Voor Pjotr1992 en anderen die met eigen vervoer gebruik gaan maken van de A2 richting zuiden, dit bericht.
Zoals velen reeds weten, is er dit jaar gestart met de aanleg van de A2-tunnel tussen de Geusselt en het Europaplein in Maastricht. Dat dit enkele jaren tot overlast gaat leiden, dat mag worden aangenomen. Inmiddels zijn er al de nodige rijbanen verlegd, en wel zodanig, dat je je op een race-circuit waant, in plaats van op een gewone autoweg.
Ruim vantevoren staat al aangegeven dat je je navigatiesysteem ter plekke niet mag gebruiken, omdat dat foute info kan geven.
Belangrijkste wijziging is dat je, rijdend op de A2, niet meer linksaf richting Scharnerweg mag slaan, en ook niet meer rechtsaf in de richting van de tunnel naar de Wilhelminasingel. Komend vanuit het zuiden: ook niet meer afslaan.
Alleen rechtdoor gaan is daar nog toegestaan.
Ik zeg het niet voor niets, ik heb daar, wachtend op de bus naar mijn woonwijk, enkele keren levensgevaarlijke situaties zien ontstaan, als gevolg van foutieve aanduidingen, maar ook doordat automoilisten niet opletten. Ze zijn gewend daar af te mogen slaan, en ''dus'' blijven ze het doen.
Nu het vakantieverkeer op gang is gekomen, wil ik als inwoner van Maastricht die de situatie daar een beetje kent, mijn medeforummers die in de komende tijd geruik gaan maken van de route door Maastricht, etra attent op deze gevaarlijke situatie maken.
Het zou immers zonde zijn, als jullie welverdiende vakantie al ten einde is, nog voor je de eerste grens bent gepasseerd.
Dit is vrijdagmiddag al een gezin overkomen. 1 ongeluk is dus al te veel!