Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 196511 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #200 Gepost op: 27-02-2010, 10:28:03 »
Dit vind ik een sterk punt van Erik TKS:

Kim geeft blijk van voorkennis over de opdracht met de 1000 treden

Heheh daar wil ik dan wel ff de uitvindersrechten over claimen, was ik het eerste bij  ::regenboog:: Vind ik toch leuk omdat ik dat nergens anders over kan zeggen maar dit heb ik toch echt als eerste hier gepost en ook op Erik's blog  ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #201 Gepost op: 27-02-2010, 15:44:43 »
Heheh daar wil ik dan wel ff de uitvindersrechten over claimen, was ik het eerste bij  ::regenboog:: Vind ik toch leuk omdat ik dat nergens anders over kan zeggen maar dit heb ik toch echt als eerste hier gepost en ook op Erik's blog  ::trots::
???

Heb ik een post gemist? De eerste post van jou die ik er over kan vinden...

Ik dacht precies hetzelfde...

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 27-02-2010, 16:01:12 »
Hmmm suzan heeft het over een punt van Erik's blog, alleen kwam die van mij, zie http://ifarm.nl/demol/2010/02/11/afl-6-tempeltrap/#comments
Idd had jij Rat hem los ook gezien en op het .com forum vermeld, ik herinner me nu ook dat ik het hier neer ging zetten en toen de post zag die jij nu noemt dus werd een reply.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #203 Gepost op: 27-02-2010, 17:13:22 »
Ik denk eigenlijk dat iedereen die al in een Kim tunnel zat dit is opgevallen tijdens de uitzending. Dus we hebben het allemaal tegelijk ontdekt los van elkaar. Great minds think alike. :P

Maar misschien zit ik er naast...

Offline Puar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #204 Gepost op: 27-02-2010, 17:18:28 »
Ik denk eigenlijk dat iedereen die al in een Kim tunnel zat dit is opgevallen tijdens de uitzending. Dus we hebben het allemaal tegelijk ontdekt los van elkaar. Great minds think alike. :P

Maar misschien zit ik er naast...

Hmm ik zit in een Erik tunnel (ja die zijn er ook nog) :P Maar zelfs mij viel het op.
Als Kim de mol blijkt te zijn is dit wel DE ontdekking van het seizoen lijkt me  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 27-02-2010, 17:42:01 »
DE ontdekking van het seizoen

Zeker DE fout. Het is eigenlijk leuker om een geplande clue te vinden maar dat is aan mij meestal niet besteed, die zitten voor mij te vergezocht en diep in elkaar. ::zwaai::

Offline taylor

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 27-02-2010, 21:14:56 »
Dit vind ik een sterk punt van Erik TKS:

Kim geeft blijk van voorkennis over de opdracht met de 1000 treden (11:13 "dus dit geld zit niet in de pot?") Het lijkt echt alsof Arjen dat niet wist en Kim wel.
http://ifarm.nl/demol/2010/02/24/afl-6-opnieuw-bekeken/
maar is het niet zo dat PJ het eerst uitlegt, dat kim daarna zei: "dus dit geld zit niet in de pot", en dan de uitleg in de montage achterwege is gebleven (omdat de kijkers al wisten hoe het spel gaat, aangezien dit bij sanne al was uitgelegd)?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 27-02-2010, 23:14:20 »
Nee, inderdaad is het voorstuk bij Kim weggelaten. Maar bij Arjen is wel alles te zien. PJ gebruikt dan heel summier tekst en legt het spel niet uit. Later bij Kim blijkt dat ook want Arjen roept uit dat hij wat Kim zei helemaal niet wist, het was hem inderdaad niet verteld, noch op zijn hoogte noch op Kim's hoogte.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 27-02-2010, 23:21:27 »
Nee, inderdaad is het voorstuk bij Kim weggelaten. Maar bij Arjen is wel alles te zien. PJ gebruikt dan heel summier tekst en legt het spel niet uit. Later bij Kim blijkt dat ook want Arjen roept uit dat hij wat Kim zei helemaal niet wist, het was hem inderdaad niet verteld, noch op zijn hoogte noch op Kim's hoogte.

Als je Kim en Lo bij elkaar doet krijg je Lokim. Als je dat husselt krijg je ´Ik mol´. Vandaar dat Kim jouw verdachte is. ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 27-02-2010, 23:35:48 »
Sterker, vandaar dat Kim de mol is. Want ik ben Kim  ::rofl::
 ::pinokkio::

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 28-02-2010, 00:00:58 »
Sterker, vandaar dat Kim de mol is. Want ik ben Kim  ::rofl::
 ::pinokkio::

Aha.
 ::oink::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 28-02-2010, 04:08:14 »
Dit hieronder is natuurlijk enkel speculatie van mijn kant:

Stel dat Pieter-Jan tegen Kim iets zegt in de trant van: "Het is de bedoeling dat er een keten ontstaat, dankzij vertrouwen. Wat heb jij gekozen?". Dan zou het antwoord van Kim niet vreemd zijn.

