Ik ben misschien in de minderheid, maar Zsofi is mijn favoriet.
1. Zsofi: ze is een consequent sterk figuur en ik denk dat de andere deelnemers haar ook zo zien. In de proeven lijkt ze me ook een van de sterkere. Vooral na de laatste eliminatie-proef, verdient ze nog meer mijn sympathie. Ik weet dat ze in het begin niet zo veel in beeld kwam en niet zoveel zei en daardoor misschien als "grijze muis" wordt gezien, maar in de laatste afleveringen komt ze naar mijn mening evenveel in beeld als de anderen.
2. Anthony: Na de aflevering van vorige week, is hij ook gestegen in mijn favorietenlijstje. Hij is meer en meer een echte robinson en ik vind het jammer dat hij denkt dat hij "een van de volgende in het rijtje is", want dat zou onverdiend zijn. Grappig hoe alleen Anthony en Zsofi echt hun uiterste best leken te doen bij de vorige proef. Robinsonwaardig zijn heeft voor mij ook veel te maken met je best te doen en verlokkingen weten te weerstaan.
Hij staat niet op 1 omdat hij in tegenstelling tot Zsofi in het begin teveel met complotten bezig was.
3. Sebastiaan: Hij vertelt constant dat hij 'ieders vriend' probeert te zijn, maar eigenlijk vind ik niet dat hij daardoor achterbakser is. Bij hem heb ik het gevoel dat hij sowieso in de finale gaat zitten (ik kan het natuurlijk mis hebben!). Hij is volgens mij ook sportief genoeg om stemmen op zijn rekening te aanvaarden.
4. Regina: Ook wel een leuk persoon, maar het stoorde me hoezeer zij en Saar aan elkaar leken te plakken in vroegere afleveringen en zich steeds in een slachtofferpositie plaatsten.
5. Tatiana: objectief gezien, heeft ze van alle kandidaten het minste bijgeleverd, ten minste op basis van wat we hebben gezien in de afleveringen. Ik zet haar niet op de laatste plaats omdat ik wel geloof dat ze sterker is dan de anderen over haar denken. Jammer dat ze zo snel opgaf met de paaltjesproef, maar bij de gewichtenproef en het duel tegen Martine was ik wel onder de indruk van haar kalmte en volharding. Ik vond eveneens dat ze sportief was nadat ze de meeste stemmen had ontvangen. Sportief zijn beschouw ik ook als een belangrijk robinson-kenmerk.
6. Saar: ik vind haar niet absoluut onuitstaanbaar, maar hoe ze reageerde op die 3 stemmen die ze kreeg op de eilandraad heeft ervoor gezorgd dat ze helemaal onderaan bengelt van mijn lijstje. Ze moet aanvaarden dat stemmen krijgen er nu eenmaal bijhoort.