Deze Titanenstrijd is een vreemde ER, juist omdat hij anders is. Hij verloopt op een manier die men niet gewend is, en daardoor is hij vreemd. Het is wel boeiend, hij blijft verrassend, en dat is toch belangrijk, je kunt niet elk jaar op dezelfde manier door gaan.
Tegelijkertijd had ik meer strijd verwacht, het is met veel bravoure aangekondigt als een "Titanenstrijd". Harder en zwaarder dan ooit. Tot op dit moment ben ik het daar niet mee eens. De strijdelementen zijn niet echt bijzonder te noemen, tot nu toe is eigenlijk de tweestrijd tussen Maxime en Ryan tijdens de laatste eleminatieproef Titaanwaardig te noemen.
En het gebrek aan voedsel is ook niet bepaald zwaarder dan anders. Ik kan me tenminste heriineren dat het mannenkamp in 2003 op het laatst al een paar dagen amper te eten hadden, en dat er daardoor ook een van de mannen op moest geven, vanwege het gebrek aan voedsel. Daar is tijdens deze ER nog lang geen sprake van.
Het enige wat zwaarder lijkt te zijn, zijn de sociale omgangen. In deze ER zitten een paar zware persoonlijkheden in, die zichzelf niet snel wegcijferen, en vaak de boventoon willen/moeten voeren. Ik denk dan aan personen als Jennifer, Mick, Lydia en Pieter. Maar wie weet komen er in de komende afleveringen nog een paar zware fysieke proeven aan waar de echte Robinsonners in kunnen schitteren.