Poll

Zou jij het echt aan kunnen? Of kijk je het liever op tv?

ja, absoluut
nee, mij niet gezien

Auteur Topic: Zou jij meedoen aan Expeditie Robinson  (gelezen 48818 keer)

Offline honeymaker

• Forumlid
Re: Zou jij meedoen aan Expeditie Robinson
« Reactie #40 Gepost op: 19-11-2007, 17:41:17 »
Het eten, in mijn geval vooral slakken en mango, no problem. Slakken zou ik hier nooit eten, gatverdamme, maar daar was ik blij met die eerste hap eten na twee nachten en een dag niets en dan went t snel. Vies zijn, no problem, enig ben net een kind en genoot er van. Geen spiegel, scheermesjes, shampoo, zeep, prima! Geen moment gemist. Maar dat sociale, mentale aspect, nooit meer. Al ben je in NL nog zo sociaal, als je in een groep komt, waarvan de meeste je direct terug naar huis willen hebben, dan is het toch even andere koek. Ook de psychische inpact, nooit meer. Dus daarom zou ik nooit meer mee doen. Overigens mag ik zeer waarschijnlijk nooit meer mogen meedoen na mijn instorting aldaar.  ::jaja::

Wat mij van de Panama-expeditie vooral ook nog bijstaat is de eindeloze regen aldaar? Vond je dat ook niet heel zwaar? Verder zeg je ook niets over het slapen (ik lees bijvoorbeeld regelmatig dingen over zandvlooien en ratten die 's nachts over je heen lopen). Had je daar nog problemen mee? Of was het toch echt vooral het sociale aspect?

Offline islandhopper

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • please don't take it personal!!!
« Reactie #41 Gepost op: 3-12-2007, 15:28:41 »
Ik ben gek op kamperen, houd van uitdaging en spannende dingen in een groep. Dus dat lijkt me allemaal helemaal leuk van meedoen. Maar net als wat eerder mensen hier noemden  ::) over haaruitval: ik zou het heel eng vinden met je gezondheid. Wat doet het met je lichaam, als je een tijdje zo weinig eet en mogelijk slecht slaapt en zware proeven doet enzo? Het feit dat ik wat pondjes zou verliezen lijkt me super, maar als ze er daarna juist extra hard aankomen en blijven....? Die prijs lijkt me erg hoog! En inderdaad: je gezin, vrienden, mensen om je heen die je moet missen. En ook als er iets met iemand van hen is, en je kunt niet naar ze toe om mee te vieren of mee te huilen/ steunen. Maar ondanks dit alles... als alle forummers werden uitgenodigd, dan ging ik mee!  ::hyper::
... ook gewoon maar een mening...

Offline ser_mozes

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 3-12-2007, 19:41:09 »
sker, ik denk da alleen het sociale aspect voor mij een probleem zou worden  ::trots::.

maar wa zijn de kanzen dat ik mee kan doen :) ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 3-12-2007, 22:30:09 door ser_mozes »

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #43 Gepost op: 3-12-2007, 20:32:51 »
Wat mij van de Panama-expeditie vooral ook nog bijstaat is de eindeloze regen aldaar? Vond je dat ook niet heel zwaar? Verder zeg je ook niets over het slapen (ik lees bijvoorbeeld regelmatig dingen over zandvlooien en ratten die 's nachts over je heen lopen). Had je daar nog problemen mee? Of was het toch echt vooral het sociale aspect?

Dat is pure verdringing van de feiten ;) Nee zonder dollen, de regen was inderdaad vervelend en vooral heel erg koud. Zeker als je nat op de boot moest en dan varen over dat open water, brrrrrrrr. Ik had geen trui op het eiland en had steeds alleen die ene blouse en de regencape om mij warm te houden. Dat lukte 's nachts echt niet, dus ik had het merendeel van de tijd koud. Slapen ging de eerste dagen prima. De laatste vier tot vijf nachten heb ik niet geslapen. Ook eten kon ik niet de laatste dagen, honger had ik dan ook niet.
Dat heeft denk ik meegeholpen aan mijn minder stabiele voorkomen. Zoals je wellicht hebt gezien, zat ik onder de sandflybeten. Onder tot boven. Onderweg naar huis keken mensen mij heel vreemd aan, met zo'n hoofd van: wat heeft die nou? Van die geschrokken meelijdende hoofden.  ::rofl:: 

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Ocampa

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 4-12-2007, 08:16:13 »
Nog niet misschien!

Offline TAP

• Winnaar pool Expeditie Robinson 2007
  • Forumlid
  • aka AltijdAndries
« Reactie #45 Gepost op: 5-12-2007, 22:18:47 »
Absoluut. Zeker dit seizoen begint het erg te kriebelen! Maar hoe oud moet je zijn om mee te doen? Want na dit jaar heb ik mijn VWO-diploma en wordt het dus (denk ik) makkelijker om tijd te maken (oke, das niet zo, studentenleven   8)) maar ik ben nog maar 16...
Shoqs - Shoqs your socks off!

