The day after losing the final..
Ik kwam terug om mezelf te revancheren t.o.v de editie van bijna 2 jaar geleden. Toen was ik nog een Mv20
en lag ik er als 2e (maar eigenlijk 1e eruit dankzij valen-el-topo aka mijdrechtsemol). Eerst wilde ik die prestatie overtreffen, dus ik was al blij toen ik in ronde 3 stond
Ik weet trouwens niet wat wat erger is, als 2e eruit liggen roemloos of een 2e plek, want ja als je een finale haalt dan wil je die ook winnen
Nu ruim 24 uur later overheerst met name de trots, want 2e worden in zo'n moeilijke quiz met een sterk deelnemersveld is niet makkelijk. Wel moet ik zeggen dat ik bij elk antwoord dat ik gaf in het gehele spel enorm onzeker was. Het was niet alleen een strijd tegen de anderen maar ook tegen mezelf. Wat heb ik mezelf een aantal keer overtroffen met 2x wiskunde en 1x natuurkunde vraag.
Hoewel iedereen waarschijnlijk alleen zal herinneren dat Daisy gewonnen heeft (en ik de verliezend finalist ben), ben ik trots op het feit dat ik als enige alle 18 vragen goed had in de voorronde. Voor mezelf kon ik ongeacht het resultaat in de finale al niet meer verliezen, omdat dit een revanche was waarvan ik vooraf nooit had kunnen dromen
De finale is een spel op zich, waarin de resultaten uit het verleden niet meer tellen. En in die finale heb ik mijn meerdere moeten erkennen in Daisy. Voor mij was de finale net een niveautje te hoog gegrepen. Nadat ik na ronde 3 nog steeds niet gewonnen had van Daisy verloor ik het geloof in de overwinning steeds meer. Slechts 1 van de 5 rondes speelden we gelijk, 2x won Daisy met een klein verschil en de andere 2 keer was het gat ietsje groter. Hoewel Daisy dus 2 fouten had in de voorronde heeft zij het beste gepresteerd in de finale, eindelijk die eerste plaats en de terechte winnaar van De Zwakste schakel, Daisy nogmaals proficiat
Voor ik het vergeet: Alle andere deelnemers en volgers van het spel bedankt voor het meedoen en volgen!
Jann, Nieky dank voor de goede organisatie!
Het moet niet makkelijk geweest zijn om deze vragen te bedenken. De vragen zelf waren soms net zo moeilijk als dat ze waren om te bedenken
Of ik een volgende editie weer meedoe om te revancheren? Nou meedoen waarschijnlijk wel, maar mezelf revancheren zou betekenen dat ik de winst moet pakken en wordt denk ik lastig.. #underdog