Auteur Topic: verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...  (gelezen 7526 keer)

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Gepost op: 12-01-2003, 19:45:55 »
Vertelt u maar als u wil, graag met redenatie erbij....

nog geen id wat te stemmen, doe de stemwijzer !  :D

http://www.stemwijzer.nl/tweedekamer/sw/app.html

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2003, 19:56:19 »
Ik stem helemaal niet!  >:( *stampt met voet op grond*

Maar ik mag het dan ook niet in Nederland. Anyway, ik ben moedig aan de test begonnen, heb de eerste 10 vragen gedaan en vond het toen wat saai en heb de rest met geen mening beantwoord. Resultaat:Lijst Pim Fortuyn, Leefbaar Nederland en CDA evenveel (en meeste) overeenkomst en weinig overeenkomst met SP.

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2003, 20:01:54 »
Ik heb de test ook gedaan en had volgens die vragen de meeste overeenkomst met Groenlinks en minste met LPF :).

Maar kheb over heel veel dingen niet echt zo'n duidelijke mening hor...

Offline jummer

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2003, 20:11:10 »
Ik heb de test gedaan PvdA en SP gelijk!

Gevoelsmatig zeg ik PvdA.

Ik zat laatst in een restaurant in Oss. Naast mij zat Jan Marijnissen, het is eigenlijk maar een hele eenvoudige kerel die ontzettend goed zijn kont tegen de krib kan gooien. Maar regeren: Nee.

De peilingen zorgen ervoor dat hij zich als een bink gaat gedragen, onderbouwd niks en lult als een kip zonder kop (hij werkte toch ooit bij Unox).

Ook de manier waarop hij vrouw en dochter de politiek in werkt zet mij toch aan het nadenken. Als hun in de regering komen. En hun beluiten 's avonds tijdenshet nuttigen van een bord zuurkool met (Unox) rookworst voor een nieuw wetsvoorstel, dan is de halve fractie van de SP het er al mee eens.

Dus stem als vanouds Tegen de SP!

gaan ze weer lekker oppositie voeren.

Offline Den_Hugo

• Forumlid
  • Sjrottie...
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2003, 21:00:12 »
::) Je kunt zeggen wat je wil, maar ik stem gewoon SP  ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2003, 21:11:29 »
Heb ik de test eindelijk helemaal ingevuld, krijg ik 'de pagina kan niet worden weergegeven' en kan ik de uitslag dus niet zien.  :(

Ik maar weer opnieuw invullen en weer 't zelfde liedje!  >:(

De derde keer invullen is 't helemaal gelukt tot aan 't stemadvies. Ik heb de meeste overeenkomst met Groenlinks. En daarna op 'n goede tweede plaats de PvdA en de SP. Ik heb de minste overeenkomsten met CDA en VVD.

Wel weer verassend deze uitslag. Ik had niet verwacht dat ik 't zo oneens ben met de standpunten van 't CDA en de VVD. Dat Groenlinks hoog zou scoren had ik eigenlijk al 'n beetje verwacht.  :)

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2003, 10:32:40 »
Ik heb bij de vorige verkiezingen de stemwijzer gemaakt. Ik kwam toen bij CDA uit, een partij waarop nooit, maar dan ook nooit zou stemmen. Waarom dat kan ik maar beter niet uitleggen, want dan heb ik drie keer de maximale berichtlengte nodig en dan krijgen we weer zo'n discussie enz.
Vorige week stond er bij ons in de krant een hele pagina met de standpunten van alle partijen mbt een tietal onderwerpen. Dat ga ik maar eens doorlezen en dan beslissen.
Ik vind het trouwens vreemd dat wij niet zo'n stemlijst hebben gekregen deze keer. Normaal zat dat altijd bij die oproepkaarten, maar nu niet. Heeft niemand er een, of is dit een foutje van onze vrienden van TPG post?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2003, 11:06:48 »
Bij de vorige verkiezingen de stemwijzer gebruikt: SP.
Dit keer ook weer ingevuld: PvdA, met SP en GroenLinks als goede tweede cq derde. Maar dit was alweer een paar weken geleden, dus ik doe hem deze week nog maar eens een keertje voordat ik naar de stembus (computer) ga. En dan ga ik er ook eens opletten van welke partij(en0 ik het verst af sta, dat heb ik nu nog niet gedaan en dat is ook wel leuk om te weten.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2003, 11:09:51 »
Ik ga voor SP ( dat wil zeggen als ik ging stemmen  ;D )

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2003, 13:03:24 »
Mij wordt aanbevolen om op de LPF of op leefbaar nederland te stemmen, maar helemaal niet op D66
Maar ik mag pas over een half jaartje stemmen...

