Auteur Topic: Gekke feitjes  (gelezen 36668 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gekke feitjes
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2008, 13:20:51 »
- Degene die een rood scherm gaat krijgen, zegt bij het maken van de test (bijna) nooit duidelijk op wie hij stemt, zelfs al is dat vaak wel op te maken uit eerdere opmerkingen.

Degene die er uit gaat zegt dus of niets, of hij noemt meerdere namen, of hij zegt alleen 'ja, die vond ik wel verdacht'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lollygirl

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2008, 16:15:47 »
De kans dat je als eerste wordt ingetypt en een rood scherm krijgt is gewoon veel kleiner. Georgina had nu 100% kans dat ze eruit ging toen ze werd ingetypt, de eerste (weet niet meer wie) nog 12,5%.

het zou ook zo kunnen zijn dat er niemand uit zou gaan,,,,, dat zei ze zelf ookal maar helaas voor haar was dat niet het geval.
Keep Watching

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2008, 16:18:49 »
Het beste is het om het gewoon random te houden. Zorgt voor veel meer spanning.
Vind ik juist niet, dan weet sowieso dat bij de eerste 3 a 4 de afvaller niet zit.
Bij het er om vragen kan het iedere keer raak zijn
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2008, 16:19:51 »
De kans dat je als eerste wordt ingetypt en een rood scherm krijgt is gewoon veel kleiner. Georgina had nu 100% kans dat ze eruit ging toen ze werd ingetypt, de eerste (weet niet meer wie) nog 12,5%.

Ja, inderdaad.

'Gek feitje': ;)
- De kans dat degene die als laatste wordt ingetypt een rood scherm krijgt, is altijd honderd procent, behalve als er vrijstellingen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2008, 16:22:15 »
tegenwoordig kun je niet meer goed aan het muziekje horen of die gene eruit gaat. Vroeger was het meestal zo dat bij de 2de keer een spannend muziekje die gene eruit ging, nu heb je gewoon de hele tijd een spannend muziekje.

Offline Resco

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2008, 16:23:35 »
Nou vorige week niet bij Annette, toen werd de muziek wel spannender en kon je duidelijk horen dat zij eruit ging.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2008, 16:26:42 »
O, dat is me niet opgevallen.

Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik "Rood Scherm, Rood Scherm!" door de kamer zat te roepen. :-X

Offline Achaeus

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2008, 17:43:42 »
De mol wordt elk jaar van te voren bepaald, dus je moet eigenlijk naar de winnaar en de verliezer kijken.
Dan is er overigens ook maar 1 jaar geweest waarin de twee finalisten 2 vrouwen waren, namelijk de serie in Schotland: Yvonne en Sigrid (Nico was toen de mol)

Seizoen 4,5,6,7 had toch ook 2 vrouwen in de finale :-X, of bedoelde je 2 vrouwenelijke (niet-mol zijnde)kandidaten :P Want dan heb ik niks gezegd ;)
edit: behalve dat in seizoen 7 wel 2 vrouwelijke, niet de mol zijnde, kandidaten in de finale zaten ::vergroot::

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2008, 18:11:43 »
- Bij de serie met Yvon, zit alleen marc marie vrij snel op haar.

Klopt niet: MM verdacht Yvon pas vanaf aflevering 6. Het was Jim die vanaf aflevering 1 zeker wist dat Yvon de Mol was. Dat is ook gewoon uitgezonden. Jammer dat hij later switchte naar Lottie :P

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2008, 18:15:03 »
Klopt niet: MM verdacht Yvon pas vanaf aflevering 6. Het was Jim die vanaf aflevering 1 zeker wist dat Yvon de Mol was. Dat is ook gewoon uitgezonden. Jammer dat hij later switchte naar Lottie :P

Ik weet ook nog wel dat een van de eerste, misschien wel de eerste, 'verdachtmaking' in een biecht "Yvon Jaspers is de Mol" was, door Gijs.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2008, 18:34:54 »

Sorry ,je hebt gelijk. Alhoewel MM ook zei dat het vrij snel doorhad. Waarschijnlijk is het uit zijn biechts weggemonteerd. Toch wel raar dat Gijs toen afviel. Had hij toch teveel gespreid?

