Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110761 keer)

Offline Donderwolk

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #360 Gepost op: 11-01-2010, 23:58:13 »
Ik heb het al meer mensen horen zeggen, maar ik vond dit een ietwat rommelige aflevering. Ik begreep de eerste opdracht ook niet helemaal in het begin. Het ging allemaal erg snel. Ik vond de eerste aflevering van vorig jaar beter. Toen werden de kandidaten op een uitermate spannende manier geīntroduceerd.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #361 Gepost op: 12-01-2010, 00:03:09 »
Kan het niet zo zijn dat Erik alle vlaggen omwisselt? Hun eerste combinatie is rood-geel, omdat Barbara oost staat. Als Erik & Tim bezig gaan zegt Erik: "Rood-geel was de eerste combinatie... Frits Noord." Erik draait dus kandidaat en windrichting om!
Hoe ze Barbara dan uiteindelijk toch open hebben weet ik niet.

Was ik eigenlijk zeggen wou. Zoals eerder gezegt ben ik bezig met een overzicht van opdracht 2. Het zal nog even duren voor het af is, maar ik kan met 90% zekerheid zeggen dat de volgorde van de voorwerpen is:

Vlinders > Poes-Puzzle > Bal > Theepot > Fruit > Tijdschrift > Boek > Stropdas.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 00:04:55 door Rat »

Offline Erik TKS

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #362 Gepost op: 12-01-2010, 00:22:09 »
Kan het niet zo zijn dat Erik alle vlaggen omwisseld?
Was ik eigenlijk zeggen wou. Zoals eerder gezegt ben ik bezig met een overzicht van opdracht 2.

Dit is allemaal al uitgezocht: Erik, jovawi (heb je ook opdrachtoverzichten, Heinz?). Maar extra controle is natuurlijk welkom..

Wacht eens! Wat doet ze daar met die fles?! (12:20) ::rofl::

Offline JVB2

• Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Aflevering 1
« Reactie #363 Gepost op: 12-01-2010, 00:31:35 »
Kan iemand een cap maken van het bord eten op 38.55 (meen ik). Ik zag daar namelijk een Yvon Jaspers achtige Mol aanwijzing in  :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #364 Gepost op: 12-01-2010, 00:47:13 »
Dit is allemaal al uitgezocht: Erik, jovawi (heb je ook opdrachtoverzichten, Heinz?). Maar extra controle is natuurlijk welkom..

Wacht eens! Wat doet ze daar met die fles?! (12:20) ::rofl::
Wel ja...  ;D

Ik ga wel gewoon door met mijn eigen overzicht, om te zien of alles hetzelfde uitkomt als bij jou. Ik heb in elk geval Frits voorwerp op een andere plek staan. Als Frits & Tim met het tijdschrift bezig zijn heeft Frits nog een foto van Arjen en zichzelf in zijn hand. Denk verder niet dat het uit maakt.
Ik hoop nog wat meer te halen uit de foto's die de kandidaten nog in hun hand hebben, om bijvoorbeeld iets meer te zeggen over wat er met de stropdas allemaal is gebeurt.

Offline Erik TKS

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #365 Gepost op: 12-01-2010, 01:08:51 »
Klopt inderdaad, bedankt voor de correctie. Ik heb het veranderd. Ik weet alleen nog niet wie er van Frits en Arjen eerder was.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 1
« Reactie #366 Gepost op: 12-01-2010, 07:34:24 »
Dit is allemaal al uitgezocht: Erik, jovawi (heb je ook opdrachtoverzichten, Heinz?).

Alleen per kandidaat op deze pagina. Hoe meer mensen overzichten maken hoe beter, je blijft dingen vinden die je eerst niet zag of toch anders blijken te zitten. :)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #367 Gepost op: 12-01-2010, 09:21:23 »
@Erik, Je vraagt je af wat Sanne eventueel gemold heeft op de boot.

Volgens mij is het Sanne die zegt dat Erik op de west-pilaar staat ipv Manuel.
Exacte tijd weet ik niet, maar het is rond 20:50.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #368 Gepost op: 12-01-2010, 10:55:41 »
Ik vind de uitspraak van Erik nogal naar voorkennis rieken.
Tim zegt in de helikopter dat hij iets oranjes ziet in het midden op het dek zonder dat er uberhaupt nog iets is gebeurd.
Erik zegt vervolgens: Ik denk dat ze vlaggen gaan hijsen. Hoe komt hij daarop?