Heeft niemand er een, of is dit een foutje van onze vrienden van TPG post?
Wij hebben er wel één, maar dat heeft nix met de TPG post te maken, hij komt gewoon een paar dagen later.

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2003, 17:22:18 »
Ik ga toch maar weer voor Groenlinks!
Jammer dat rosemoller weg is...maar toch ook wel s goed dat er een vrouw bovenaan de lijst staat! Emancipatie he  :D

Ik kwam op groenlinks bij de stemwijzer, als tweede SP...dan alle andere redelijk linkse zooi...en toen kwam de andere rechtse kant een beetje opdagen. Dus duidelijk voor mij.

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Lucretia

• Forumlid
  • Shaunie
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2003, 19:34:39 »
eej fenssie, voor mij t zelfde, Groenlinks! ( tsja..schoolverkiezingen dan :P ) en die stond ook bovenaan op mn advies ;)

Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2003, 19:52:18 »
Schoolverkiezingen -> Groenlinks. Voornamelijk door het immigratiebeleid, stembeleid voor allochtonen na een succesvolle integratie na x aantal jaar.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2003, 21:51:42 »
Ik vind het trouwens vreemd dat wij niet zo'n stemlijst hebben gekregen deze keer.
Dan hebben wij de jouwe, want wij kregen er twee in de bus.  ;D

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2003, 11:08:42 »
eh heel eenvoudig, SP is en blijft een oppositie partij en kan alleen vanuit die positie iets goeds doen, heeft te weinig stem en mensen om vanuit de regering een goede bijdrage te leveren.

CDA noch het een noch het ander, ik kies niet dus kies ik CDA, zoiets. en het woorden christen alleen al is zeker niet meer van deze tijd>

VVD nou ja iedereen die me kent zal wel weten dat ik dara zeker niet voor zal gaan, strookt geheel niet bij mijn visie, op alles wat leeft.

Het liefst zou ik de communistische partij nederland stemmen maar na het horen van een interview met die lijsttrekker op radio brabant denk ik echt, geef eens antwoord op gestelde vragen ipv te zwammen over je stokpaardjes.Het ging weer eens over allochtonen en de verplichting om nederlands te leren, antwoord, ik denk niet dat er groepen allochtonen zijn die geen nederlands willen leren. Nou ja , weg ermee>

Groen Links of PVDA, kiezen voor deen reeds geaccepteerde partij of toch nog steeds de partij die gesitueerd wordt als een jonge erbelse liga, zeker nu het kopstuk is vervangen, laat ik dan toch maar gaan voor de vernieuwing in de regering en Groen Links stemmen.

Veel maakt een partijprogramma niet echt uit want het is veel geschreeuw en helaas heel weinig wol. Kiezers binnenhalen is 1, de afspraken waarmaken iets heel anders, zeekr gezien de europese 1 wording en het werken aan algeheel geldende regels en wetten binnen het europees bestel. Nederland is gewoon te klein om een afwijkende stem te hebben op cruciale zaken, zoals allochtonen beleid, werkelooshied en economie.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2003, 14:04:26 »

Het liefst zou ik de communistische partij nederland stemmen maar na het horen van een interview met die lijsttrekker op radio brabant denk ik echt...
RADIO BRABANT! OMROEP BRABANT!

Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2003, 14:27:52 »
so whats in a name, het is en blijft een onbeduidend provinciale radio-omroep.

De boodschap van dat interview zei me meer dan de naam van die omroep.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2003, 14:32:16 »
het is en blijft een onbeduidend provinciale radio-omroep.
::)

Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2003, 14:43:08 »
als het landelijk bekendheid had had het geen omroep brabant geheten , denk ik ;D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2003, 15:39:49 »
ahhhhhhhhhhhhhhh... ::) doe nou een btje lief over Omroep Brabant... arme Daantje... ;D