Auteur Topic: [Kandidaat BE] Iwein  (gelezen 129681 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #280 Gepost op: 15-10-2010, 00:01:31 »
Ik ben totaal verbaasd dat sommige forummers zich niet kapot ergeren aan de belgie-nederland hetze die er nu door Iwein gegenereerd wordt. Als het dat alleen wordt, mag het wat mij betreft volgend jaar alleen nederlanders worden.
Dan zijn we van dat gezeur af.
En hatch, echt sorry hoor, maar jij poneert  jouw ideetjes over ER (lees: je wil eigenlijk Survivor) stroken echt niet met wat de meeste mensen vinden.
Jij vindt Iwein een held, ik vind hem een gewetenloze pad. Hij denkt echt, dat hij het gaat redden met zijn pogingen om Saar of Regina te knakken. Ik denk het niet.. je dicht hem veel te veel goede eigenschappen toe. Wat een enorm sneue man. Niks sluw, niks slim, gewoon ....niks. Weg ermee, en snel graag
Ik erger me eraan, alleen dat zullen jullie nu ondertussen al wel weten ::tandpastasmiley::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 15-10-2010, 00:04:29 »
Ik erger me er al langer aan maar vind t niet de moeite waard om daarover nog te schrijven hier, dat deden er al zoveel.Maar Anthony heeft t vuurtje aangestoken.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #282 Gepost op: 15-10-2010, 00:06:32 »
Ik erger me er al langer aan maar vind t niet de moeite waard om daarover nog te schrijven hier, dat deden er al zoveel.Maar Anthony heeft t vuurtje aangestoken.
Don;t forget Iwein en Sergio
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #283 Gepost op: 15-10-2010, 00:08:07 »
Ik ben totaal verbaasd dat sommige forummers zich niet kapot ergeren aan de belgie-nederland hetze die er nu door Iwein gegenereerd wordt. Als het dat alleen wordt, mag het wat mij betreft volgend jaar alleen nederlanders worden.
Dan zijn we van dat gezeur af.
En hatch, echt sorry hoor, maar jij poneert  jouw ideetjes over ER (lees: je wil eigenlijk Survivor) stroken echt niet met wat de meeste mensen vinden.
Jij vindt Iwein een held, ik vind hem een gewetenloze pad. Hij denkt echt, dat hij het gaat redden met zijn pogingen om Saar of Regina te knakken. Ik denk het niet.. je dicht hem veel te veel goede eigenschappen toe. Wat een enorm sneue man. Niks sluw, niks slim, gewoon ....niks. Weg ermee, en snel graag

Wat de meeste mensen vinden heb ik nooit zo relevant gevonden als het gaat om waardering voor iets of iemand. Ik denk ook niet dat jij weet wat de meeste mensen vinden. Indien wel dan hoor ik graag je bron.

Maar wat dat betreft: vergeet niet dat zonder kandidaten als Iwein, Sergio, Mick, Hans, Nolleke, Bjorn etc. een programma als ER een stille dood zou sterven.

Ik denk dat zoiets als het hebben van een geweten niet relevant is in een spel. Ik zie namelijk niet in wat je er aan hebt als speler om een geweten te hebben.

Offline sjimmie

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 15-10-2010, 01:11:20 »

Ik denk dat zoiets als het hebben van een geweten niet relevant is in een spel. Ik zie namelijk niet in wat je er aan hebt als speler om een geweten te hebben.
[/quote]
Ik krijg inmiddels de indruk dat jij vindt dat iedereen die meedoet aan ER niets heeft aan eigenschappen als het hebben van een "geweten", sportiviteit, loyaliteit,"eigenheid".
I dare to differ with you.
Ik hoop en geloof dat "het spel" waar jij het elke keer over hebt, gespeeld wordt door mensen, die, hoop ik voor hun, de bovengenoemde eigenschappen in de zware omstandigheden waarin zij verkeren, proberen te blijven zien als kwaliteiten.

Offline Hoosh

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 15-10-2010, 11:00:03 »
Iwein speelt slim. Niemand had aan het begin verwacht dat hij zo ver zou komen.
Opgeven zie ik hem eigenlijk ook niet doen. Hij weet dat zijn positie veilig is, en hij heeft het fysiek ook niet al te zwaar, dus is er geen reden om op te stappen.

En het feit dat hij niet de sterkste in de proeven zal zijn, hoeft ook geen nadeel te zijn. Een anthony kan weleens denken dat hij dan makkelijker kan winnen als hij tegenover een duidelijk mindere speler staat.

