Ik vind dit tegenover Lenny ook best wel hard. Ik vond hem in de vorige aflevering vaak nog heel sociaal overkomen. Hij zei lieve dingen over zowel Olga als Bernadette en kon het naar eigen zeggen goed met Olga vinden. Lenny is een sterke kandidaat en heeft dit ook bewezen. Aan de andere kant vind ik het onwijs jammer dat hij meedoet aan dat complot, hoewel ik het óók wel weer kan begrijpen. Hij is bevriend met Ignace - zo lijkt het - en wilt met hem overblijven. Logisch, dat hebben Bernadette en Olga ook. En hij was niet degene die met het idee kwam de vrouwen erin te betrekken. Ignace leek in de uitzendingen de leider van het complot en doet er ook het meest achterbaks over, hoewel Curd in de buurt komt door de vrouwen in één keer te laten vallen en de andere twee vrouwen al te beoordelen voor ook maar een keer echt gesproken te hebben.
Lenny tijdens het wegstemmen vond ik ook niet zozeer negatief. Die uitspraak tegenover Olga dat ze loog, vond ik zeer bot, maar dat is ook alles. Het willen uitpraten kan ik nog begrijpen en dit moet iedereen hem nageven: hij liet het commentaar over zich heen gaan en liet Olga rustig haar gang gaan zonder haar écht zwart proberen te maken. Want dat kon hij wél doen. Nog erger dan haar enkel beschuldigen van liegen om één enkel woord.
Wat ik wel vind, is dat hij een beetje dom bezig is als hij achteraf pas bedenkt dat hij misschien met de verkeerde mensen in zee is gegaan voor een complot. Ik heb het dus over dat stukje in het biechthok op het einde van de vorige aflevering. En het is al helemaal naïef als hij denkt dat Bernadette en Koen in zijn voor een complot, want dat kunnen ze wel vergeten. En NEE, dit is geen concludering, eerder een 'als'.
Voor de rest heeft Lenny mijn respect gewonnen door gewoon te strijden voor immuniteit in plaats van Curd te laten winnen zodat Ignace zijn stem niet hoefde te gebruiken. Ik vond het een domme actie voor het complot - een sterke actie voor zijn persoon.
Ik gun Lenny de finale.
@ Nelle: Inderdaad ook eerlijk dat ze open kaart spelen in plaats van hypocriet te doen door aan te pappen en ze dan weg te stemmen.