Offline ser_mozes

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-12-2007, 22:21:00 »
Absoluut. Zeker dit seizoen begint het erg te kriebelen! Maar hoe oud moet je zijn om mee te doen? Want na dit jaar heb ik mijn VWO-diploma en wordt het dus (denk ik) makkelijker om tijd te maken (oke, das niet zo, studentenleven   8)) maar ik ben nog maar 16...

gemiddeld ligt de jongste rond de 19. en er waren een paar die mee hebben gedaan rond de 18 dus da wordt nog een paar jaar wachten

Offline kakko

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 7-12-2007, 12:34:30 »
Al die beesten die je tijdens de afleveringen door ineens te zien krijgt  ::oink:: je zal er s'morgens maar 1 in je bed vinden. Het leven op zich zou ik daar denk ik wel volhouden en ook de expedities lijken me wel leuk maar alleen al het idee dat je ineens een slang tegen kunt komen. Ik zou heel graag meedoen als het een eiland was zonder ongedierte want daardoor haak ik dus af.

Offline Suzaphin

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 11-12-2007, 18:24:40 »
Ik zou echt heel graag een keer mee doen aan expeditie robinson.
Lijkt me echt super gaaf. Wil me ook echt in gaan schrijven voor het volgende seizoen.
Ben nu klaar met studies ed. Dus kan er nu voor gaan!

Iemand een idee hoe de selectieprocedure te werk gaat? En hoeveel mensen zich inschrijven?

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #49 Gepost op: 12-12-2007, 12:24:31 »
Al die beesten die je tijdens de afleveringen door ineens te zien krijgt  ::oink:: je zal er s'morgens maar 1 in je bed vinden. Het leven op zich zou ik daar denk ik wel volhouden en ook de expedities lijken me wel leuk maar alleen al het idee dat je ineens een slang tegen kunt komen. Ik zou heel graag meedoen als het een eiland was zonder ongedierte want daardoor haak ik dus af.

Ik kan daar nog wel een leuke annekdote aan toevoegen, in de nacht dat Loek aan het strijden was voor immuniteit werden wij in onze hut bezocht door een grote zeeschildpad die zijn eieren kwam leggen. Ik werd wakker van gekrab aan mijn voeten en schrok me helemaal een ongeluk (ik scheet in eerste instantie 7 kleuren stront) omdat ik in het donker niet zo gauw zag dat het een schildpad was. Nadat "mevrouw" zich door de hut en de klamboes een weg had gebaand begon ze op Loeks slaapplek doodgewoon een gat te graven om haar eieren te leggen. Wel beste mensen ik kan je zeggen dat dit een ongekende ervaring is, het duurt zeker een uur of drie-vier voor de hele operatie afgelopen is (gat graven, eieren leggen en gat weer dichtmaken) en voor mamma dan weer vertrokken is. Muriel, Saskia en ik hebben ademloos al die tijd zitten kijken naar de hele operatie en het is echt magnefiek om te zien. Een kans die je niet vaak krijgt. Helaas waren er geen camera's bij voor het vastleggen van deze unieke beelden
In totaal zijn we op Gual drie keer bezocht door een eierleggende schildpad, maar de twee andere dames legden hun toekomstige kroost gewoon op plaatsen rond de hut.
Zo zie je maar dat je ook leuke eraringen kan opdoem met de in het wild levende dieren op de eilanden.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 12-12-2007, 12:44:58 »
Wel beste mensen ik kan je zeggen dat dit een ongekende ervaring is, het duurt zeker een uur of drie-vier voor de hele operatie afgelopen is (gat graven, eieren leggen en gat weer dichtmaken) en voor mamma dan weer vertrokken is. Muriel, Saskia en ik hebben ademloos al die tijd zitten kijken naar de hele operatie en het is echt magnefiek om te zien. Een kans die je niet vaak krijgt. Helaas waren er geen camera's bij voor het vastleggen van deze unieke beelden
In totaal zijn we op Gual drie keer bezocht door een eierleggende schildpad, maar de twee andere dames legden hun toekomstige kroost gewoon op plaatsen rond de hut.
Zo zie je maar dat je ook leuke eraringen kan opdoem met de in het wild levende dieren op de eilanden.

Greetz Frans

Had je eens wat anders om naar te kijken dan mieren  ;)

Maar zoiets lijkt me inderdaad ook prachtig om mee te maken. Heel apart dat ze Gual gebruikten om eieren te leggen trouwens.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #51 Gepost op: 12-12-2007, 13:26:01 »
Dan is het eigenlijk wel erg zonde dat zo'n eiland voor ER gebruikt wordt, want het zou eigenlijk beschermd gebied moeten zijn.