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2008, 22:07:33 »
'Gek feitje': ;)
- De kans dat degene die als laatste wordt ingetypt een rood scherm krijgt, is altijd honderd procent, behalve als er vrijstellingen zijn.
Ook niet helemaar waar, vorig seizoen nog, kreeg iedereen een groen scherm, toen er nog 4 kandidaten over waren
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2008, 22:08:51 »
Hoe bedoel je dat?
The British are not impressed.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2008, 22:43:22 »
Seizoen 4,5,6,7 had toch ook 2 vrouwen in de finale :-X, of bedoelde je 2 vrouwenelijke (niet-mol zijnde)kandidaten :P Want dan heb ik niks gezegd ;)
edit: behalve dat in seizoen 7 wel 2 vrouwelijke, niet de mol zijnde, kandidaten in de finale zaten ::vergroot::

Je hebt dan dus niks gezegd

en in seizoen 7 waren er 4 finalisten, dus naast die 2 vrouwelijke niet-mollen was er ook nog een mannelijke niet-mol.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2008, 00:59:22 »
Je hebt dan dus niks gezegd

en in seizoen 7 waren er 4 finalisten, dus naast die 2 vrouwelijke niet-mollen was er ook nog een mannelijke niet-mol.

Maar desalniettemin nog altijd 2 vrouwelijke niet-mollen ;)

Ja, maar ik bedoel dit niet statistisch. Ik doel op het feit dat wanneer de presentator zelf kiest wie als eerste ingetikt wordt, deze persoon er (((bijna))) nooit uitgaat.

Vind ik juist niet, dan weet sowieso dat bij de eerste 3 a 4 de afvaller niet zit.
Bij het er om vragen kan het iedere keer raak zijn

Idd, ik ben ook niet zo voor 'random' of keuze door de presentator. Ik vond het vragen vroeger in dat opzicht veel leuker/spannender.

2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2008, 01:01:26 »
Maar desalniettemin nog altijd 2 vrouwelijke niet-mollen ;)
Volgens mij gaat het hem om een finale met allemaal kandidaten van hetzelfde geslacht...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2008, 01:09:53 »
Ja, maar ik bedoel dit niet statistisch. Ik doel op het feit dat wanneer de presentator zelf kiest wie als eerste ingetikt wordt, deze persoon er (((bijna))) nooit uitgaat.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat komt dus voort uit het praktische feit dat de presentator maar zoveel procent kans heeft meteen de uitvaller in te typen. :P
Vergelijk het met Lingo, de kans dat de kandidaten in de finale in 1 keer de juiste bal pakken is iets van 6,7%. Ofwel 1 op 15, dus 14 van de 15 keer pakken de kandidaten niet als eerste de Lingobal.
Zo is het ook met de executie, indien de presentator geen spiekbriefje heeft, in deze fase van het spel zou hij 7 van de 8 keer niet meteen de afvaller als eerste intypen.
Geen bijzonder gek feitje dus, gewoon kansberekening ;)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2008, 01:22:02 »
Ik snap wat je bedoelt, maar dat komt dus voort uit het praktische feit dat de presentator maar zoveel procent kans heeft meteen de uitvaller in te typen. :P
Vergelijk het met Lingo, de kans dat de kandidaten in de finale in 1 keer de juiste bal pakken is iets van 6,7%. Ofwel 1 op 15, dus 14 van de 15 keer pakken de kandidaten niet als eerste de Lingobal.
Zo is het ook met de executie, indien de presentator geen spiekbriefje heeft, in deze fase van het spel zou hij 7 van de 8 keer niet meteen de afvaller als eerste intypen.
Geen bijzonder gek feitje dus, gewoon kansberekening ;)

Maar dat is het hem net! Volgens mij weet Pieter Jan heel goed wie het spel moet verlaten. Bijgevolg denk ik daarom: de eerste naam die hij intikt, gaat er niet uit omdat hij weet dat die persoon de test goed genoeg gemaakt heeft.
2024: wie is de Mol?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2008, 01:27:01 »
Dat is wel zo spannend ja. Het kan uiteraard heel goed dat hij het weet.

Offline Mmkk

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2008, 10:47:48 »
Maar dat is het hem net! Volgens mij weet Pieter Jan heel goed wie het spel moet verlaten. Bijgevolg denk ik daarom: de eerste naam die hij intikt, gaat er niet uit omdat hij weet dat die persoon de test goed genoeg gemaakt heeft.
Ik denk ook dat hij het weet, maar dan weten de kijkers ook meteen dat de persoon die hij het eerste intypt er niet uitgaat.