Awww stelletjes schatten die jullie ook zijn he
--
Hij is voor de helft op so far.
Verschrikkelijk onhandig om te snijden en te eten, door de paaseitjes in het midden.. maar dat had ik wel verwacht
Vrij droog, ondanks de lemon curd. Het is echt een soort eiercake, dus wel erg luchtig, denk aan een eierkoek.
Als jullie je geroepen voelen, het recept kwam uit het jumbokrantje:
http://www.jumbo.com/surprisetaart-met-lemoncurd/500863/Leuk! En lekker neem ik aan, geslaagde taart!
Wat betreft de slagroom, jij bent een veel betere taartenbakker dan ik denk ik, maar dit is hoe ik het doe: zorgen dat alles (kom, mixer) echt vetvrij is, en dan continu dezelfde kant op slaan (roeren), niet de andere kant op. Zo sla je de lucht erin volgens mijn moeder. Zij gebruikte af en toe wat Klopklop voor een stevigere slagroom.
Weet niet of ik zoveel beter ben hoor, hier deed ik niets speciaals voor
En jij hebt vast ook een príma weegschal om alles nauwkeurig af te wegen
Ik denk/dacht dat mn garde en kom schoon waren.. maar misschien waren er inderdaad wat imperfecties.
Sinds een paar maanden heb ik zo'n keukenmachine [denk aan kitchenaid, maar dan ongeveer even goed voor de helft vd prijs], dus die hoort opzich het wel goed te doen.. Maar had hem nog nooit eerder gebruikt voor slagroom. Dus wist ook niet echt of ik die nu rustig, of gemiddeld, of snel moest laten kloppen voor luchtige slagroom.
Speelt ook mee dat er vanochtend bezoek kwam, en deze 125ml slagroom mn enige was, dus wilde hem niet door laten slaan naar boter - kan dus ook gewoon dat ik hem wat meer tijd had moeten geven..
Maar ga voor de volgende keer nog wel eens kijken, zijn vast anderen op internet met overeenkomstige problemen
Dit was sowieso een van mn eerste keren met het apparaat. Onder andere eierschuim mee geklopt.. mijn god, dat was prachtig
Leuke taart, hdd! ik zou de volgende keer de zijkant ook insmeren met room en er gehakte nootjes o.i.d. over strooien. Maar dat is maar een tip hoor, hij i szo al super Wat een werk ook!
I knowww.. ik overwoog het vanochtend nog. Niet gedaan om 2 hoofdredenen [behalve dat ik de eerste keer nooit zoveel van recepten afwijk]:
- Had er gewoon geen tijd voor meer.
- Was bang dat het wat geklieder ging worden. Weet dat bv Grote Vriend Rudolph dat weleens ophoudend op zn vingers doet, maar deze zou dan door de holle binnenkant uit elkaar vallen. En heb geen mooi draaiend plateau, om daarop af te maken en strak te trekken, om daarna op een ander plateau te serveren.
Maar overall ben ik het met je eens inderdaad - vooral omdat ik nog wat amandelschaafsel heb dat eens op moet