Dag 8: 29/07S'ochtends kwamen we al vroeg aan in Ancona. Velen zeiden dat de boot dan goed doorgevaren had, ik hoopte dat die niet geflitst was. We reisden via een blitsbezoek aan Milaan (en een blitser bezoek aan de Dom) en een ferry door naar onze laatste stop aan Lago Maggiore. We gingen naar ons laatste hostel, douchen (na alweer bijna 30u zonder) aten en genoten van een leuke avond. We zaten aan ons hostel en praten wat en ikzelf en een goede maat van mij bleven tot 3u babbelen over persoonlijke zaken. Verder was het voornamelijke reizen en is er niet veel gebeurd
(behalve dit: We sliepen op het bovenste verdiep van het hostel en elke trap had een kleine balustrade wat een balkonnetje leek. Toen ik naar beneden ging, kon ik het niet laten om naar het meisje dat daar stond Julia, o Julia te zeggen. Enkel had ik mijn voet iets te ver gezet en gleed ik enkele treden naar beneden.
Haar reactie: O Romeo, gaat het
Mijn reactie: Alles ok, Romeo gaat zich in een hoekje schamen
Iedereen die het zag:
Dag 9: 30/07 Na het ontbijt gingen verschillende mensen zaken doen. Sommige gingen een lange wandeling maken, andere een dagje strand,... Ik koos ervoor om samen met een andere maat tijdens de reis (ook een Wouter) en 5 vrouwen een toer te doen langs de Italiaanse eilandjes (Dit noemde die maat en ik Wouters Angels). Hierna gingen we nog even zwemmen aan het meer om vervolgens naar het hostel te gaan. Daar zat iemand van de groep alleen. Ik was er even mee gaan babbelen om te weten wat er scheelde. Ze voelde zich wat slecht maar na een babbel en knuffel ging het al wat beter. Vervolgens douchten we en kleedde iedereen zich deftiger aan, want het was de laatste avond. Als een echte gentlemen kwam ik toen de dames in mijn kamer klaar waren binnen met de woorden: buona sera principessi. We gingen lekker eten, even drinken en dan terug aan het hostel voor de laatste avond te vieren.
Enkele wouden gaan skinny dippen. Ik deed niet mee maar het was geweldig om 7 andere op dezelfde plaats onderuit te zien gaan. We probeerden nog broeken mee te pikken, maar we kregen het dreigement dat wie dat zou doen, met kleren en al (gsm inbegrepen in het meer zou eindigen)
Dag 10:31/07Na een veel te korte nacht, reisden we via Italië, 2 uurtjes Bern (zeker de moeite om terug te zien), Basel, Keulen, Brussel terug. Na een emotioneel afscheid arriveerde ik om 22u30 thuis.
Nu even iets anders dat ook dag 9-dag 10 gebeurde. Het was vrij duidelijk dat er een koppel ging ontstaan. Echter voelde ik ook iets voor dat meisje. Toen ze die avond samenging was ik zeer blij voor hen, maar ook wat down. Dat was hen opgevallen en ze waren er wat over bezig geweest, tot iemand die het wist zei dat ze best eens met mij konden praten. De gast (iemand die die 10 dagen een goede vriend was geworden) kwam eens horen wat er was, en ik heb hem alles verteld: dat ik eigenlijk ook voor haar gevoelens had, dat ik tegelijk zeer blij ben voor hen maar ook wat down voor mezelf omdat het de zoveelste keer al is dat dit mij overkomt dat ik iemand graag heb en opeens toch een lief heeft. Maar ik zei ook dat als je iemand graag hebt, je die al het geluk gunt en dat ik dat ook doe aan hen. Hij apprecieerde mijn eerlijkheid en met een bro-knuffel hebben we het uitgeklaard en ik beloofde ook met haar te gaan praten.
Dat is niet echt gebeurd, maar zij moest 1 station eerder dan mij uit met een paar anderen. Bij het afscheid gaf ze mij een knuffel en zei ze mij dat ze zich wou excuseren als ze mij gekwetst had. Ik kon er niet dieper op ingaan maar ik heb haar later gestuurd dat ik haar al het geluk gun, dat ze een prachtige vrouw is zowel uiterlijk als innerlijk en ik duim dat zij een koppel blijven omdat het 2 fantastische mensen zijn.
Kortom: het was een intensieve, harde maar fantastische reis. Ik heb 20 ongelofelijke mensen leren kennen en het is zelden geweest dat ik mij bij een groep vreemden direct zo goed voelden als bij hen.