Goh, wat ben ik persoonlijk blij dat De Pelgrimscode wordt uitgezonden op donderdag. Een aflevering is al boeiender dan deze hele expeditie bij elkaar. Heb net de laatste uitzending van ER gezien; nog saaier dan de voorgaande en zoals ik al dacht stelde de vooraankondiging met hoeren helemaal niets voor. De aflevering was gevuld met een half uur van een proef met zeer veel herhaalshots: zo heb ik 6x hetzelfde shot van Antony kunnen tellen toen hij aan de paal hing, 5x een zelfde shot van Regina, 3x hetzelfde shot van Saar, spannend hoor! De rest was gevuld met een even zo lang durende documentaire over de prijs van de winnaar van de proef, vast in ruil voor een fikse korting op de rekening van de totale overnachtingen van de crew oid. Zo krijg ik echt het idee dat de deelnemers meegaan met de crew en de hele expeditie in een weekje in elkaar is geflanst volgens script.
Voor wat betreft dat uitschrapen van die pan, dat is net zo dramatisch en overdreven als de aankondigingen van "Saar laat zich helemaal gaan" ism haar "hoeren" gezegd in het heetst van de strijd en de woorden van Eddy dat alle deelnemers er aan gingen door een of andere regenbui. In vergelijking met de voorgaande jaren heb ik al aardig wat "extra" voedsel voorbij zien komen, wanneer ze proeven verliezen, gewoon voor de leuk, enz enz.
Daarnaast enorm veel geleuter over "sterk" en "zwak" in de aflevering, de overgebleven non-personality's bedoelen natuurlijk "ik mag jou" en "ik mag jou niet" maar durven dat gewoonweg niet in het openbaar uit te spreken. En ook voor wat de proef betreft weer een onregelmatigheid; Eddy zei hangen en Regina interpreteert dit redelijk creatief door haar hoofd/schouders ook te gebruiken wat haar toch enig voordeel bied door het extra steunpunt tov alle andere kandidaten.
Verder begrijp ik nu echt niet hoe Jack Sparrow het nog immer voor elkaar krijg zo een keurig klein baardje te hebben maar voor de rest geen stoppels na 11 afleveringen = 22 dagen op een "onbewoond" eiland. Volgens mij houdt hij zelfs zijn wenkbrauwen bij... Wat is dat nu voor beeldvorming voor wat betreft het overleven dan? Zelfs bij touwtiana zien we wat, dus hoe zit dit? Expeditie Refreshed = Expeditie Metroman?