Omdat PJ dat gewoon heeft uitgelegd voordat ze de heliKopter instappen. Hij verteld ze dat er vlaggen voor en achter op een schip gehesen zullen worden.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #369 Gepost op: 12-01-2010, 11:41:51 »
Kan iemand een cap maken van het bord eten op 38.55 (meen ik). Ik zag daar namelijk een Yvon Jaspers achtige Mol aanwijzing in  :)

Dat stoppen ze er vast geen 2x in.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Aflevering 1
« Reactie #370 Gepost op: 12-01-2010, 12:06:58 »
Ik denk dat we zomaar wel moeten letten op hints die in vorige series zijn gebruikt. Juist omdat het de 10e serie is en PJ ergens heeft verteld(ik weet ff niet meer waar of wanneer) dat dit een speciale serie gaat worden vanwege dat jubileum.

Mijn theorie hierover is: er zijn 9 vorige series. In deze serie zitten 9 kandidaten en 1 mol. Als nu uit elke vorige serie 1 officiele hint naar de toenmalige mol wordt geprojecteerd op 1 van de kandidaten, blijft er 1 persoon over waar geen "bekende" hint op van toepassing is. Diegene is dan de mol. Een mol zonder "hints", oftewel "niets is wat het lijkt" (de hints leiden dit keer niet naar de mol).

Nu alleen nog die oude hints herkennen en kijken of er 9 kandidaten zijn waar zo'n oude hint op slaat. Wat was er precies met die sleutelhanger? Was dat toen een officiele hint naar Milouska? En wordt die dan nu op Hind geprojecteerd?

Ik geef toe, het is even een uitzoekklusje, maar dat is WIDM-forummers niet vreemd volgens mij ;)
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #371 Gepost op: 12-01-2010, 12:08:44 »
Ik kan me wel in je redenering vinden. Opletten dus.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 1
« Reactie #372 Gepost op: 12-01-2010, 12:24:40 »
@Erik, Je vraagt je af wat Sanne eventueel gemold heeft op de boot.

Volgens mij is het Sanne die zegt dat Erik op de west-pilaar staat ipv Manuel.
Exacte tijd weet ik niet, maar het is rond 20:50.

Ik heb Sanne wel "is dit Erik?" horen roepen, maar we hebben geen idee in welke context, misschien kwam ze er als eerste mee en misschien reageert ze op iemand anders. Jammer dat we zo weinig hebben gezien van hoe deze opdracht verliep. Wat de raadsels waren weten we niet eens.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #373 Gepost op: 12-01-2010, 12:41:39 »
De montage/beeldmateriaal van de 2e run (onder Manuel en Loretta door) wordt kort aan ons gepresenteerd.
Dit doet mij vermoeden dat hier iets gebeurd wat wij (nog) niet mogen weten. Het contrast met de 1e run is toch wel opvallend. Daar zien we met name Hind in beeld fouten maken. En we zien veel beeld/geluid van Barbara/Frits.
Op de terugweg worden we onwetend gehouden. Manuel/Loretta worden op dat moment (bijna) niet getoond. En de kandidaten op de boot worden dusdanig gecensureerd dat we slechts kunnen raden wat er daar fout is gegaan.
Ook de biechten en het gesprek tussen Sanne/Tim gaan over de eerste run. Daar zit dus schijnbaar niets molligs in, als het om montage gaat.

Neemt niet weg dat we Sanne wel Erik horen noemen. Ik kan me voorstellen dat dit een subtiele rechtvaardiging is van een molactie die we tijdens de onthulling uitgebreider te zien krijgen.

Offline luckyluuk12

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #374 Gepost op: 12-01-2010, 12:43:00 »
Ik denk dat we zomaar wel moeten letten op hints die in vorige series zijn gebruikt. Juist omdat het de 10e serie is en PJ ergens heeft verteld(ik weet ff niet meer waar of wanneer) dat dit een speciale serie gaat worden vanwege dat jubileum.

Mijn theorie hierover is: er zijn 9 vorige series. In deze serie zitten 9 kandidaten en 1 mol. Als nu uit elke vorige serie 1 officiele hint naar de toenmalige mol wordt geprojecteerd op 1 van de kandidaten, blijft er 1 persoon over waar geen "bekende" hint op van toepassing is. Diegene is dan de mol. Een mol zonder "hints", oftewel "niets is wat het lijkt" (de hints leiden dit keer niet naar de mol).

