Nee was maar een geintje hoor, ik doel duidelijk op de voorspelbaarheid van groepsvormingen (ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn in vorige seizoenen) wat het programma niet ten goede komt. Jammer dat ER zo duur is, anders was een Nederlandse en Belgische versie wat mij betreft een goed alternatief.
Goh... in Vlaanderen zijn er ook verschillende provincies met vooroordelen over andere die worden uitgespeeld in reality hoor.
Qua groepsvorming heb ik eerder het idee dat de onbekende mensen zich in het begin meer gaan vinden volgen een combinatie van gemeenschappelijke interesses, raakpunten in beroepen en eventuele (fysieke) aantrekkingskracht...
Ik heb nog altijd de indruk dat de productie bewust het B-NL gedoe vanaf het begin uitgelokt heeft door iedereen eerst samen op een boot te zetten (waar er al complotjes gesmeed werden lang beide kanten) en ze erna per geslacht en per nationaliteit samen te zetten, maar dit voor sommige de plannen in rook opgingen omdat de allianties van op de boot via die weg uit elkaar getrokken waren... Iwein heeft ook gezegd dat hij dit complot ter verdediging heeft ingezet
Afgaande vanuit enkele interviews uit België waren er tussen kandidaten al samenkomsten, nog voor de expeditie moest plaatsvinden, om tactieken te bespreken. Terwijl ze voor de camera het heilig boontje uithangen en Robinsonblabla zitten te verkopen...
Destijds was Nicole in 2005 ongelofelijk aan het zeuren omdat een Belg (naam ontgaat me) in haar team de 2 andere Belgen (namen ontgaan me ook) in haar team meevroeg voor een uitstapje. Terwijl ik persoonlijk zelf iets had van Nicole, jij bent imo gewoon geen leuk gezelschap om mee te nemen op een uitstapje... ik zag het toen ook niet als een B-NL vete.