Verbazend genoeg moet ik bekennen dat Iwein misschien nog weleens tot de finale mee kan doen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 15-10-2010, 11:28:24 »
Maar ja dat kan verschillende redenen hebben he? De vrouwen waren misschien mede zo ontdaan omdat zij hierdoor veel zwakker staan in de groep en als volgende kunnen vertrekken, tenzij ze de munt in handen hebben of individuele immuniteit winnen. ::)

Ik had het idee dat Dennis de schuld van zijn vertrek bij Regina en Saar legde (als zij op mij hadden gestemd dan had het spel er heel anders uitgezien) en dat ze probeerden door te overtuigen te blijven hun actie 'goed' wilden maken.
Nog even niks.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #287 Gepost op: 15-10-2010, 12:13:17 »
Enerzijds moet ik toegeven dat hij het spel (zoals Hatch het spel ziet) geniaal speelt, maar het blijft een irritant mannetje. Hij is werkelijk al vanaf aflevering 1 bezig (zoals ook al eerder is gezegd) met de strijd Nederland-België. Bij hem krijg ik echt het idee, dat alles wat België is, goed is, en alles wat Nederlands is, slecht is. Volgens mij heeft hij nog geen woord gezegd tegen de Nederlanders. Maar goed, zo probeert hij ver te komen (wat hem ook al is gelukt). Wat me wel tegenvalt is dat het lijkt dat (bijna) alle Vlamingen in zijn praatjes vallen. Waar ik me bij hem afgelopen aflevering echt aan heb geërgerd is de wijze waarop hij over de Nederlandse vrouwen sprak (de klein, de grote) maar vooral hoe hij ze mentaal wil breken. HKijk, het is logisch dat je anderen probeert mentaal te verzwakken, maar zoals hij bezieg is gaat me echt te ver, tot en met moorddreiging aan toe... (ook al zal dit door hem en Antony de overloper als grappig bedoeld zijn...) En de wijze waarop hij de dame's weg wil pesten doet me denken aan het pestgedrag van sommige kinderen op de lagere en middelbare school...
Ich bin ein Bärliner!

Offline jooois

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 15-10-2010, 12:29:45 »
Iwein speelt dit spelletje inderdaad heel slim met zijn sluwe spelletjes.
Alleen kan ik dat van iedereen hebben behalve van hem! Weet niet wat het is
maar vindt 't echt een smerig ventje, bah.

Offline plotiemoos

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 15-10-2010, 12:32:06 »
Al met al, vind ik Iwein een verschrikkelijke vent, die volgens mij eht spel wel doorheeft.
Je hoeft geen goddelijk lichaam te hebben en supersociaal om ver te kunnen komen.
Al heeft dat wel zo zijn voordelen natuurlijk... kijk naar Sebas en Sugar.

Maar wat een vreselijke kwal vind ik hem, dat hij zo gericht is op NL-B.
Maar daarentegen heeft Regina het ook gehad over NL-B en dat ze daardoor weinig kans maakte.
En vergeet ook Johnny Depp niet.Die was bang voor zijn positie in het vorige kamp omdat hij 1 van de weinige belgen was...

Ja, ik erger me kapot aan iwein, maar vind het ook wel weer machtigmooi hoe hij speelt.
Al gaat het stemmingsideetje mij wel te ver om Saar en Regina mentaal te knakken. Maar als hij mensen mee krijgt, zegt dat meer over die mensen dan de sluwe gedachtes van Iwein. Iwein speelt gewoon zijn spel om zo ver mogelijk te komen, en is kennelijk verbaal genoeg om anderen daar in mee te krijgen.
Ik hoop dat, na de samensmelting, Sebas en Sugar de NL-B-hetze weer wat kunnen temperen.
Als Sebas te horen krijgt dat Dennis en John vrijwillig gegaan zijn en Of Saar OF Regina door een mentaal spelletje weg is gegaan.... dat Sebas niet blij zal zijn....
Ben echt reuze benieuwd naar volgende week.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #290 Gepost op: 15-10-2010, 13:30:38 »
Reken er maar niet op. Ik denk dat Sugar volledig zal gaan doen wat Antony & Iwein hem vertellen.

Offline jooois

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 15-10-2010, 13:33:26 »
Reken er maar niet op. Ik denk dat Sugar volledig zal gaan doen wat Antony & Iwein hem vertellen.

Dat verwacht ik ook.. In eerdere afleveringen deed hij dat ook en gezien zijn fanatisme zou
hij er ook alles aan doen er niet uit te vliegen..

