Het is inderdaad onnodig, maar ik zie helemaal niet de noodzaak ervan in om nou per se het woord uitverkoop of koopje te zeggen, bij wijze van spreke. Nu is het wel zo dat ik het woord 'sale' nooit gebruik, maar het gaat erom dat ik praat vanuit mijn gevoel. En als mijn gevoel iets beter uitdrukt in het Engels, dan gebruik ik daar een Engels woord voor, ook al ben ik met het Nederlands opgevoed. Dit heeft denk ik te maken met de 'amerikanisering' die een grote impact heeft op de (jongere) maatschappij (en ik geef toe, ook op mij). En ouderen hebben daar dan weer helemaal niets mee, dat snap ik, maar dat heeft gewoon te maken met generatieverschillen (over het algemeen dan, er zijn natuurlijk uitzonderingen). Verder zie ik het dus niet als storend of vervelend. Mensen gebruiken woorden om zich uit te drukken, maar iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier, waarbij overeenkomsten te vinden zijn in bepaalde bevolkingsgroepen. Zodra je anderen niet ongegrond en opzettelijk kwetst met je woorden, maakt het wat mij betreft niet uit.