Valt me eigenlijk wel weer dat hij niet in het vliegtuig terug naar huis bedenkt"goh zou ik het eens tactisch gaan spelen"
Misschien speelt hij het wel tactisch... Als hij de finale bereikt en ex-kampleden moeten kiezen tussen ik zeg maar wat - Marcel en Jeroen - met de vraag voor ogen "Wie heeft de meeste robinson-kwaliteiten?" kan je moeilijk dat oud zwalpend vlot dat op dag één al ergens op een kist in de jungle lag te puffen naar voor schuiven als winnaar hé! Of lady "ween ween ik kan niets winnen maar mijn immuniteit opgeven, dàt niet!" Dat kan je niet maken toch? En Kurt is Kurt en Dennis beetje
sneaky en Esmeralda, mwa ook niet echt, en dan heb je de vechter en doorbijter Rita die dòòrgaat, en dus Jeroen als enige twee opties voor robinson 2009.
Jeroen doet steeds mee, is positief, maakt weinig ruzie, werkt hard, kan, gezien de omstandigheden redelijk incasseren wanneer blijkt dat ze hem eruit willen omdat ze hem te sterk vinden, ... en maakt op die manier een grote kans, tenzij ze hem alsnog van het eiland kunnen wippen, maar dat is het risico van het spel.