Nu alleen nog die oude hints herkennen en kijken of er 9 kandidaten zijn waar zo'n oude hint op slaat. Wat was er precies met die sleutelhanger? Was dat toen een officiele hint naar Milouska? En wordt die dan nu op Hind geprojecteerd?

Ik geef toe, het is even een uitzoekklusje, maar dat is WIDM-forummers niet vreemd volgens mij ;)

In een ander topic staat een mooie uiteenzetting hierover:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=36362.msg1026088#msg1026088

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #375 Gepost op: 12-01-2010, 12:50:25 »
Wat mij wel opviel was dat de stropdas van Frits er heel bekaaid af kwam in de tweede opdracht

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Aflevering 1
« Reactie #376 Gepost op: 12-01-2010, 12:51:14 »
@ Luckyluuk: interessant! Had ik nog niet gelezen. Bevestigt mijn vermoeden dat we iets moeten met "oude" hints.

Ik ga vanmiddag de uitzending nog eens bekijken, misschien herken ik wat meer.

Maar mijn geheugen moet diep graven hoor, om die oude hints weer naar boven te laten komen.
Weet iemand wat de belangrijkste hints waren in de afgelopen 9 series? Of is daar ergens een overzicht van? Sorry, heb geen idee.

1 ding weet ik wel. Als deze theorie zou kloppen, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn, dan moet er in aflevering 1 een "oude" hint naar Loretta verwijzen.... maar welke ???
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #377 Gepost op: 12-01-2010, 13:20:57 »

1 ding weet ik wel. Als deze theorie zou kloppen, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn, dan moet er in aflevering 1 een "oude" hint naar Loretta verwijzen.... maar welke ???

Nee hoor, waarom? Loretta is afgevallen, en is dus niet de mol, dus hoeft er voor haar geen hint te zijn.

Als je 9 hints wilt, kun je ook 2x een hint richting dezelfde kandidaat gebruiken toch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline cloudt

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #378 Gepost op: 12-01-2010, 13:32:07 »
Ik heb die uitspraak van PJ toch niet helemaal lekker zitten. Hij zegt: "in aflevering 3 zal de mol zich bekend maken."

Nou heb ik ook hier eens even m'n hersens over gekraakt en wat onderzoek gedaan en zo ben ik tot de volgende conclusie gekomen met een maat van mij.

Stel je voor, er is momenteel 1  :), deze mol maakt zich bekend in aflevering 3. Wanneer dat gebeurt zou het spel over zijn omdat iedereen weet wie de mol is. Maar als je dit nou eens koppelt met een van m'n eerdere posts waarin ik het heb over het filmpje van PJ waarin hij zegt dat de presentator de mol niet kan zijn, dan komen we ergens.

Ik heb namelijk vernomen (van iemand die dit al beweerde voor aflevering 1) dat in aflevering 3, de mol naar voren zal stappen en zal bekennen dat hij de eerste 3 afleveringen de mol is geweest. Op dat punt zal die mol presentator worden en zal PJ mee gaan doen in het spel als kandidaat.
Vanaf dat punt is er dus een nieuwe mol die ontmaskerd gaat worden en misschien dat deze zelfs gekozen gaat worden door de oude mollen.

't is maar een hersenspinsel, maar ik vind het wel erg verdacht dat mijn bron van te voren al wist te vertellen dat in aflevering 3 de mol bekend wordt, en vervolgens in aflevering 1 blijkt dat ook nog te kloppen!!!!

Offline Marlie

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #379 Gepost op: 12-01-2010, 14:55:28 »
Ik vind het heel vergezocht.
Als de mol na 3 afleveringen de mol niet meer is hebben we dan 3 afleveringen voor jan met de korte achternaam gespeurt.
Als PJ opeens kandidaat zou worden heeft hij 3 afleveringen gemist en geen vragenlijst ingevuld.
Ik denk dat je veel te ver zoekt. De mol gaat zich bekend maken maar dat wil niet zeggen dat de anderen die opdracht niet krijgen. Ik denk dat ze allemaal iets over zichzelf moeten vertellen of iets deregelijks. Dus de mol gaat echt niet zeggen "ik ben de mol"