Je vergeet één van de belangrijkste elementen Reaver en dat is uithoudingsvermogen, ik verwacht dat Iwein na 2 minuten touwtrekken ook al zet hij alleen zijn gewicht in helemaal kapot is.. Daarentegen Sugar bezit enorm veel uithoudingsvermogen..
Er zijn nog wel andere elementen (omgeving, mentaal aspect, dikte van touw tegenover grootte van handen,...) die een rol spelen maar die 3 waren wel de belangrijkste.
Uithoudingsvermogen is idd een element dat een rol speelt maar is ook sterk gekoppeld aan kracht, techniek en gewicht
Die uithouding van Sugar zal ook wel ferm gedaald zijn na enkele dagen op dat eiland :-) en een afgetraind gespierd persoon zal veel sneller 'aftakelen' dan iemand die ruime vetreserves heeft.
Tevens zeg jij dat Sugar zijn spieren gemaakt zijn om te slaan? Ik denk dat jij nog nooit hebt gebokst, boksen is één van de weinige sporten waar je vrijwel al je spieren intensief gebruikt.. Sugar bezit over een enorm uithoudingsvermogen en een enorme explosiviteit (wat zeer handig is bij touwtrekken)..
Ik kan op een bescheiden manier zeggen dat ik een vrij ruime kennis en ervaring heb in verschillende takken van krijgskunsten en vechtsporten.
Je gaf al aan dat alle spieren worden gebruikt... Daarmee ga ik akkoord, maar die spieren worden gevormd en getraind in functie van een sport (Boksen voor Sugar). Als die spieren plots een andere "belasting" ondergaan is de kans op verzuring en verkramping eens zo groot... en deze met een enorme explosiviteit doen kan weer leiden tot vervelende blessures.
(kan ik zelf van meespreken)
In de reeksen van Survivor en Survivor South Afrika zijn er al enkele jammerlijke voorvallen rond deze materie gebeurd -> plotse belasting die vreemd is aan de spiergroepen...niet met het touwtrekken
Nu terug naar Iwein