Twee taaltoetsen gedaan. Ben benieuwd hoe die gingen. Ik was veel sneller klaar, dan zij zeiden wat er voor stond als je alles goed deed. Aan de andere kant ging de taaltoets Nederlands tot level 3 en die van Engels tot level 5. En beide levels heb ik in mijn beeld zien staan. Dus hopelijk is het goed gegaan. Overigens vond ik de Engelse taaltest makkelijker dan de Nederlandse
Daarna nog een persoonlijkheidstest gedaan, waar ik om eerlijk te zijn wel 2 een sociaal wenselijk antwoord heb gegeven in plaats van het echte antwoord. Ik heb er niet zo'n behoefte aan om als knettergek in het systeem te staan.
Ik bedoel als je voor een werkgever moet invullen: 'ik begrijp mensen niet zo goed, het lijkt soms of ik een andere taal spreek', zouden er dan mensen zijn die echt: 'helemaal mee eens' invullen?
Ook nog een intakeformulier ingevuld. Moest ik ineens na gaan denken over salarissen die ik zou willen, pff weet ik veel. Nou ja, ik weet het wel, maar ik wil ook nog een reëele kans houden op een baan.
Oh en ik heb mijn cv in het Engels proberen te vertalen. Dat was helemaal hilarisch. "Eh wat is een ondernemingsraad, een propedeuse, een verenigingscompetitieleider in het engels? Nou ja, ik heb iets gefabriceerd en dat moet ik maar even laten lezen aan een vriendin van mij die Engels heeft gestudeerd en aan een half-Britse collega van mij.
Nu maar even lunchen en dan studeren. En maar even niet meer solliciteren vlak voor tentamens. Hoe kansloos ik ook denk dat ik ben voor een vacature.