Las vandaag in de krant dat bij de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer 81!!! partijen mee willen doen al is het nog maar de vraag of ze allemaal op de kieslijst gaan komen. Maar om niet helemaal off-topic te gaan zal ik de rest van mijn "verhaal" in de huiskamer plaatsen
Nou hier dus. Zitten ook paar bijzondere exemplaren bij. Partijen bij waarvan ik denk: hoe dan? Waarom dan?
Past dat allemaal op het stembiljet? Gelukkig zullen ze het niet alle 81 gaan redden. Want als ik me niet vergis moeten ze nog een X bedrag betalen en heel wat steunbetuigingen hebben om op de kieslijst te komen. Maar als het landschap al niet versplinterd was, dan is dat het nu helemaal.
Zomaar een greep uit wat partijen:
- Partij van de Toekomst (lijsttrekker Johan Vlemminx)
- PVAZ (partij voor alle zaken) wat is alle zaken
- De Piratenpartij is ook weer van de partij
- HHH Partij
- Het Gezonde Verstand
- De partij Bonte Koe
- De kleptocraten (geweldige naam, maar wat ze willen
)
- POKER (die zijn voor het gokken? Bluffen?)
- De club van niet kiezers (maar je zorgt ervoor dat mensen wel op je kunnen stemmen?
)
- Niet stemmers (kunnen samen een coalitie vormen met de club van niet kiezers).
- Partij van de rede (die geven bij elk voorstel een toespraak?)
- Leefbaar Alkmaar (hoe kan een lokale partij ineens landelijke ambities hebben?
)
Zitten ook wel paar oke partijen tussen die nog in de buurt kunnen komen van een eventuele zetel misschien (zoals nu Klein met de vrijzinnige partij dat ook heeft). Zo'n Ondernemerspartij, GeenPeil (na het 'succes' van het referendum) en misschien zelfs wel Artikel 1 met Sylvana aan het roer bijvoorbeeld.