Ik neem aan dat jullie de eieren toch niet weer opgegraven hebben om op te eten? ;)

Maar ook als jullie dat niet hebben gedaan, gaan die eieren al stuk als iemand er overheen loopt... :( :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #52 Gepost op: 12-12-2007, 14:10:39 »
Dan is het eigenlijk wel erg zonde dat zo'n eiland voor ER gebruikt wordt, want het zou eigenlijk beschermd gebied moeten zijn.

Ik neem aan dat jullie de eieren toch niet weer opgegraven hebben om op te eten? ;)

Maar ook als jullie dat niet hebben gedaan, gaan die eieren al stuk als iemand er overheen loopt... :( :(

Het was ons op straffe van onmiddelijk uitsluiting verboden om de eieren en schildpadden ook maar iets in de weg te leggen. En onderling hadden we echt niet de behoefte om die prachtige dieren ook maar iets aan te doen. Sterker nog, de locals vonden de eieren een delicatesse en we hebben er alles aan gedaan om de legplaatsen zo onzichtbaar mogelijk te maken. De eieren worden na het leggen door de schildpad afgedekt met een laag zand van zo'n 30 centimeter en door de schildpad "aangestampt" met zijn achterzwemvliezen. Er blijft dan een soort kuil zichtbaar zodat je kunt zien dat er een schildpad heeft gelegd, en ook is er een spoor te zien vanaf zee naar de legplaats. Beide zijn door ons en de wind weg geveegd en zodoende was het legsel veilig. We hadden al te horen gekregen dat lopen over de legplek geen schade zou geven aan de eieren en dus voor zover ik het kan nagaan waren de drie legsel kompleet veilig en ik hoop dat er uit de eieren (60-80 stuks per keer) veel mooie kleine schilpadjes geboren zijn.
Nogmaals tijdens ons verblijf op Gual is er absoluut niets gebeurd met de 3 legsels. Wij waren er simpelweg ook trots op om zo iets ervaren te hebben, en ondanks ons voedsel tekort was het voor ons allemaal onbespreekbaar om de legsels te plunderen of te verstoren.
Als ik nu terug denk aan toen geniet ik weer van deze ervaring, zo ongeloofelijk is het om zoiets moois van zo dichtbij en dan meerdere malen te mogen memaken.

Frans

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 12-12-2007, 14:14:23 »
Kijk, dit zijn de mooie achtergrond verhalen die we zo graag horen  ::ok::

Lijkt me geweldig om zoiets eens mee te maken, al zou ik me ook echt rot schrikken 's nachts!
Keep calm and eat chocolates!

Offline mosdiertje

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #54 Gepost op: 13-12-2007, 10:30:00 »
Wij stonden in voor de bescherming van de legsels. Niemand van de locale bevolking zou het moeten wagen om de nesten te plunderen. ::nieuwsgierig::::zweep::

Offline theemuts

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 13-12-2007, 14:28:02 »
wat een fantastische ervaring!! dáár zou ik t voor doen!
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline islandhopper

• Forumlid
  • please don't take it personal!!!
« Reactie #56 Gepost op: 14-12-2007, 09:56:52 »
Prachtig verhaal!!! Ik zie het helemaal voor me. Bedankt voor het vertellen!!!  ::hug:: Hebben jullie nog meer van die mooie ervaringen met het 'natuurleven' meegemaakt?
... ook gewoon maar een mening...

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #57 Gepost op: 14-12-2007, 15:44:34 »
Prachtig verhaal!!! Ik zie het helemaal voor me. Bedankt voor het vertellen!!!  ::hug:: Hebben jullie nog meer van die mooie ervaringen met het 'natuurleven' meegemaakt?

Helaas heb ik niet meer van zulke leuke ervaringen met de natuur gehad maar wellicht dat er op Rapang, of eerde in de expeditie soortgelijke ervaringen zijn geweest.
Dus ik moet je verder antwoord schuldig blijven. Mijn andere ervaringen met de natuur en de dieren waren meer op "de "voedselfunctie" gericht, en zodoende anders.

Greetz Frans

Offline Mr.ADHD

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2008, 19:51:56 »
JA ik wil wel mee doen...

ik zag op tv dat je je kon opgeven voor Expeditie Robinson....
maar ik ken het nie vinde waar ik mee moet opgeven...

ken iemand me daar bij helpen....

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2008, 19:54:19 »
JA ik wil wel mee doen...

ik zag op tv dat je je kon opgeven voor Expeditie Robinson....
maar ik ken het nie vinde waar ik mee moet opgeven...

ken iemand me daar bij helpen....

als je dit al niet kan vinden vraag ik me af hoe je ooit eten wil vinden op expeditie..  :-X

hier staat het.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2008, 20:16:00 door Megan, Reden: link verborgen »