kun je mss nog gaan verbeteren  ::vergroot::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #538 Gepost op: 31-10-2011, 19:29:29 »
Ik zag het ook niet zitten om mijn toptijd nog te verbeteren. Ik wist dat ik op een gegeven moment om kwart over vijf moest posten, had het bericht al klaar staan, en op het moment dat ik hem verzond, kwam er dat rode regeltje.

Pats, Dathan was me net voor. Niet dat ik het iemand misgunde hoor. Geeft verder niets, maar vanaf toen heb ik niet meer echt meegedaan.

Die ene keer was een uitzondering, omdat ik niet kon slapen, en maar wat ben gaan computeren.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 31-10-2011, 19:29:58 »
Achja, een aardigheidje - anders telde alleen de post an sich ipv de inhoud  ;)

Was ook aanvankelijk niet van plan een legale score te halen - maar soms ontkom je er niet aan. ::rofl::

En prompt, die ene post waarvan je verklaarde dat ie geldig was, was ongeldig. ::rofl::

En ik wil Dolfie feliciteren met haar geweldige score van 2 minuten  ::bravo:: , die kun je mss nog gaan verbeteren  ::vergroot::

Misschien heeft ze dat wel gedaan. ::) :-X