Ik zou van Pieter wel eens willen weten : Wanneer je de expeditie met dezelfde groep zou mogen overdoen, zou je dan, qua tactiek, in een eerder stadium Frank eruit proberen te stemmen? Ik denk dat Frank de sleutel is in het spel, hij kan Jennifer eruit krijgen door een gelijke stand te forceren bij de volgende eilandraad, dan heeft Jennifer in vorige eilandraden meer stemmen gekregen. Haar sociale vaardigheden zijn matig en haar gezicht straal permantente onvrede uit......van mijn had ze erg al lang uit gemogen
Goede vraag die mij veel beziggehouden heeft, ter plekke maar ook na de expeditie.
Ik had zeker niet Frank in een eerder stadium er uit hebben proberen te werken, ik beschouwde hem als een hele aardige goeie vent, een vriend en dacht dat hij iemand is die helemaal niets van complotten moest hebben en daar helemaal niet aan mee wilde doen. Ik wilde ook liever nog niet denken aan het moment dat je met 4 deelnemers over zou zijn en dat er nog één weg zou moeten gaan. Ik had wel op hem gestemd inderdaad maar was er niet blij mee geweest, net als met Melvin.Met ons heeft hij toch vrij makkelijk een afspraak gemaakt en volgens mij had hij nu een afspraak met Karin en Mick. Waarom reageerde hij anders zo superheftig? Hij voelde zich verraden en ging volledig uit zijn dak. 90% van alle afspraken en gekonkel zie je niet omdat je daar natuurlijk liever niet over gaat praten als de camera er bij is.
En Jennifer kun je hard en onvriendelijk vinden, maar voor mij is ze dat natuurlijk niet. Ik ken haar al 6 jaar en zij is naar mij toe helemaal niet hard en onvriendelijk, ik heb me iedere keer kapotgelachen als we elkaar zagen en ze is verder gewoon een goede vriendin geworden. Een goede vriend ga ik niet wegstemmen, dat zou ik een rotstreek vinden die me het spelletje niet waard is.
Als ik het over kon doen had ik mijn "vrienden" Richard en Jennifer gezegd dat ik nooit op ze zou gaan stemmen maar dat ik verder mijn eigen gang was gegaan. Het maken van een complot was voor mij ook nieuw, heb ik in 2001 niet hoeven doen, was ook niet nodig. Als ik het nu niet had gedaan was ik wellicht minder ver of misschien juist verder gekomen. Ik had de samensmelting dan niet gehaald omdat Frank Ryan liever dan mij erbij had willen hebben en als ik geen complot met Jennifer en Richard had gehad dan hadden ze ook minder hun best gedaan om mij erbij te halen.
In dat geval had Ryan in de samnesmelting gezeten en had ik op het reserve-eiland gezeten. Zeker wetgen doe je het nooit maar ik had mijn kansen behoorlijk goed ingeschat tussen dat behoorlijk labiele damesgezelschap. Geen complotten, geen ruzie...alleen maar spelletjes doen en afwachten, een situatie die mij als muziek in de oren klinkt vergeleken met de laatste dagen op ons eiland waar ik 24 uur per dag door Karin en Mick bestookt werd over complotvragen. De sfeer was er ook al niet leuk. karin keek 24 uur per dag sjagrijnig en Mick was ook niet te genieten. De hele sfeer op zo'n eiland wordt daarvan heel somber. Met Richard kon ik blijven lachen, dat is ook iemand die net als ik kon genieten, puur door daar te zijn in die mooie omgeving. Was hij er niet bijgeweest, dan was die hele expeditie een stuk minder leuk geweest.