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #292 Gepost op: 15-10-2010, 13:36:55 »
Dat verwacht ik ook.. In eerdere afleveringen deed hij dat ook en gezien zijn fanatisme zou
hij er ook alles aan doen er niet uit te vliegen..
Maar dan mag hij er wel vanuitgaan dat hij en Zsofi, mocht het zover komen, als eerste zullen gaan sneuvelen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 15-10-2010, 13:59:31 »
Als mens vind ik Iwein een onsympathieke, soms zelfs walgelijke gluiperd, maar als "speler" vind ik hem tot nu toe erg sterk. Ik vind het op dit moment ook te ver gaan om hem te vergelijken met John en Carl (beiden zoals bekend de antichrist  ;)), aangezien wat J&C deden bij Esther gewoon "karaktermoord" was (sorry voor het dramatische woord). Zij leken echt doelbewust bezig om haar kapot te maken, en vooralsnog heeft Iwein alleen wat valse ideeën geopperd, maar hij heeft verder nog geen daad bij woord gevoegd.

Overigens, en dit is vooral een reactie op Hatch: Ik vind niet dat je alles maar kunt rechtvaardigen met "het is maar een spel". Wel veel, maar niet alles. Als je hoort hoe de gemiddelde kandidaat na afloop over zijn of haar expeditie praat, dan blijkt het voor de meesten een zeer ingrijpende, soms zelfs levensveranderende ervaring te zijn geweest. Volgens mij raak je op een dusdanige manier emotioneel betrokken bij ER dat het te ver gaat om te stellen dat binnen dat spel alles is geoorloofd om te winnen. Het gaat hier in de eerste plaats om mensen, en niet om pionnen. Ik denk dat de meerderheid van de kandidaten "het spel Expeditie Robinson" niet echt los kan zien van "de ervaring Expeditie Robinson". Ik vind dan ook dat je wel degelijk te ver kunt gaan in de rücksichtslosheid waarmee je dat spel wilt spelen.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #294 Gepost op: 15-10-2010, 14:21:52 »
Ik stel ook nergens dat 'alles' geoorloofd is.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 15-10-2010, 14:27:07 »
Het scheelt anders niet veel. Kandidaten hoeven van jou bijvoorbeeld geen geweten te hebben. Lees anders zelf even terug hoe je je steeds weer opnieuw uitlaat over de manier waarop je het spel graag gespeeld ziet worden en je begrijpt op z'n minst mijn punt wel, denk ik.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #296 Gepost op: 15-10-2010, 14:34:54 »
Het scheelt anders niet veel. Kandidaten hoeven van jou bijvoorbeeld geen geweten te hebben. Lees anders zelf even terug hoe je je steeds weer opnieuw uitlaat over de manier waarop je het spel graag gespeeld ziet worden en je begrijpt op z'n minst mijn punt wel, denk ik.

Niet echt.

Leg me eerst maar eens uit waarom kandidaten een geweten zouden moeten hebben bij het spelen van een spel. Wat schieten ze daar mee op.

Ik ga ervan uit dat de grenzen van redelijkheid bekend mogen worden verondersteld en dat niemand daar overheen gaat.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #297 Gepost op: 15-10-2010, 14:38:01 »
Laten we als voorbeeld Dennis nemen. Zoals bekend interesseerde het hem geen zier dat zijn toekomstige kampgenoten konden genieten van zijn eten. Het liefst had hij het zelf allemaal naar binnen gewerkt. Echter realiseerde hij zich terecht dat het hem een voordeel zou kunnen opleveren wanneer hij met eten aan kwam zetten. Hij heeft er gewetenloos nog aan toegevoegd dat hij alles had gespaard en heeft verzwegen dat hij ook een heleboel dingen al had opgegeten. Wat mij betreft is dat volledig terecht.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 15-10-2010, 15:11:22 »
Ik ga ervan uit dat de grenzen van redelijkheid bekend mogen worden verondersteld en dat niemand daar overheen gaat.
Volgens mij is dat nu net het punt van Narya. Voor iemand zonder geweten zijn er geen grenzen van redelijkheid en is werkelijk alles geoorloofd.

Ik kan me helemaal in Narya's verhaal vinden.

Toen ik hoorde dat ze op het eiland moesten blijven tot er drie opgaven dacht ik meteen: hoe krijg je anderen zo ver dat ze opgeven? Hoe maak je het voor anderen mentaal zwaarder? Ik dacht niet meteen aan pesten, maar bijvoorbeeld wel iemand de put in praten. Of het bijvoorbeeld veel over iemands thuisfront te hebben. Hoe gaat het nu met je jongste kind? Die is morgen jarig toch? Gna gna.  >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #299 Gepost op: 15-10-2010, 15:16:38 »
Volgens mij is dat nu net het punt van Narya. Voor iemand zonder geweten zijn er geen grenzen van redelijkheid en is werkelijk alles geoorloofd.

Het gaat natuurlijk om geen geweten nodig hebben binnen de context van een spel, niet om feitelijk een psychopaat te zijn.