We zien helaas niet wat Pieter-Jan gezegd heeft als 'uitleg'. Dit zorgt natuurlijk voor twijfel bij veel mensen: Is dit nou voorkennis, of speelt de montage met ons een spelletje? Kim heeft op de avro-site namelijk in de pool de minste verdenking, willen ze haar misschien extra verdacht maken?

Offline taylor

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 28-02-2010, 11:47:35 »
Dit hieronder is natuurlijk enkel speculatie van mijn kant:

Stel dat Pieter-Jan tegen Kim iets zegt in de trant van: "Het is de bedoeling dat er een keten ontstaat, dankzij vertrouwen. Wat heb jij gekozen?". Dan zou het antwoord van Kim niet vreemd zijn.

We zien helaas niet wat Pieter-Jan gezegd heeft als 'uitleg'. Dit zorgt natuurlijk voor twijfel bij veel mensen: Is dit nou voorkennis, of speelt de montage met ons een spelletje? Kim heeft op de avro-site namelijk in de pool de minste verdenking, willen ze haar misschien extra verdacht maken?
lijkt me een heel logische verklaring, mij lijkt dat het niet zouden uitzenden als de mol zo'n fout maakt..

(.. ik zit dus niet op kim ::trots::)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #213 Gepost op: 28-02-2010, 11:59:29 »
Als het echt een verspreking was van Kim, dan hecht Arjen daar kennelijk weinig waarde aan, want hij stemt niet op haar ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 28-02-2010, 21:01:33 »
Stel dat Pieter-Jan tegen Kim iets zegt in de trant van

Dat zegt hij dus niet. Kijk maar eens terug wat hij eenregelig tegen Arjen zegt....

En waarom Arjen niet Kim ging verdenken? Ze praatte er, geholpen door PJ, razendsnel omheen en viel meteen Arjen aan. En maakte daarna poppenkast dat die 2 nu 9 jokers hadden en zij 0. Dus ze wendde de focus heel listig af.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #215 Gepost op: 28-02-2010, 21:34:02 »
Het kan heel goed een verspreking zijn, maar ik ben er niet van overtuigd. Omdat de opdracht ging om vertrouwen kan Kim ook gewoon logisch hebben gedacht en daarom die uitspraak hebben gedaan. Als ze een paar series heeft gezien weet ze dat het soms jokers of geld is. Maar opvallend is het wel!

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 1-03-2010, 23:34:27 »
Ik zoek me het mollezuur maar kan 'm niet vinden: een theorie die Rat laatst postte over Kim. Het was een foto die te maken had met de bordjes en de telescoopopdracht. Wie weet waar die staat?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #217 Gepost op: 1-03-2010, 23:44:48 »
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 1-03-2010, 23:49:37 »

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #219 Gepost op: 2-03-2010, 00:07:23 »
De Senso-ji is erg mooi om te bezoeken, ben er al enkele keren geweest. Het is een van de belangrijkste tempels in heel Tokyo. De kans is vrij groot dat ze daar dus komen, maar we zullen zien (ik heb iig al Shibuya herkend in de vooruitblik naar afl. 7)

Ik vind de meeste hints vergezocht, misschien heeft Kim iets meer verstand van de theeceremonie omdat ze ook van thee houdt. Ze gaat wel op haar knieën zitten in de school opdracht in de Japanse geschiedeniskamer, maar volgens mij breekt ze een van de tradities door op haar buitenslippers de kamer binnen te gaan. Misschien heeft het niet veel te betekenen, op Japanse scholen heeft men immers altijd binnenslippers en het is duidelijk te zien dat de kandidaten hier op hun buitenschoenen in de school opereren. Waarschijnlijk omdat het een school buiten gebruik is.

Al met al zie ik nog steeds redenen om Kim als mol te zien, maar moeten we iets concreters hebben dan zomaar getallen linken aan het bouwjaar van een tempel.

Denk eerlijk gezegd niet dat ze naar Senso-ji gaan. Ik ben de dag nadat WIDM terugkwam uit Japan er heengegaan en Senso-ji stond deels in de steigers en dat doet het natuurlijk niet zo heel goed op het scherm. Gelukkig is Tokyo groot :) Ik zeg: vismarkt!
de mol, of niet de mol, dat is de vraag