Over mazzel met het OV gesproken.
Romy en ik gingen met de trein. De net voor de tweede halte stopte de trein ineens. De machinist 'had een paard aangereden'. En idd, aan de zijkant lag een paard, ware het niet dat het paard 5 meter van het spoor lag en er nog een hek tussen was.
Wat mij meteen te binnen schoot was: Hoe kan dit dan? Het paard kan niet opstaan, anders had hij dat wel gedaan, maar hij ligt toch 5 meter verder en ik heb de trein niet van zijn rails af zien gaan. Al met al, boer kwam erbij met rijdster, probeerden beest los te maken. Uiteindelijk gelukt en beest loopt gewoon weg. Volgende probleem: bij het losmaken van het dier raakte de boer gewond en die moest toen verbonden worden.
Gevolg: we kwamen 3 kwartier later op Amsterdam CS aan, waar we dus al een aansluiting gemist hadden.
Toen kwam de trein die we moesten hebben ook nog eens een kwartier te laat (!!!!!).
En onderweg, alsof het nog niet genoeg was, zaten we direct achter een stoptrein, waardoor we eigenlijk wel gedwongen waren voor elk tussenliggend station te stoppen, niet op het station zelf, nee, daar stond nl de stoptrein waar wij achter zaten al.
Op de terugweg snel eten gehaald bij de Burger King, missen we de trein op een halve minuut, dus zaten we nog eens 25 minuten in de kou te wachten.
Dus. Ik heb mijn getrut met de NS weer gehad en ik wil de rest van het jaar vrijgewaard zijn van enige vertraging!!
(nog zo grappig. Een trein is altijd a. 5 minuten te laat, b. 10 minuten te laat, c. 15 minuten te laat (enz. op tijd laat ik even buiten beschouwing (de schaarse keren dat hij op tijd komt he
))
Roept zo'n vrouw om: de trein naar daar en daar van zo laat vertrekt over RUIM 5 MINUTEN!
Wtf is ruim 5 minuten! Zeg dat dan gewoon sukkels