Als men hier dan klaagt over zeurders op het eiland, dan is dit toch wel het toppunt: je gaat naar de finale en dan vindt je er daarom niet zoveel meer aan. Ik zou zeggen geniet van de ervaring, ga lekker uitzoeken hoe je kan overleven, zonder stress en zonder oeverloze concurrentie en achterklap.
De één gaat erheen voor het overleven opzich, de ander gaat erheen voor het spel, de spanning en jezelf in het spel proberen te blijven houden. Ik kan me goed voorstellen dat je nu zoiets hebt van, goh, ik zit hier eigenlijk maar te wachten tot de finale komt, tot die tijd heb ik niks te vrezen. Ik zou er zelf namelijk ook heen gaan met de motivatie om de finale te bereiken en uiteindelijk te winnen en als die motivatie gelijk al weggenomen wordt omdat je al in de finale zit, is het logisch dat je je enigszins verveelt.
En tot de eilandraad heeft zij geen moment over haar nu-al-zekere-finaleplaats gepiekerd.
Het is pas begonnen NA de eilandraad. E.R. is gewoon een psychologisch spelletje. Mensen in een situatie plaatsen, en kijken hoe ze er op reageren. Als Eddy haar die vraag niet had gesteld, zou ze volgens mij nooit over haar bevoorrechte positie lopen nadenken.
Dat weet je helemaal niet, Marina kon al zat lang met die gedachte in haar hoofd zitten of heeft ze die al wel besproken maar is dat nooit op tv gekomen. Eddy en Evy vragen baseren hun vragen meestal op wat er de afgelopen tijd is gebeurd in het kamp.